MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300TD24V - ze 3 pytania do znawców EGR i zawór dolot
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28118
Strona 1 z 1

Autor:  G-Mark [ pn sie 27, 2007 12:05 am ]
Tytuł:  300TD24V - ze 3 pytania do znawców EGR i zawór dolot

1. co się stanie jeśli wywalę/zatkam EGR?
2. Co powoduje zawór w aluminiowym kolektorze dolotowym lub jego brak?
3. siłownik sterowania turbiną, rurka jest podłączona do dolotu czy jakoś sterowana elektrozaworem?

Wielkie dzięki z info :)

Autor:  szeryf [ pn sie 27, 2007 12:45 pm ]
Tytuł: 

1. W sumie nic. Mocy nie zyskasz za duzo, bo zawor sie otwiera gdy puszczasz pedal gazu. Poza tym odcinajac EGR podnosisz temp w cylindrach (wieksza zawartosc tlenu) i mozesz sobie w dluzszym okresie i przy ciezkiej nodze upalic zawory.

2. Tak naprawde sa 2 takie zawory, jeden w dolocie nad silnikiem i drugi juz w samym kolektorze dolotowym. To tzw zawory rezonansowe, wykorzystuja zmienne cisnienie w ukladzie ssacym co przeklada sie na elestycznosc silnika. Szczegolnie ten w kolektorze, gdy go odepniesz to auto przy ruszaniu jest takie nijakie.

3.nie mam turbo wiec nie wiem...

Autor:  G-Mark [ pn sie 27, 2007 9:57 pm ]
Tytuł: 

Aha ciekawe 8)
Przyjrzałem się, ten zawór w kolektorze po prostu upuszcza nadmiar powietrza przez boczną rurkę na zewnątrz. Zaraz obok jest czujnik nadciśnienia. Chyba byłoby to ograniczenie ciśnienia doładowania np. przy gwałtownym zmniejszeniu obrotów gdy turbina jest jeszcze rozpędzona (?)

Obrazek

Obrazek

Drugiego zaworu nie mogę zlokalizować, w tym silniku chyba go nie ma.

Co do turbiny będę chyba musiał odtworzyć regulację podciśnienia na jej wejściu.

W sumie podobno ludziska montują sobie mechaniczną pompę do tego silnika i wogóle wywalają elektronikę i też jakoś hula

Autor:  TReneR [ wt sie 28, 2007 9:10 am ]
Tytuł: 

Takie cus to sie nazywa "waste gate", ale zwykle jest na wlocie spalin do turbiny

Autor:  szeryf [ wt sie 28, 2007 1:36 pm ]
Tytuł: 

Masz silnik z turbina, ja opisywalem uklad w OM606 bez turbo.

Autor:  G-Mark [ wt sie 28, 2007 9:02 pm ]
Tytuł: 

Hehe zdaje się że głupot nawypisywałem, to co jest na zdjęciu to najprawdopodobniej zawór EGR czyli ten co syfi spalinami do dolotu ;) innego zaworu lub jakiejś przysłony między turbiną a wlotem do silnika nie stwierdzam :)

Autor:  TReneR [ śr sie 29, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

No EPC tez tak twierdzi;
Obrazek

140 -komora mieszania z wbudowanym zaworem ERG

A tu rurka laczaca z wydechem

Obrazek

Autor:  G-Mark [ czw sie 30, 2007 8:00 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
No EPC tez tak twierdzi;
Obrazek



Brakuje mi właśnie tych aluminiowych rurek 158 i 185 które idą do intercoolera. Pytałem się na paru złomach ale minus :roll:

Autor:  szeryf [ czw sie 30, 2007 3:16 pm ]
Tytuł: 

158 nr czesci 6060980307 cena w ASO 212zl
185 nr czesci 6060980407 cena w ASO 375zl

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/