MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Nastawnik wolnych obrótów - pytanie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27951 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dr_FranekStein. [ sob sie 18, 2007 6:28 pm ] |
Tytuł: | Nastawnik wolnych obrótów - pytanie |
Witam, na początek małe wprowadzenie w temat, chodzi mi o to jak można sprawdzić czy ten nastawnik dobrze działa czy nie. Wydaje mi się że mam w swoim W124 2.0 za wysokie obroty ( na benzynie na ciepłym silniku ok. 1500 , na gazie -wyregulowane na parowniku ok 1000) . Zostawmy gaz na boku bo to inny układ i zostańmy przy benzynie...Oczywiście 1500 obr. to o wiele za dużo...w jaki sposób mogę zmniejszyć te obroty do prawidłowych czyli ok 900-1000 ? Jesli chodzi o nastawnik to wchodzi do niego wtyczka z 2 kabelkami, jeśli ją zdejmę wtedy obroty spadają do ok. 1000 ale przecież to nie jest rozwiązanie... jak zmierzyłem napięcie na tej wtyczce to jest cały czas 14,2 V czyli wniosek z tego że nastawnik nie otrzymuje prawidłowych sygnałów bo z tego co wyczytałem jest on sterowany napięciem od 6 - 12 V i w zalezności od tego napięcia przepuszcza więcej lub mniej powietrza Gdzie szukać przyczyny tego że nastawnik cały czas otrzymuje napięcie 14,2 V ? Trochę chaotycznie to napisałem ale myślę że coś z tego zrozumiecie.... |
Autor: | Gerri [ sob sie 18, 2007 6:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Nastawnik wolnych obrótów - pytanie |
dr_FranekStein. pisze: z tego co wyczytałem jest on sterowany napięciem od 6 - 12 V i w zalezności od tego napięcia przepuszcza więcej lub mniej powietrza Gdzie szukać przyczyny tego że nastawnik cały czas otrzymuje napięcie 14,2 V ?. Błąd. Zawór jest sterowany przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i amplitudzie równej napięciu pokładowemu w danym momencie. dr_FranekStein. pisze: Zostawmy gaz na boku bo to inny układ i zostańmy przy benzynie...
Nie tak do końca - jaka masz pewność, że instalacja jest prawidłowo wpięta i nie wpływa na działanie układu wtryskowego? |
Autor: | dr_FranekStein. [ ndz sie 19, 2007 10:41 am ] |
Tytuł: | Re: Nastawnik wolnych obrótów - pytanie |
Gerri pisze: Błąd. Zawór jest sterowany przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i amplitudzie równej napięciu pokładowemu w danym momencie.
A co to konkretnie znaczy w tłumaczeniu na " nasze" ? . Czy można sprawdzić wartość na tych kabelkach miernikiem ? |
Autor: | Gerri [ ndz sie 19, 2007 11:15 am ] |
Tytuł: | |
W jakiś tam przybliżony sposób miernik pomierzy wartość skuteczną tego przebiegu - wszystko jednak zależy od charakterystyki miernika, który w zasadzie przeznaczony jest do pomiaru przebiegów stałych lub przemiennych (dwukierunkowych, sinusoidalnych). Natomiast tutaj mamy coś pośredniego - prąd płynie w jednym kierunku, jednak dosyć gwałtownie się zmienia. Prawidłowo do pomiaru powinien być użyty oscyloskop. A podany przedział 6-12V napięcia stałego to takie duże uproszczenie na potrzeby domorosłych naprawiaczy, które niestety potrafi wprowadzić dużo zamieszania. |
Autor: | TReneR [ pn sie 20, 2007 9:48 am ] |
Tytuł: | |
Zmierzysz miernikiem na zakresie DC (napiecie pomiedzy pinami). W przypadku przebiegu prostokatnego wartosc srednia=wartosc skuteczna. |
Autor: | szeryf [ pn sie 20, 2007 10:32 am ] |
Tytuł: | |
Ostatnio przerabialem temat tzw silniczka krokowego w BMW. Zasada dzialania identyczna. Czyli na biegu jalowym klapa przepustnicy zamknieta calkowicie (wazne!), a powietrze dopuszczane jest przez tenze wlasnie sliniczek/nastawnik/zawor. W warunkach polowych nie sprawdzisz czy przebiegi sterujace sa ok, miernikiem zmierzysz ze masz napiecie 12V na wtyczce i tyle. Ja robilem tak, wyciagalem z silniczka jeden z wezy (ten ktory idzie do kolektora ssacego) i zaslepialem go czyms z malym otworem. Nastepnie odpalalem silnik(cieply) ktory chodzil kulejac na jalowych obrotach. Nastepnie zmieniajac doplyw powietrza przez zaslepiony waz powodowalem zmiany obrotow silnika i jednoczesnie patrzylem co robi moj silniczek krokowy - przez krociec po zdjetym wezu. Przepustnica powinna plynnie sie poruszac, im silnik wolniej chodzi tym bardziej powinna sie otwierac. W moim przypadku miala tylko 2 polozenia, otwarta lub zamknieta. Diagnoza byla trafna, po wymianie silniczka wsio wrocilo do normy. PS zakladam ze dolot sprawdziles i ze wsio jest na 100% szczelne? |
Autor: | dr_FranekStein. [ pn sie 20, 2007 2:14 pm ] |
Tytuł: | |
szeryf pisze: PS zakladam ze dolot sprawdziles i ze wsio jest na 100% szczelne? No niestety , nie sprawdzałem szczegółowo...Bardzo bym Cię prosił gdybyś mógł napisać gdzie konkretnie i które rzeczy mam sprawdzić, być może masz rację i tutaj tkwi przyczyna ....czekam na odpowiedź ![]() |
Autor: | szeryf [ wt sie 21, 2007 10:21 am ] |
Tytuł: | |
Musisz dostac sie do wszystkich gum i je dokladnie obejrzec, a jak sie nie da to chociaz wymacac czy sa cale. Jesli nie bedziesz mial 100% pewnosc co do szczelnosci dolotu to reszta sprawdzania jest bez sensu... |
Autor: | PiotrGo [ pn wrz 10, 2007 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
Polecam odpiąć na działającym na wolnych obrotach silniku wtyczkę od EBJ, jak silnik zgaśnie to dolot raczej szczelny, oraz EBJ raczej OK, jak nie to trzeba szukać lewego powietrza, bądz uchylona jest przepustnica, ostatnia możliwość EBJ jest zacięty w otwartej pozycji (ja tak miałem) |
Autor: | t.king [ pn wrz 10, 2007 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
dr_FranekStein. pisze: jaki sposób mogę zmniejszyć te obroty do prawidłowych czyli ok 900-1000 ?
a nie przypadkiem 700 - 800 ? |
Autor: | syndrom [ pt paź 12, 2007 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
a czy mozecie powiedziec (mam podobny problem) w ktorym miejscu jest ten silniczek ?? jakies zdjecie czy rysunek?? czy trudno go wymontowac? |
Autor: | TReneR [ sob paź 13, 2007 2:59 pm ] |
Tytuł: | |
Silniczek jest pod maska w przedniej czesci samochodu ![]() Chodzi Ci zapewne o nastawnik wolnych obrotow? jest obok rozdzielacza wtryskow - trzeba zdjac obudowe filtra . ps. nie wiem jakimi wy miernikami mierzycie ale ja nie mam zadnego przoblemu z mierzeniem napiecia na nastawniku?! |
Autor: | dr_FranekStein. [ ndz paź 14, 2007 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Silniczek jest pod maska w przedniej czesci samochodu
![]() Chodzi Ci zapewne o nastawnik wolnych obrotow? jest obok rozdzielacza wtryskow - trzeba zdjac obudowe filtra . ps. nie wiem jakimi wy miernikami mierzycie ale ja nie mam zadnego przoblemu z mierzeniem napiecia na nastawniku?! Napisz więc jakie Ci pokazuje wartości i przy jakim położeniu nastawnika... Mierniki mamy ( przynajmniej ja) najnormalniejsze na świecie ![]() |
Autor: | TReneR [ pn paź 15, 2007 12:00 pm ] |
Tytuł: | |
Na biegu jalowym okolo - ~5V na nastawniku (o ile mnie pamiec nie myli), czyli jedna koncowka = 14V, druga ~9V. Problem z miernikiem mozna wyeliminowac stosujac tez prosty filtr usredniajacy (RC) o niskiej stalej czasowej. Jak juz wspomnialem dla przebiegu prostokatnego napiecie srednie = napiecie skuteczne. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |