MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 18, 2007 6:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Witam, na początek małe wprowadzenie w temat, chodzi mi o to jak można sprawdzić czy ten nastawnik dobrze działa czy nie. Wydaje mi się że mam w swoim W124 2.0 za wysokie obroty ( na benzynie na ciepłym silniku ok. 1500 , na gazie -wyregulowane na parowniku ok 1000) . Zostawmy gaz na boku bo to inny układ i zostańmy przy benzynie...Oczywiście 1500 obr. to o wiele za dużo...w jaki sposób mogę zmniejszyć te obroty do prawidłowych czyli ok 900-1000 ?

Jesli chodzi o nastawnik to wchodzi do niego wtyczka z 2 kabelkami, jeśli ją zdejmę wtedy obroty spadają do ok. 1000 ale przecież to nie jest rozwiązanie... jak zmierzyłem napięcie na tej wtyczce to jest cały czas 14,2 V czyli wniosek z tego że nastawnik nie otrzymuje prawidłowych sygnałów bo z tego co wyczytałem jest on sterowany napięciem od 6 - 12 V
i w zalezności od tego napięcia przepuszcza więcej lub mniej powietrza
Gdzie szukać przyczyny tego że nastawnik cały czas otrzymuje napięcie 14,2 V ?
Trochę chaotycznie to napisałem ale myślę że coś z tego zrozumiecie....

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
Post: sob sie 18, 2007 6:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
dr_FranekStein. pisze:
z tego co wyczytałem jest on sterowany napięciem od 6 - 12 V
i w zalezności od tego napięcia przepuszcza więcej lub mniej powietrza
Gdzie szukać przyczyny tego że nastawnik cały czas otrzymuje napięcie 14,2 V ?.


Błąd. Zawór jest sterowany przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i amplitudzie równej napięciu pokładowemu w danym momencie.
dr_FranekStein. pisze:
Zostawmy gaz na boku bo to inny układ i zostańmy przy benzynie...


Nie tak do końca - jaka masz pewność, że instalacja jest prawidłowo wpięta i nie wpływa na działanie układu wtryskowego?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: ndz sie 19, 2007 10:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Gerri pisze:
Błąd. Zawór jest sterowany przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i amplitudzie równej napięciu pokładowemu w danym momencie.


A co to konkretnie znaczy w tłumaczeniu na " nasze" ? . Czy można sprawdzić wartość na tych kabelkach miernikiem ?

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 19, 2007 11:15 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W jakiś tam przybliżony sposób miernik pomierzy wartość skuteczną tego przebiegu - wszystko jednak zależy od charakterystyki miernika, który w zasadzie przeznaczony jest do pomiaru przebiegów stałych lub przemiennych (dwukierunkowych, sinusoidalnych). Natomiast tutaj mamy coś pośredniego - prąd płynie w jednym kierunku, jednak dosyć gwałtownie się zmienia. Prawidłowo do pomiaru powinien być użyty oscyloskop. A podany przedział 6-12V napięcia stałego to takie duże uproszczenie na potrzeby domorosłych naprawiaczy, które niestety potrafi wprowadzić dużo zamieszania.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 9:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zmierzysz miernikiem na zakresie DC (napiecie pomiedzy pinami). W przypadku przebiegu prostokatnego wartosc srednia=wartosc skuteczna.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 10:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Ostatnio przerabialem temat tzw silniczka krokowego w BMW. Zasada dzialania identyczna. Czyli na biegu jalowym klapa przepustnicy zamknieta calkowicie (wazne!), a powietrze dopuszczane jest przez tenze wlasnie sliniczek/nastawnik/zawor.
W warunkach polowych nie sprawdzisz czy przebiegi sterujace sa ok, miernikiem zmierzysz ze masz napiecie 12V na wtyczce i tyle.
Ja robilem tak, wyciagalem z silniczka jeden z wezy (ten ktory idzie do kolektora ssacego) i zaslepialem go czyms z malym otworem. Nastepnie odpalalem silnik(cieply) ktory chodzil kulejac na jalowych obrotach. Nastepnie zmieniajac doplyw powietrza przez zaslepiony waz powodowalem zmiany obrotow silnika i jednoczesnie patrzylem co robi moj silniczek krokowy - przez krociec po zdjetym wezu. Przepustnica powinna plynnie sie poruszac, im silnik wolniej chodzi tym bardziej powinna sie otwierac. W moim przypadku miala tylko 2 polozenia, otwarta lub zamknieta. Diagnoza byla trafna, po wymianie silniczka wsio wrocilo do normy.

PS zakladam ze dolot sprawdziles i ze wsio jest na 100% szczelne?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 2:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
szeryf pisze:

PS zakladam ze dolot sprawdziles i ze wsio jest na 100% szczelne?


No niestety , nie sprawdzałem szczegółowo...Bardzo bym Cię prosił gdybyś mógł napisać gdzie konkretnie i które rzeczy mam sprawdzić, być może masz rację i tutaj tkwi przyczyna ....czekam na odpowiedź ;-)

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 10:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Musisz dostac sie do wszystkich gum i je dokladnie obejrzec, a jak sie nie da to chociaz wymacac czy sa cale. Jesli nie bedziesz mial 100% pewnosc co do szczelnosci dolotu to reszta sprawdzania jest bez sensu...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 7:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Polecam odpiąć na działającym na wolnych obrotach silniku wtyczkę od EBJ, jak silnik zgaśnie to dolot raczej szczelny, oraz EBJ raczej OK, jak nie to trzeba szukać lewego powietrza, bądz uchylona jest przepustnica, ostatnia możliwość EBJ jest zacięty w otwartej pozycji (ja tak miałem)

_________________
300CE 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 7:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
dr_FranekStein. pisze:
jaki sposób mogę zmniejszyć te obroty do prawidłowych czyli ok 900-1000 ?

a nie przypadkiem 700 - 800 ?

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 5:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 1:28 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Puławy/Wrocław
a czy mozecie powiedziec (mam podobny problem) w ktorym miejscu jest ten silniczek ?? jakies zdjecie czy rysunek?? czy trudno go wymontowac?

_________________
Bmw e-21 :(
teraz MB 190 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 2:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Silniczek jest pod maska w przedniej czesci samochodu :-)
Chodzi Ci zapewne o nastawnik wolnych obrotow? jest obok rozdzielacza wtryskow - trzeba zdjac obudowe filtra .

ps. nie wiem jakimi wy miernikami mierzycie ale ja nie mam zadnego przoblemu z mierzeniem napiecia na nastawniku?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 1:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
TReneR pisze:
Silniczek jest pod maska w przedniej czesci samochodu :-)
Chodzi Ci zapewne o nastawnik wolnych obrotow? jest obok rozdzielacza wtryskow - trzeba zdjac obudowe filtra .

ps. nie wiem jakimi wy miernikami mierzycie ale ja nie mam zadnego przoblemu z mierzeniem napiecia na nastawniku?!


Napisz więc jakie Ci pokazuje wartości i przy jakim położeniu nastawnika...
Mierniki mamy ( przynajmniej ja) najnormalniejsze na świecie ;-)

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 12:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Na biegu jalowym okolo - ~5V na nastawniku (o ile mnie pamiec nie myli), czyli jedna koncowka = 14V, druga ~9V.
Problem z miernikiem mozna wyeliminowac stosujac tez prosty filtr usredniajacy (RC) o niskiej stalej czasowej. Jak juz wspomnialem dla przebiegu prostokatnego napiecie srednie = napiecie skuteczne.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl