MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zmiana skrzyni z 4 na 5 biegów ??
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28158
Strona 1 z 1

Autor:  Prince [ wt sie 28, 2007 11:09 pm ]
Tytuł:  Zmiana skrzyni z 4 na 5 biegów ??

Witam.

Chciałbym wymienić swoją 4 biegową skrzynie w moim 124 na 5 biegową z mojej starszej już zezłomowanej 190tki, tylko nie wiem czy ona będzie pasowała i współpracowała z innymi elementami układu napędowego.
Czy te 5 biegowe skrzynie montowane w W124 i W201 były takie same??
Czy ewentualna wymiana miała by jeszcze jakieś dodatkowe koszta??

Dodam jeszcze że skrzynia pochodzi z 2 litrowej 190tki, z Diesla, 87r.
Mój W124 też ma silnik 2 litry i również jest z 87 roku oczywiście Diesel. ;)

Autor:  voytas [ wt sie 28, 2007 11:20 pm ]
Tytuł: 

IMHO powinna pasowac, tosz to te same silniki
ale nie ja tu jestem ekspertem :D

Autor:  Prince [ wt sie 28, 2007 11:25 pm ]
Tytuł: 

Wg tej strony

http://mb.auto.pl/dane_en_os/230010SK.HTM

http://mb.auto.pl/dane_en_os/229010SK.HTM

te skrzynie 5 biegowe montowane w tych modelach są takie same..

Tylko czy z 4 biegową skrzynią nie był montowany tylny most o innym przełożeniu.

Autor:  Marcino [ wt sie 28, 2007 11:28 pm ]
Tytuł: 

W przypadku 5 biegowej skrzyni krótszy jest wał napędowy, inne jest także przełożenie mostu- 3,42 dla skrzyni 4 oraz 3,91 dla 5 biegowej.

Autor:  schadook [ wt sie 28, 2007 11:28 pm ]
Tytuł: 

Witam!
o ile dobrze słyszałem to może być problem z wałem napędowym, (kuzyn przerabiał 190-kę) podobno są różne długości przy skrzyniach 4 i 5 biegowych. Ale głowy nie daję
Pozdro

Autor:  miś89 [ ndz wrz 02, 2007 11:24 am ]
Tytuł: 

Witam
Ja u siebie zmienialem skrzynie z 4 na 5 tyle ze nie zmienialem mostu Marcino napisal ze sa inne przelozenia jak maja sie one do codziennej jazdy?? auto bedzie bardziej/mniej zrywne, szybsze/wolniejsze na trasie??

Autor:  Meeta [ ndz wrz 02, 2007 7:07 pm ]
Tytuł: 

zależy jaki jest most i jaka będzie różnica przełożeń. Generalnie im mniejsze przełożenie mostu tym mniejsze przyspieszenie i zrywność, a większa V maksymalna, jeśli jednak zmniejszy się przełożenie to autko będzie zrywało asfalt, a V maksymalna spadnie. Idąc dalej tym torem należy wziąć także pod uwagę kwestie spalania :) Jeśli przełożenie mostu jest większe to prędkości na każdym biegu osiąga się ciężej, ale na niższych obrotach, więc konkretna prędkość można osiągnąć na niższych obrotach, a co za tym idzie mniejsze spalanie :) Odwrotnie sytuacja ma się w przypadku gdy przełożenie spadnie. należy bardziej kręcić silnik, aby osiągnąć konkretną prędkość, wiec spalanie wzrasta. należy wspomnieć także, że większe możliwości przyśpieszania często skutkują większą częstotliwością deptania gazu, wyprzedzania i startu ze skrzyżowań, że świateł :D aspekt czysto psychologiczny wykorzystania mocy drzemiącej pod maską ;) No i ostatnia kwestia. jeśli przełożenie zostanie zmienione to nastąpi przekłamania prędkości i wskazywanego przebiegu na liczniku. Należało by wtedy wymienić także zegary na takie z odpowiednim przełożeniem, bądź przekładnie ślimakową na końcu linki prędkościomierza umieszczonej w skrzyni biegów ;) Nie taka prosta sprawa z tymi przełożeniami. najlepiej zostawiać takie samo. dodam także, że wał w skrzyni 5-cio biegowej faktycznie jest krótszy. Skrzynia piątka jest to po prostu klasyczna skrzynia 4-ro biegowa z dołożoną na końcu przekładnią do 5-go biegu :) Słyszałem kiedyś o tym, że w skrzyni 5-cio biegowej 5 bieg jest równy przełożeniem z biegiem 4 typowej skrzynki. Nie wiem ile w tym prawdy i czy to kwestia tylko i wyłącznie korelacji między przełożeniem biegu, a zmienionego mostu, a może mowa tu o 2 różnych skrzyniach ;) Myślę jednak, że w przypadku zmiany skrzyni na piątkę można oczekiwać takich samych osiągów i przyspieszeń, jednak kiedy w normalnej skrzyni kończą sie biegi, posiadacz piątki wrzuca ostatni bieg i cieszy się większym komfortem i ciszą w środku, niższymi obrotami i spalaniem :)

P.S.
Jak ktoś wie jakie są przełożenia w skrzyni 4-ro, a jakie w 5-cio biegowej to proszę podać, rozwieje to wszelkie wątpliwości.

Autor:  miś89 [ ndz wrz 02, 2007 7:33 pm ]
Tytuł: 

ja kiedys mialem taka rozpiske jakie przelozenie jest na danym biegu w skrzyni 4 i 5-cio biegowej z tego co pamietam to przelozenia byly identyczne tyle ze w 5-cio biegowej mamy jeszcze pzelozenie z tego co pamietam to chyba 0,92 ale poszukam jeszcze jak znajde to wrzoce do watku <br>Dodano po 7 minutach.:<br> oki mala poprawka dane dotycza w124 230TE
skrzynia IV-biegowa

Gear transmission I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; R. 3,78
Differential ratio 3,46

skrzynia V-biegowa
I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27
Differential ratio 3,67

gdyby ktos chcial wiecej danych http://mb.auto.pl/dane_en_os/231240SK.HTM

dobra dane sa tylko co z tego wynika??

dane mozna znalesc w 1-szym poscie na forum tam co pisze ILE MA KONI,KOL... czy cos takiego

Autor:  roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 7:48 pm ]
Tytuł: 

Z tego wynika ze skrzynia 5 biegowa miala most o "mocniejszym" przelozeniu co poprawia dynamike na nizszych biegach nie zmieniajac znaczaco V max.

Autor:  voytas [ ndz wrz 02, 2007 7:56 pm ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
Jak ktoś wie jakie są przełożenia w skrzyni 4-ro, a jakie w 5-cio biegowej to proszę podać, rozwieje to wszelkie wątpliwości.
proponuję zajrzeć do działu "dane techniczne" na stronie klubowej...

Autor:  Meeta [ ndz wrz 02, 2007 8:05 pm ]
Tytuł: 

logicznie rozumując wynika z tych informacji, że auto ze skrzynia 5-cio biegową jest delikatnie zrywniejsze na czterech biegach, a różnica w przełożeniu mostu sprawia, że prędkość maksymalna nie wzrasta, ale mamy odrobinę większą dynamikę pod koniec na ostatnim biegu. Przy takich założeniach jeśli zostawić most od skrzyni czwórki (pod warunkiem, że będzie pasowała) to na czterech biegach będzie dokładnie takie samo zachowanie autka, a piaty bieg da większą prędkość maksymalna, polepszoną dynamikę na ostatnim biegu ponieważ jadąc na piątce zawsze można zredukować na 4 bieg, a nie aż na 3 ;) a przy normalnej, przepisowej jeździe spalanie z pewnością spadnie o ten litr, czy dwa jadąc z prędkością 100-110 km/h - taki nadbieg jakby :) Acha, przy pozostawieniu starego mostu prędkość i przebieg będą wskazywane prawidłowo, więc wszystko będzie tak jak być powinno :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/