MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 12:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 16, 2007 1:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 13, 2007 10:50 am
Posty: 13
Witam Wszystkich forumowiczów:) jestem nowym uzytkownikiem forum i mam maly dylemat.Otoż, chcielibysmy z zona kupic Mercedesa 124 ale jak wiemy wszyscy, jest bardzo ciezko o 124 w dobrym stanie a w trakcie poszukiwan napatoczyla sie rowniez 190...Napiszcie prosze , co sadzicie o tych dwoch ofertach...:)

http://moto.gratka.pl/tresc/mercedes-12 ... d48aeb&s=1


http://moto.gratka.pl/tresc/mercedes-19 ... 495b60&s=1


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 1:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Moim zdaniem powinienes szukac czegos z silnikiem 2,5 D (przynajmniej w opcji dla 124) ale ogolnie te autka prezentuja sie bardzo zacnie :) - oczywiscie wybralbym W124.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 1:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
witam nowego
1 samochód :
no według mnie to ładnie wygląda, jak na licznik ;) kierownica ładnie wygląda, pedały tak średnio widac, a gałka od lewarka raczej wymieniana ;) ( możliwe, że kierka itd. były wymieniane ), ale okropnie wyglądają te naklejki, ochyda
rdzy jakoś nie widac, bagażnik ładnie wygląda
cena niezła, jeżeli faktycznie stan jest dobry,
2 samochód
jak na 190 cena jest dużo, więc auto powinno byc w stanie prawie idealnym/idealnym
coś mi nie gra z licznikiem bo kiera już trochę wytarta jak na 270 tys. km.,
tak jak już mówiłem cena ponad 10 tys. to już za idealny stan W201
życzę powodzenia w poszukiwaniu Gwiazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 1:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Witam!

A kolega myslał nad czyms z wiekszym silnikiem (np: 300D)?

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 1:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 13, 2007 10:50 am
Posty: 13
Witam,
Bardzo dziekuje za powyzsze opinie, ktore nieco rozjasnily sprawe i utwierdzily mnie w niektorych kwestiach...faktycznie te naklejki w 124 wygladaja tragicznie lecz gdyby doszlo co do czego , na pewno bysmy je zlikwidowali, heheh:) niepokoi mnie jednak troszke przebieg tego samochodu, choc moze przynajmniej jest on 'faktyczny' a nie krecony.O silniku 300D raczej nie myslelismy poniewaz zalezy nam na ekonomicznosci, w koncu przesiadziemy sie z seicento 1.1, hehheh:)

_________________
W124 200D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 3:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Nie łódź się, że kupisz W124 w Dieselu za cenę w okolicach 10 000 zł, z przybliżonego rocznika, który będzie miał przebieg mniejszy niż 300 - 400 000km. Te auta nie mają przebegu - one mają jedynie stan licznika. A wersje diesel z tamtych lat mają przejechane średnio 500-700 000 km (i więcej). Lepiej kupić auto, które ma 400 000 km i na tyle wygląda, niż takie, które na liczniku ma 270 000 a wygląda na 3 razy więcej.

Jak będziesz szukał - olej też książki serwisowe ... do kupienia na allegro za 80 zł. A jak już się zdarzy egzemplarz z książką, to dzwoń do serwisu, którego masz pieczątkę w książeczce i pytaj czy faktycznie było serwisowane.

Swoją drogą widziałem w b.dobrym stanie 2,5 TD, z przebiegiem udokumentowanym (do sprawdzenia w serwisie) '94/'95 rok - na liczniku chyba 120 000 km, wyglądał jakby fabrykę opuścił ... cena: 25 000 zł.

I to był jedyny mercedes w stanie "igła" z tamtych lat, który do tej pory oglądałem.

Tak jak radzą koledzy - szukaj raczej 2,5 D/2,5 TD.

silnik 2,0 ma chyba 75 KM - a auto jest ciężkie jak cholera. Wyprzedzanie czegoś większego w trasie to naprawdę nie lada przeżycie ;)

Z tych dwóch, to wybrałbym W124 i pościągał naklejki

(popatrz szczególnie na kierownicę w tym 190D - jest w gorszym stanie niż ta w W124, a na liczniku jest o wiele mniej km ... - zakładając, że przebieg w W124 jest oryginalny, to zastanów się ile przejechała ta kierownica w 190D).

A swoją drogą to ciekawie wyglądają przebiegi w Mercedesach oferowanych w Polsce ... tak mniej więcej 4-5 letnie diesele mają książki, są serwisowane ... i posiadają przebiegi w okolicach 150 000 - 200 000 km. Potem tak mniej więcej w okolicach 7-8 roku życia przebiegi się zatrzymują na granicy 200-220 000km. A w tych starszych (8-12 letnich) nierzadko przebiegi zaczynają maleć znowu do tych magicznych 150-180 000 km.... może do tyłu jeżdżą ? [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 3:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 13, 2007 10:50 am
Posty: 13
No wlasnie.Wlasciciel 124 powiedzial ze w prawie wszystkich Mercach liczniki sa cofane.Jesli juz padnie na 124 z naklejkami:) to zabiore go do Zuranskiego :) na calkowity przeglad i wtedy sie okaze.Wydaje mi sie,ze to jest jeden z nielicznych, jesli nie jedyny egzemplarz, gdzie podany stan licznika moze byc prawdziwy...a wlasnie znalazlem te oto dwa...

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3000435

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3196821

ale przebieg rownie zastanawiajacy jak w kazdym innym...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 5:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
crach pisze:
niepokoi mnie jednak troszke przebieg tego samochodu

dla Mercedesa nie jest to " tragedia " taki przebieg wkońcu są to samochody przejeżdżające milion i więcej km.
200D w W124 może wydawac się " słaby ", ale bez szaleństw da się " płynąc ", jednak czasami może " braknąc " przy wyprzedzaniu czegoś większego, ale tak jak mówiłem da się przyzwyczaic

1 samochodzik
folia na szybach, felgi, ochyda,
cena " z górnej półki ", więc auto powinno byc w stanie adekwatnym do ceny ( czyli stan bardzo dobry/prawie idealny )
opis wygląda bardzo dobrze ( według mnie ) ( tzn. mówi, że można się przejechac itd. )
2 auto
coś mi się nie widzi, że 180 tys. km. bo :
- kierownica " błyszcząca "
- w opisie jest coś o tylnej klapie ( pęcherzyki )
więc wątpie, aczkolwiek nie muszę miec racji to tylko moje spostrzeżenia ps co do 200D to ma 75 KM
ps2 W201 jest lżejsze od W124, więc silnik 200D w tym aucie nie sprawia, że auto jest strasznie " mulaste "


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 5:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 13, 2007 10:50 am
Posty: 13
Podaje Vin code do tego Merca.Troche jestem zawiedziony ze stoi tam taxi export version...ale czy to oznacza ze to auto na 100% jedzilo jako taxi...?

http://moto.gratka.pl/tresc/mercedes-12 ... d48aeb&s=1


WDB1241201A463109


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 5:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
VIN WDB1241201A463109
Plant 50
Model 200 D
Chassis 1241201A463109
Engine 601912 10 067564
Transmission 716213 00 687875
Tyres
Primary SEMPERIT
Order 0 5 233 07328
Lights BOSCH
Wiper SWF
Cab 07448
Delivery date 24.03.87
Dealer Bremen branch (233)
Interior fabric black+anthracite (071)
Paint
702 smoke silver metallic (с 01.01.1983)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version

518 Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (с 01.08.1986 по 30.11.1990)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

550 trailer coupling (с 01.03.1965)

591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)

812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)


crach pisze:
100% jedzilo jako taxi...?

skoro zostało wyprodukowane na cel taxi ( kod 506 ) to tak, taxi ma szczególne elementy ( jeżeli zamówienie było złożone na wersję taxi ), np. poszerzona deska rozdzielczą ( tam gdzie są przełączniki, pokrętła itd. ), więc jeżeli będziesz oglądał zwróc na to uwagę, bo jak tego nie będzie to pewnie środek przekładany
aha i jeszcze sobie przypomniałem, że chyba wersje taxi mają specjalną tapicerke chyba nazywa sięto MB-tex czy coś takiego


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 6:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 13, 2007 10:50 am
Posty: 13
1.Doprawdy mamy niezły dylemat..... facet twierdzi,ze ma auto 3 lata i kupil od znajomej, czy sasiadki swojej matki chrzestnej z Kiel w DE. Jakim cudem to wersja exportowa taxi? nie mam pojęcia. Czy to mozliwe aby ktos kupil taxi wersje exportowa poza Niemcy i jezdzil nim po Niemczech? Trochę to zawiłe.
W sobote pojedziemy go zobaczyc, ale entuzjazm juz nam zmalał :(

2.Co do silnika 2500D - jak wyglada jego ekonomia w eksploatacji?
W zasadzie jezdzimy w wiekszosci po miescie i troche cykl mieszany. Zona boi sie wiekszego spalania niz dotychczasowe "saj-maleństwo".
Prosimy o rade. Z gory dziekujemy :)

_________________
W124 200D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 6:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Cześć Crach!

Przez 6 lat jeżdziłem 2.5D z 1991r. Piękny czarny+śliczne alu felgi,nic się nie psuło,z poważniejszych napraw to wymiana szklanek.

Gorąco polecam auto nie do zajechania,mój miał przebieg 350tys.spalanie maxymalne jakieś 12 litrów po mieście przy ostrej jeżdzie w trasie od 6 do 8-9.

Polacam automat..a najlepiej full wypas ze skórami itd.

Ogólnie auto na wieki jak się dba i wszystko naprawia na czas.

Pozdrawiam.

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 7:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 13, 2007 10:50 am
Posty: 13
Mam goraca prosbe- gdyby ktos z grona Specy Mercedesowych mogł odniesc sie do naszego poprzedniego postu w spr. exportowej taxi, byłoby niezmiernie miło (potrzebujemy wsparcia [szalone] !!! )


Mam jeszcze cos z 124 co chetnie poddam Waszym foto-oględzinom:

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3223987

Sprzedawca mowi, ze ma jeszcze folie w bagazniku niezdjeta. Cóż , laikom cięzko cokolwiek powiedziec.... Ale co Fachowcy na to?

Ale ku uciesze oka:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3193262

a kusi nas ten, aczkolwiek pewne obawy.....

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11872 ... 4722_1.jpg


Ostatnio zmieniony czw sie 16, 2007 9:11 pm przez crach, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 7:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
crach pisze:
2.Co do silnika 2500D - jak wyglada jego ekonomia w eksploatacji?
W zasadzie jezdzimy w wiekszosci po miescie i troche cykl mieszany. Zona boi sie wiekszego spalania niz dotychczasowe "saj-maleństwo".
Prosimy o rade. Z gory dziekujemy

jak głównie jeździcie po mieście to 200 D wystarczy,
200D 7-8 l.
250 D 8-9 l.
300D 10-11 l.
tak mi sie to widzi ( spalanie )
1 autko
kiera ...
2 auto
czy mi się wydaje czy prawe drzwi na dole zaczynają rdzewiec ?
3 auto
sprzedawca pisze, że " auto oceniam na stan idealny ", to dlaczego cena taka mała ?
nie ma zdjęc środka z bliska, szkoda bo można by popatrzyc na siedzenia wytarte/nie wytarte i tak samo z pedałami, lewarkiem, kierownica, przełącznikiem kierunkowskazów itd.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 8:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 13, 2007 10:50 am
Posty: 13
Drugie auto odpada- bo zarejestrowany jako zabytek.

Trzecie auto- hm.... zbyt krótki komentarz i nie rozumiem sugestii, ale zapewne ktos mnie oswieci :)

Jeszcze jedno- czy to prawda, że przy cofanym liczniku wskazówka przy zwiekszaniu predkosci płynnie leci do góry, a przy nieruszanym delikatnie idac w góre drga?

PS Co do trzeciego autka- juz mamy wiecej zdjec tego autka:

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... 4722_1.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1187289629_5.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1187289665_6.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187289713_8.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1187289755_9.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187289798_11.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187289852_12.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187289927_13.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187290000_14.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187290051_17.jpg

I jak teraz wypadnie ocena? Licze na opinie . Dzieki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl