MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

SEC 500 - za niskie "niskie obroty".
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28112
Strona 1 z 1

Autor:  barteq [ ndz sie 26, 2007 9:13 pm ]
Tytuł:  SEC 500 - za niskie "niskie obroty".

Witam!

Jaką wartość powinny przyjmować niskie obroty?? W przypadku moim jest to 500 obr/min na D. Wg mnie to za mało.
Na N jest 700-750 obr/min. Problem ten występuje zarówno na PB jak i LPG.

Przeryłem forum. Kilka osób wskazywało na nastawnik biegu jałowego. Czy jednak to urządzenie pracuje w przypadku jazdy na LPG?? (wybaczcie mam 2 lewe ręce-nie znam sie na mechanice pojazdowej, choć zielony nie jestem)
Inne osoby wskazują na stabilizator obrotów, który jest zakładany przez gazowników - ale na Pb on chyba nie pracuje, czy nie mam racji? (brud, problem z napięciem).

Co Wy myślicie??

Autor:  witek-sec [ pn sie 27, 2007 11:24 am ]
Tytuł: 

Obroty na D powinny byc w okolicach 700. Jesli masz za niskie obroty na LPG , to po prostu zwieksz dawke gazu ( na parowniku sruba od wolnych obrotow , aby zwiekszyc dawke zazwyczaj sie ja wykreca )

Autor:  barteq [ pn sie 27, 2007 5:41 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
Obroty na D powinny byc w okolicach 700. Jesli masz za niskie obroty na LPG , to po prostu zwieksz dawke gazu ( na parowniku sruba od wolnych obrotow , aby zwiekszyc dawke zazwyczaj sie ja wykreca )


Niestety nie doczytałeś mojego postu. na benzynie jest ten sam problem.
Więc to nie problem parownika.

Dzięki

Autor:  witek-sec [ wt sie 28, 2007 12:58 pm ]
Tytuł: 

barteq pisze:
Niestety nie doczytałeś mojego postu. na benzynie jest ten sam problem.

Doczytalem .
Podalem solucje do zasilania LPG , bo chyba wiecej jezdzisz na LPG niz na Pb ?
Sprawdz jeszcze klape przeplywomierza (czy jest prosta i sie nie zacina) Sprawdz rowniez ,czy nie lapie gdzies lewego powietrza (uklad dolotowy - od filtra,poprzez wezyki podcisnienia do uszczelek pod kolektorem ssacym wlacznie) Sprawdz rowniez uklad WN.

Autor:  barteq [ wt sie 28, 2007 11:12 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za pomoc.
Na pewno to sprawdze.
Jednak jeżeli problem się pojawia zarówno na lpg i Pb, tzn. że trudno będzie rozwiązać to wyłącznie za pomocą sposobów na Lpg. To miałem na myśli. Oczywiście dziękuję za pomoc ;)
a na marginesie - ile pali Twój SEC?? (dla porównania-jadę też na regulacje).

pozdrawiam

Autor:  georem [ śr sie 29, 2007 8:14 am ]
Tytuł: 

barteq pisze:
Na pewno to sprawdze.
Jednak jeżeli problem się pojawia zarówno na lpg i Pb, tzn. że trudno będzie rozwiązać to wyłącznie za pomocą sposobów na Lpg. To miałem na myśli.


Sprawdź lewe powietrze bo to jest najczęstszy problem wolnych obrotów w silnikach z tamtych czasów.
Na regulację nie wybieraj się jeżeli nie bedzie szczelny układ dolotowy!!! Powodzenia.

Autor:  witek-sec [ śr sie 29, 2007 3:34 pm ]
Tytuł: 

barteq pisze:
a na marginesie - ile pali Twój SEC?? (dla porównania-jadę też na regulacje).

Moj potwor pali od 14,5 litra lpg w gore (gornej granicy nie znam [zlosnik] ) Srednio na stacji wychodzi mi 17/100.
Tez musze u siebie posprawdzac szczelnosc ukladu dolotowego, bo cos ostatnio tez nie jestem zadowolony z kultury pracy na wolnych. Taki urok LPG ,ze trzeba jeszcze bardziej dbac o pewne rzeczy w aucie [szalone]

Autor:  pszamrej [ czw sie 30, 2007 4:17 pm ]
Tytuł: 

barteq pisze:
W przypadku moim jest to 500 obr/min na D. Wg mnie to za mało.
Na N jest 700-750 obr/min.


A dlaczego za mało?
Wg mnie jest super, V8 bez problemu bedzie chodzila na 500, poza tym w instrukcji przynajmniej dla 420 obroty biegu jalowego to 650 +100 -50
jesli silnik chodzi plynnie po wlaczeniu wszelkiego obciazenia na 500 obr na D to nie widze zadnego problemu

Autor:  barteq [ czw sie 30, 2007 8:44 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
barteq pisze:
W przypadku moim jest to 500 obr/min na D. Wg mnie to za mało.
Na N jest 700-750 obr/min.


A dlaczego za mało?
Wg mnie jest super, V8 bez problemu bedzie chodzila na 500, poza tym w instrukcji przynajmniej dla 420 obroty biegu jalowego to 650 +100 -50
jesli silnik chodzi plynnie po wlaczeniu wszelkiego obciazenia na 500 obr na D to nie widze zadnego problemu


Wydaje mi sie, że przez niskie klopoty mam następujący problem:
po jakimś czasie jazdy auto zaczyna sie dławić na gazie (kiedyś tez na benzynie). Ruszam spod świateł, noga w pedał a silnik się krztusi. Obroty spadają, chce zgasnać, wtedy zdejmuje noge z akceleratora. I tak do znudzenia, a auto sie kula.
Po zatrzymaniu w bezpiecznym miejscu przegazówka na N lub P. silnik nie może się wkręcić na wysokie obroty.

Gdyby to było lewe powietrze to by sie działo to cały czas (chyba). Ja to mam po jakimś czasie jazdy. Ost zrobiłem ok 50km..wszysztko ok. Poszedłem coś załatwić. Wracam, odpalam i jade. Po kilku km znow brak mu cugu :(
Przerzucam na benzynke i jazda.
Ost podkeciłem dawke gazu i jest niby ok (spalanie wzrosło o ok4l/100km) ale na wszelki wypadek jutro jade na przegląd instalacji gazowej.

Autor:  pszamrej [ czw sie 30, 2007 10:10 pm ]
Tytuł: 

co do gazu to sie nie wypowiem ale w przypadku jazdy na Pb same wolne obroty na pewno nie sa przyczyna ( przynajmniej bezposrednia ) zadnych klopotów w czasie jazdy
ostatnio mialem podobne zdarzenie po ulamaniu jednej nozki czujnika temperatury silnika do ktorej byl podlaczony przewod odpowiadajacy za prace zaplonu, naciskajac na gaz przy ruszaniu czy przyspieszaniu brak reakcji, silnik sie dlawil, dopiero po jakis 2 sekundach wskakiwal odrazu na wyzsze obroty, po wymianie czujnika gaz odzyskal dawna czulosc

reasumujac, samo podwyzszenie wolnych obrotow nie rozwiaze twojego problemu moim zdaniem

Autor:  barteq [ pt sie 31, 2007 11:10 pm ]
Tytuł: 

I po bólu :)

Byłem na regulacji. Obroty może zostały na niskim pułapie, ale wszystko jest ok. Silnik chodzi równo, nie dławi się.

pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/