MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300TD24V - odpalić silnik bez kompa (?) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28099 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | G-Mark [ ndz sie 26, 2007 10:35 am ] |
Tytuł: | 300TD24V - odpalić silnik bez kompa (?) |
Witam, nabyłem właśnie taki silnik z zamiarem montażu w terenowym. Ma on elektryczną pompę wtryskową (podłączenie 5 żył z czego 3 grube i 2 cienkie) oraz zawór odcinający paliwo (4 żyły). Mógłbym niby poszukać pompy mechanicznej, ale tak się składa że jestem biegły w elektronice i na pewno mogę zrobić sterowanie które tym zakręci. Potrzebne tylko info... Czy ktoś z szanownych kolegów posiada schemat elektryczny lub opis, któy pomógłby wyjaśnić do czego są i co należy podać na poszczególne podłączenia pompy i zaworu? Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje zbliżające do sedna sprawy. Po uruchomieniu chętnie podzielę się moją wiedzą. Uzupełnienie: dokładnie są to 3 przewody w ekranie z 2 czujników połozenia solenoidu, 3 przewody z cewki solenoidu (z czego 2 połączone) Zastanawiam się po co kontrola położenia solenoidu skoro efekt jego pracy możemy obserwować w postaci obrotów silnika, po prostu dajemy nim gazu... |
Autor: | TReneR [ ndz sie 26, 2007 11:56 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak jest w tej pompie - ale zwykle oprocz sterowania dawka jest sygnal zwrotny 'HDK" (polozenie dlawika nie jest tylko funkcja przylozonego napiecia - stad potrzeba sygnalu zwrotnego). Drugi czujnik to najprawdopodobniej sygnal predkosci obrotowej pompy <br>Dodano po 17 minutach.:<br> A jednak nie - oba sygnaly zwrotne dotycza polozenia dlawika. A zawor odcinajacy ma w sobie czujnik temperatury paliwa (stad 4ry kable). Czujnik to termistor wiec bedzie latwo sprawdzic ktory kablel jest doczego |
Autor: | G-Mark [ pn sie 27, 2007 11:56 am ] |
Tytuł: | |
Tak też wyczytałem w jakimś opisie technicznym. Tylko gdy podaję prąd na solenoid (+ na czerwony grubszy przewód, - na biało-brązowy, do 2A), oporność wogóle się nie zmienia (ok. 21ohm). Na prąd zmienny to chyba nie chodzi? Natomiast gdy trochę podgrzałem pompę, opór obu rezystorów nieco wzrósł (o 1ohm) w tej chwili grzeję dalej ![]() |
Autor: | TReneR [ pn sie 27, 2007 11:59 am ] |
Tytuł: | |
Ale na ktore kable podajesz napiecie? Te od zaworu czy od pompy? Czujnik polozenia dlawika w pompie to czujnik indukcyjny - musi byc zasilany przebiegiem zmiennym/przemiennym. |
Autor: | G-Mark [ pn sie 27, 2007 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm ciekawe, ja podaję prąd z całą pewnością na cewkę solenoidu wg schematu: ![]() a mierze opór tych 2 rezystancji ale jeśli wymaga to zasilania prądem zmiennym to nic w ten sposób nie zmierzę. Swoja drogą jakieś zabezpieczenie termiczne powinno też być w pompie podobnie jak w zaworze odcinającym bo jakby solenoid się przegrzał to mógłby być większy dym ![]() |
Autor: | TReneR [ wt sie 28, 2007 9:02 am ] |
Tytuł: | |
Na schemacie w InfoTechu to sa czujniki indukcyjne. Gdyby to byl czujnik potencjometryczny widzialbys zmiane rezystancji proporcionalna do przylozonego napiecia do cewki dlawika. Jezeli jest jakies zabezpieczenie cewki dlawika to bedzie to bezpiecznik bimetaliczny czy tez polimerowy wlaczony w szereg z nia - ale bardzo watpie, zeby byl |
Autor: | adam.ok [ wt sie 28, 2007 8:14 pm ] |
Tytuł: | |
nie lepiej kupić oryginalnego kompa i podłączyć, znajomy wsadził 1.9tdi od starego golfa do Łady Niwy i śmiga jak złoto <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ten silnik będzie pracował z automatem??? |
Autor: | G-Mark [ wt sie 28, 2007 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
Może i lepiej ale ten komp współpracuje z immobilizerem i stacyjką a ja tego nie chcę wrzucać do mojej terenówki. Wątpię że wystarczy coś tam zewrzeć żeby ominąć immobilizer, pewnie idzie to po jakimś udziwnionym busie danych. Poza tym komp bedzie potrzebował mnóstwo innych sygnałów które ja chcę pominąć. Potrzebna mi jest tylko "twarda" regulacja obrotów oraz regulacja turbiny w celu wydobycia optymalnej mocy. Zwiedziałem się, te oba elementy to cewki, jedna musi być zasilana napięciem zmiennym 10kHz a na drugiej pojawia się odwrócone w fazie napięcie kontrolne. Stosunek tych dwóch napięć (p-p) daje linearnie położenie dźwigni regulacyjnej poruszanej solenoidem. Solenoid poruszamy zaś przez regulację PWM o częstotliwości 100-200Hz. Proste? ![]() Ja tylko nie do końca rozumiem po co mi położenie tej dźwigni, mnie obchodzą w tej regulacji obroty silnika... <br>Dodano po 55 sekundach.:<br> adam.ok pisze: ten silnik będzie pracował z automatem???
nie, manual |
Autor: | adam.ok [ śr sie 29, 2007 8:39 am ] |
Tytuł: | |
mój znajomy co wkładał tdi do Niwy podjechał z seryjnym kompem do elektronika i za 300zł koleś mu wylutował IMO i wywalił co nie potrzebne, miał tylko przepływomierz, czujnik na wale i pedał, myślę że w MB będzie bardzo podobnie |
Autor: | TReneR [ śr sie 29, 2007 9:25 am ] |
Tytuł: | |
Do VW kupisz sobie interfejs na allegro za 100-200zl i mozesz zrobic wszystko, do Mercedesa niestety nie dostaniesz interfejsu w takiej cenie... trzeba dopisac pare zer. Mozna oczywisce pominac sygnal zwrotny z pompy ale obroty strasznie beda plywaly. Ale nic prostszego - odpal silnik ze sterowaniem cewki dlawika z zasilacza regulowanego i zobacz jak to dziala ;-D |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |