MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmiana skrzyni z 4 na 5 biegów ?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28158 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Prince [ wt sie 28, 2007 11:09 pm ] |
Tytuł: | Zmiana skrzyni z 4 na 5 biegów ?? |
Witam. Chciałbym wymienić swoją 4 biegową skrzynie w moim 124 na 5 biegową z mojej starszej już zezłomowanej 190tki, tylko nie wiem czy ona będzie pasowała i współpracowała z innymi elementami układu napędowego. Czy te 5 biegowe skrzynie montowane w W124 i W201 były takie same?? Czy ewentualna wymiana miała by jeszcze jakieś dodatkowe koszta?? Dodam jeszcze że skrzynia pochodzi z 2 litrowej 190tki, z Diesla, 87r. Mój W124 też ma silnik 2 litry i również jest z 87 roku oczywiście Diesel. ![]() |
Autor: | voytas [ wt sie 28, 2007 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
IMHO powinna pasowac, tosz to te same silniki ale nie ja tu jestem ekspertem |
Autor: | Prince [ wt sie 28, 2007 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
Wg tej strony http://mb.auto.pl/dane_en_os/230010SK.HTM http://mb.auto.pl/dane_en_os/229010SK.HTM te skrzynie 5 biegowe montowane w tych modelach są takie same.. Tylko czy z 4 biegową skrzynią nie był montowany tylny most o innym przełożeniu. |
Autor: | Marcino [ wt sie 28, 2007 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
W przypadku 5 biegowej skrzyni krótszy jest wał napędowy, inne jest także przełożenie mostu- 3,42 dla skrzyni 4 oraz 3,91 dla 5 biegowej. |
Autor: | schadook [ wt sie 28, 2007 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! o ile dobrze słyszałem to może być problem z wałem napędowym, (kuzyn przerabiał 190-kę) podobno są różne długości przy skrzyniach 4 i 5 biegowych. Ale głowy nie daję Pozdro |
Autor: | miś89 [ ndz wrz 02, 2007 11:24 am ] |
Tytuł: | |
Witam Ja u siebie zmienialem skrzynie z 4 na 5 tyle ze nie zmienialem mostu Marcino napisal ze sa inne przelozenia jak maja sie one do codziennej jazdy?? auto bedzie bardziej/mniej zrywne, szybsze/wolniejsze na trasie?? |
Autor: | Meeta [ ndz wrz 02, 2007 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
zależy jaki jest most i jaka będzie różnica przełożeń. Generalnie im mniejsze przełożenie mostu tym mniejsze przyspieszenie i zrywność, a większa V maksymalna, jeśli jednak zmniejszy się przełożenie to autko będzie zrywało asfalt, a V maksymalna spadnie. Idąc dalej tym torem należy wziąć także pod uwagę kwestie spalania ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() P.S. Jak ktoś wie jakie są przełożenia w skrzyni 4-ro, a jakie w 5-cio biegowej to proszę podać, rozwieje to wszelkie wątpliwości. |
Autor: | miś89 [ ndz wrz 02, 2007 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
ja kiedys mialem taka rozpiske jakie przelozenie jest na danym biegu w skrzyni 4 i 5-cio biegowej z tego co pamietam to przelozenia byly identyczne tyle ze w 5-cio biegowej mamy jeszcze pzelozenie z tego co pamietam to chyba 0,92 ale poszukam jeszcze jak znajde to wrzoce do watku <br>Dodano po 7 minutach.:<br> oki mala poprawka dane dotycza w124 230TE skrzynia IV-biegowa Gear transmission I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; R. 3,78 Differential ratio 3,46 skrzynia V-biegowa I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27 Differential ratio 3,67 gdyby ktos chcial wiecej danych http://mb.auto.pl/dane_en_os/231240SK.HTM dobra dane sa tylko co z tego wynika?? dane mozna znalesc w 1-szym poscie na forum tam co pisze ILE MA KONI,KOL... czy cos takiego |
Autor: | roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego wynika ze skrzynia 5 biegowa miala most o "mocniejszym" przelozeniu co poprawia dynamike na nizszych biegach nie zmieniajac znaczaco V max. |
Autor: | voytas [ ndz wrz 02, 2007 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
Meeta pisze: Jak ktoś wie jakie są przełożenia w skrzyni 4-ro, a jakie w 5-cio biegowej to proszę podać, rozwieje to wszelkie wątpliwości. proponuję zajrzeć do działu "dane techniczne" na stronie klubowej...
|
Autor: | Meeta [ ndz wrz 02, 2007 8:05 pm ] |
Tytuł: | |
logicznie rozumując wynika z tych informacji, że auto ze skrzynia 5-cio biegową jest delikatnie zrywniejsze na czterech biegach, a różnica w przełożeniu mostu sprawia, że prędkość maksymalna nie wzrasta, ale mamy odrobinę większą dynamikę pod koniec na ostatnim biegu. Przy takich założeniach jeśli zostawić most od skrzyni czwórki (pod warunkiem, że będzie pasowała) to na czterech biegach będzie dokładnie takie samo zachowanie autka, a piaty bieg da większą prędkość maksymalna, polepszoną dynamikę na ostatnim biegu ponieważ jadąc na piątce zawsze można zredukować na 4 bieg, a nie aż na 3 ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |