MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 20, 2007 12:36 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 10, 2007 3:32 pm
Posty: 38
Zwracam sie do was jako bardziej doswiadczonych i zastanawiam sie czy warto myslec nad W210 z silnikiem 2.2 Diesel ktory ma 97KM??

Glownie chodzi mi o dynamike jazdy, czy da sie tym monstrum poruszac. Sam jezdze W124 2,5D i musze przyznac ze w momencie gdy sa 4 osoby na pokladzie plus w bagazniku pare gratow to o dynamicznej jezdzie mozna zapomniec...

Moze juz CDI poszukac jakiegos 2.2??
A moze 290D??


Na górę
Post: pn sie 20, 2007 1:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
sam juz sobie na to pytanie przeciez odpowiedziales! ten 220D ma z tego co mi wiadomo 95KM a 250D ma 90 lub 94KM czyli watpie bys odczul roznice jednego czy 5KM.
zarowno w jednym jak i w drugim "dynamika" pozostawia wiele do zyczenia,ale kto kupuje wolnossacego Diesla to chyba sie z tym liczy.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 1:16 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 10, 2007 3:32 pm
Posty: 38
Zgadzam sie aczkolwiek chodzi czy moze w jakis sposob technicznie jest bardziej zaawansowana konstrukcja i poprostu silnik 220D nie czuje az tak obciazenia jak 250D. W koncu silnik 250D jak nie dostanie po obrotach to nie ma ochoty jechac.

To tak jak moglbym porownac Merca W124 2,5D 90KM do powiedzmy Passata 1.9D ktory ma 65KM i niesteyty Passacik znacznie lepiej w tym porownaniu wypada. Pomimo znacznie mniejszej mocy i pojemnosci na trasie byl znacznie dynamiczniejszy od W124 i nie czul tak obciazenia.

Dlatego ponawiam pytanie czy jest taka roznieca pomiedzy Mietkiem W124 i W210 pomimo tej samej mocy??

_________________
W124 2.5D '88

S124 2.5TD '90 Sport - ex

Gdyby Pan Bog byl za przednim napedem to by ludzie na rekach chodzili.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 1:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
Dlatego ponawiam pytanie czy jest taka roznieca pomiedzy Mietkiem W124 i W210 pomimo tej samej mocy??


obydwie kostrukcje sa niemalze takie same! w 220D siedzi popma lucasa,ktora nei jest tak niezawodna jak starsze Boschowskie w W124.choc sam silnik jest dosc solidna konstrukcja,ale ma mniejszy moment opbrotowy niz 250D. wg.producenta potrzebuje wiecej od 0-100km/h niz 250D. [szalone]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 1:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Ja od siebie mogę polecić silnik 220 CDI (ta mocniejsza wersja po 2000 roku). Jeździłem pewien czas i byłem zachwycony (automat, ex taxi, pełen wypas). Spalanie na trasie przy prędkościach 180 - 190 km/h wyszło 8 l/100km (w DE na autostradzie bez ograniczeń). Przyśpieszenie może nie jest rewelacyjne ale spokojnie da sie jeździć i co najważniejsze mało pali. Jedyny jego minus to kopcenie, ostatnio jechałem za nim do pozostawiał czarna zasłonę dymną, jednak sądzę że przy odrobinie chęci da sie to usunąć.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 2:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
Od ok 1,5 roku jeżdżę takim pojazdem z roku 1996. Jeśli chodzi o dynamikę to nie jest najleppsza. Złaszcza przyśpieszenie pozostawia sporo do życzenia. Tak więc do ścigania nie nadaje się ale do jazdy moim zdaniem jak najbardziej. Jazda na trasie zaczyna się od 100 km/h. Wtedy można przyśpieszyć i wyprzedzić na 5 biegu w miarę swobodnie. Przy niższej prędkości wymaga to redukcji, ale nie sprawia to problemu, silnik znosi to w miarę dobrze. Silnik to zwyczajny diesel i jest dzięki temu trwały. Wiele czytałem o problemach o pompach Lukasa, ale mnie to na szczęście narazie nie spotkało. Ponoć szkodzi im złe paliwo, znaczenie ma pewnie też przebieg - jak zawsze ma sens kupić auto zadbane i z małym przebiegiem, w PL jest to chyba niemożliwe trzeba szukać - najlepiek w DE. Silnik jest bardzo oszczędny spalanie średnie ok. 6,5l, ale dużo jeżdżę w mieści i na małych trasach, w trasie możliwe jest poniżej 6l. max u mnie to ok 8 litrów, ale to zimą w czasie dużych mrozów, na krótkich trasach - miasto, śnieg i testowanie ETS. Ja jestem zadowolony, dynamikę akceptuję, zacząłem jeździć spokojniej niż dotychczas choć wcale nie wolniej, podoba mi się bardzo niezawodność i ekonomia. W trasie swobodnie da się jechać 140 nie czuje się że przeszkadza to silnikowi.

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 10:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 am
Posty: 14
Panowie albo tak bardzo kochacie merce albo nie jeździliście innymi autami albo wasz obiektywizm jest = 0

Człowiek pyta się o dynamikę a wy tu koloryzujecie to auto przy tej masie przy tej mocy ma słownie ZERO dynamiki.

pytającemy proponuje przejechać się czymkolwiek klasy średniej w dizlu z początku tego wieku obojętnie czy TDI , TDCI , DCI i zweryfikować swoje oczekiwania co do elastyczności i przyspieszeń
[zlosnik]

_________________
Opel Vectra 2.0 DTH


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Kolega chyba czytać nie umie ze zrozumieniem bo nikt w tym temacie nie powiedział że to auto jest jakoś super dynamiczne. Każdy napisał że dynamika pozostawia wiele do życzenia, jednak sie da jeździć. Jeżeli kolega chce szybciej jeździć ma do wyboru silniki takie jak 300d turbo , 270 CDI, 320CDI a tam to już mocy nie brakuje. Ponadto mówisz o innych autach klasy średniej a nie precyzujesz pojemności ... Myślę że 220CDI może spokojnie konkurować z innymi markami 1,9 (TDI, TDCI ,DCI , ICDDI HDI itd). Po za tym mercedes nie jest do ścigania tylko do dostojnej jazdy.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 10:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 am
Posty: 14
piston pisze:
Kolega chyba czytać nie umie ze zrozumieniem bo nikt w tym temacie nie powiedział że to auto jest jakoś super dynamiczne. Każdy napisał że dynamika pozostawia wiele do życzenia, jednak sie da jeździć. Jeżeli kolega chce szybciej jeździć ma do wyboru silniki takie jak 300d turbo , 270 CDI, 320CDI a tam to już mocy nie brakuje. Ponadto mówisz o innych autach klasy średniej a nie precyzujesz pojemności ... Myślę że 220CDI może spokojnie konkurować z innymi markami 1,9 (TDI, TDCI ,DCI , ICDDI HDI itd). Po za tym mercedes nie jest do ścigania tylko do dostojnej jazdy.


chłop się pytał nie o CDI tylko o stare 220D to czemu mu nie doradzicie jeśli nie ma się wpuścić w kanał z wtryskami w CDI - 300d turbo lub 290d turbo gdzie o niebo będzie lepsza dynamika a tak co drugi kierowca za nim będzie dostawał szału jak przez 10 km będzie łaskawie czekał , aż "połknie" TIR-a

ja osobiście szukać będę 290D turbo w manualu i takiego bym polecał oczywiście 300d turbo łaskocze ale smutne mogą być kosztowo naprawy automatu , o CDI nie piszę bo wszyscy wiedzą o co chodzi z tych samych powodów + korozja odpuściłem mondeo TDCI

na marginesie , macie gdzieś jakiś namiar na wyniki pomiarów elastyczności 60-100 , 80-120 W210 z poszczególnymi silnikami np. 290d trubo w porównaniu do 300d ?

_________________
Opel Vectra 2.0 DTH


Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 10:51 pm przez wojtekr, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 10:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Ja tam w 1 poście wyraźnie widzę "Moze juz CDI poszukac jakiegos 2.2?? ". Skoro tobie chodziło o starszy silniki zwykłe diesle to nie rozumiem porównania z TDI,TDCI,DCI. Nie rozumiem też o jaki kanał z wtryskami CDI mówisz ? skoro to takie zło to dlaczego teraz każdy "mercedesowski" diesel to CDI ? Przyznam racje że najlepszym rozwiązaniem dieslowskim w w210 jest 300d turbo i już to zaznaczyłem. Nie wiem jak ty ale nie wdziałem jeszcze żeby ktoś "łykał" tira przez 10 km, a jak chce jechać za tirem to jego sprawa zawsze można go wyminąć razem z tirem.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 11:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 am
Posty: 14
piston pisze:
Ja tam w 1 poście wyraźnie widzę "Moze juz CDI poszukac jakiegos 2.2?? ". Skoro tobie chodziło o starszy silniki zwykłe diesle to nie rozumiem porównania z TDI,TDCI,DCI. Nie rozumiem też o jaki kanał z wtryskami CDI mówisz ? skoro to takie zło to dlaczego teraz każdy "mercedesowski" diesel to CDI ? Przyznam racje że najlepszym rozwiązaniem dieslowskim w w210 jest 300d turbo i już to zaznaczyłem. Nie wiem jak ty ale nie wdziałem jeszcze żeby ktoś "łykał" tira przez 10 km, a jak chce jechać za tirem to jego sprawa zawsze można go wyminąć razem z tirem.


1) co do porówniania TDI itd bo większość samochdów klasy średniej pojawia się w lusterku właśnie z takimi silnikami

2) ile kosztuje wymiana 3 wtryskiwaczy w CDI ?

3) a jechałeś kiedyż zakopianką ? bo ja wczoraj i właśnie tak się kończy jak napisałeś wszyscy wyprzedają tir-a razem z wolastm W210 bo facet nie wie co ma zrobić , na marginesie K>>>A jak można przez 3 lata nie skończyć remontu pseudo autostrady Kraków - Katowice , wjazd na to gówno w krakowie musi trawać 1,5h bo obwodnica też w remoncie a odcinek Katowice - Łódz jakieś gówniane zwężenia bo też nie można latami dorgi naprawić :x

EURO 2012 chyba w marzeniach :evil:

_________________
Opel Vectra 2.0 DTH


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 11:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
1)Masz racje w 100% ale według mnie TDI itd. powinno porównywać się z CDI a zwykłego 220d ze zwykłym dieslem z innych aut.
2) Zapewne dużo, niedługo pewnie sie przekonam o tym bo planuje zakupić CDI . Nie są to tak niezawodne silniki jak np. 200d z w124 ale sądzę że jedna wymiana wtrysków na 500 tys. km w zupełności starczy. Jednak każde auto ma jakieś bolączki i trzeba być na to przygotowanym. Po za tym nie wieże że 100% w210 z silnikami CDI ma wtryski do wymiany
3) zakopianką nie miałem przyjemności jechać bo mieszkam na zachodzie kraju i nie mam żadnego celu w jechaniu na wschód.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 11:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Prawda jest taka, że pierwsze modele W210 należy porównywać z W124 - ten kto się przesiadł z 124 200D do 210 220D to będzie zafascynowany tą "mocą" ...
Da się tym jeździć - odp. na pytanie autora tego tematu !!!


CDI to inna bajka - wg. mnie są mniej zawodne niż te "lucasowe". Wtryskiwacze się wymienia w 98% tylko i wyłącznie dzięki laniu polskiego paliwa (chyba nie trzeba tłumaczyć) ...
o czarnym dymie już pisałem kiedyś.
piston pisze:
jedna wymiana wtrysków na 500 tys. km w zupełności starczy.

[ok]
u nas E200 CDI ma przejechane już 450 tys. km i silnik nie był nigdy ruszany (czyli wtryski itp). Jest tylko regularnie czyszczony dolot. Ja polecam ten silnik !!!

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 11:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 am
Posty: 14
piston pisze:
1)Masz racje w 100% ale według mnie TDI itd. powinno porównywać się z CDI a zwykłego 220d ze zwykłym dieslem z innych aut.
2) Zapewne dużo, niedługo pewnie sie przekonam o tym bo planuje zakupić CDI . Nie są to tak niezawodne silniki jak np. 200d z w124 ale sądzę że jedna wymiana wtrysków na 500 tys. km w zupełności starczy. Jednak każde auto ma jakieś bolączki i trzeba być na to przygotowanym. Po za tym nie wieże że 100% w210 z silnikami CDI ma wtryski do wymiany
3) zakopianką nie miałem przyjemności jechać bo mieszkam na zachodzie kraju i nie mam żadnego celu w jechaniu na wschód.


1) dajmy już spokój

2) dam CI dobrą radę i zastanów się zanim kupisz CDI

odwiedź paru "pompiarzy" lub kilka serwisów bosch-a i zobacz jakie auta tam stoją , dowiedz się o koszty tego co wymieniają w tych autach i potem policz zakup + naprawa + przejechanie np. 60 tyś km i to samo w opcji kupienia benzyny ...

akurat tak dziwnie się składa , że podaż aut z danymi silnikami w ogłoszeniach jest jakoś dziwnie proporcjonalna do ich potencjalnej awaryjności przy określonym przebiegu , niemcy to nie są ludzi w ciemie bici i doskonale wiedzą czego przy jakim przebiegu się pozbyć , co też doskonale wiedzą nasi handlarze , sam się zastanów czemu

np. w ogłoszeniach znajdzie kilkaset mondeo TDCI a tylko parę 2.0 pb z łańcuchem rozrządu

np. z czego wynika tak podaż wszelakich opli z przebiegami rzedu 100 tyś jak wszyscy wiedzą co się dzieje z pompami VP44 przy około 200 tyś a liczniki pięknie się kręcą przy łancuchach rozrządu

i skąd tyle CDI lub tych z pompami lucasa a tak mało 290d turbo i 300d i 300d turbo


wnioski wyciągnij sam ... <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
master pisze:
Prawda jest taka, że pierwsze modele W210 należy porównywać z W124 - ten kto się przesiadł z 124 200D do 210 220D to będzie zafascynowany tą "mocą" ...
Da się tym jeździć - odp. na pytanie autora tego tematu !!!


CDI to inna bajka - wg. mnie są mniej zawodne niż te "lucasowe". Wtryskiwacze się wymienia w 98% tylko i wyłącznie dzięki laniu polskiego paliwa (chyba nie trzeba tłumaczyć) ...
o czarnym dymie już pisałem kiedyś.
piston pisze:
jedna wymiana wtrysków na 500 tys. km w zupełności starczy.

[ok]
u nas E200 CDI ma przejechane już 450 tys. km i silnik nie był nigdy ruszany (czyli wtryski itp). Jest tylko regularnie czyszczony dolot. Ja polecam ten silnik !!!


oczywiście masz rację lecz niestety przewoźnego laboratorium przy sobie nie wozisz i nigdy nie wiesz do końca co lejesz .. a potem zostaje wydać kilka tysięcy PLN na naprawę

_________________
Opel Vectra 2.0 DTH


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 11:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
wojtekr pisze:
dam CI dobrą radę i zastanów się zanim kupisz CDI

odwiedź paru "pompiarzy" lub kilka serwisów bosch-a


ERROR: w CDI nie ma pompy wtryskowej, więc u pompiarzy nie zastaniesz tego modelu !!! Jest jedynie mała pompa bodajże "wyskoiego ciśnienie", paliwo jest podawane następnie z listwy. Daj już sobie spokój ....

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl