MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pompa wysokiego ciśnienia BOSCH i termostat
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28190
Strona 1 z 1

Autor:  pawel85 [ czw sie 30, 2007 11:23 am ]
Tytuł:  Pompa wysokiego ciśnienia BOSCH i termostat

Witam
Pojawiła sie kolejna niespodzainka z CDI-kiem.
Po całonocnym postoju i odpaleniu auta cieknie z pompy wysokiego cisnienia.A cieknie dość zdrowo.Wydaje mi sie, ze cieknie pod kapslem na górze pompy.Nie ma problemów z pracą silnika ani z odpalaniem.
Czy ktoś sie orientuje jaki jest koszt uszczelnienia i gdzie można to zrobic?
Po nagrzaniu sie auta wyciek ustępuje.
Wiem, ze temat pompy LUCAS-a był poruszany juz milion razy,ale o BOSCH-u nie mogę nic znaleźć.
Mam jeszcze pytanie odnośnie termostatu.
Czy mozna wymienić sam termostat czy tylko z obudową?
Auto cięzko sie nagrzewa.Na trasie max.60 stopni.
Dzięki za pomoc.

Autor:  master [ czw sie 30, 2007 6:15 pm ]
Tytuł: 

pawel85 pisze:
Wiem, ze temat pompy LUCAS-a był poruszany juz milion razy

był, ale to się tyczyło pomp wtryskowych - w CDI nie ma takowych
co do uszczelnienia: radzę naprawić ten defekt bo szkoda wachy :P - koszt nie powinien być jakoś nadzwyczaj wielki


pawel85 pisze:
Mam jeszcze pytanie odnośnie termostatu.
Czy mozna wymienić sam termostat czy tylko z obudową?
Auto cięzko sie nagrzewa.Na trasie max.60 stopni.


Termostat w ASO kosztował 1,5 roku temu 75zł z wymianą i gwarancją na 2 lata. Termostat jest wraz z obudową jako całość. Dogrzanie tego silniki rzeczywiście graniczy z cudem ... pewnego razu na trasie zimą przy 100km/h miałem tak zimno w kabinie, że musiałem przyśpieszyć do ~200km/h i wtedy momentalnie zrobiło się ciepło :P

Autor:  pawel85 [ pt sie 31, 2007 12:25 pm ]
Tytuł: 

W ASO krzykneli za termostat 166 PLN + montaż.
Co do pompy ... hmm
Tez troche podzwoniłem.Za uszczelnienie chcą ok.500-600 zł.
A i tak nie dają gwarancji że bedzie chodzić.
Nowa ok. 2500 PLN a to mi się nie uśmiecha.

Co do zapiecia 200km/h no coż...mozna.I pewnie pomoże.Ale w Cze-wie w centrum miasta cięzko z tym :)

Autor:  TReneR [ pt sie 31, 2007 4:12 pm ]
Tytuł: 

Zrob sobie lejek pod pompa i to co skapie niech idzie do Webasto. Koniec klopotow z wyciekiem i niedogrzaniem :-D

Autor:  beet [ pt sie 31, 2007 5:40 pm ]
Tytuł: 

pawel85 pisze:
W ASO krzykneli za termostat 166 PLN + montaż.


No i chyba tak teraz kosztuje, ojciec 2 miesiace temu placil 130zl ze znizka.

A co do cieknacej pompy wysokiego cisnienia, to u nas tez to juz bylo, samochod dlugo stal i oringi sparcialy. Koszt niecale 100zl o ile dobrze pamietam, ale mam gdzies faktury, to dokladnie sprawdze. Po dluzszym postoju robila sie calkiem spora plamka ropy ;)

Poprawka, wymieniany byl uszczelniacz i przewod od pompy, uszczelniacz 20zl, przewod niecale 90zlociszy.

Autor:  me-how [ pt sie 31, 2007 11:18 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tez troche podzwoniłem.Za uszczelnienie chcą ok.500-600 zł.
A i tak nie dają gwarancji że bedzie chodzić.
Nowa ok. 2500 PLN a to mi się nie uśmiecha.



zależy gdzie cieknie, jak na przewodach zasilających parę tygodniu temu w E320 CDI problem załatwiły dwa oringi po 50 groszy sztuka, auto zrobiło już trochę km i wycieki się nie pojawiły

nie ma wiele miejsc z których mogło by tam lecieć paliwko, sprawdź dokładnie może masz ten sam problem

Autor:  pawel85 [ sob wrz 01, 2007 10:37 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
Poprawka, wymieniany byl uszczelniacz i przewod od pompy, uszczelniacz 20zl, przewod niecale 90zlociszy


Mówisz o uszczelniaczu na pompie czy o oringach?
Robiłeś to w ASO?

Jak dla mnie cieknie ewidentnie z pompy.Na gornym deklu lekko sie sączy a na dolnym lewym zdrowo zapiernicza.Zwłaszcza jak jest zimny.
Co do oringów to były już wymieniane.W zasadzie chyba wszystkie,bo z gumowych uszczelek zrobiły sie plastikowe i przepuszczały paliwko.
Ale dla pewności wymienie jeszcze raz, bo poprzedni mechanik zarzekał sie że powymieniał wszystkie,ale wydaje mi sie że nie do końca mówił prawde.

Autor:  pawel85 [ pn wrz 17, 2007 11:26 am ]
Tytuł: 

Termostat kupiłem
130 złociszy razem z przesyłką.
Planuje go wymienic samemu, ale nie wiem czy sie nie zapowietrzy,a poza tym śruby mocujące są siakieś dziwne i nie mam za bardzo patentu na odkręcenie ich.
Macie jakiś pomysł poza mechanikiem z narzedziami?

Autor:  master [ pn wrz 17, 2007 1:12 pm ]
Tytuł: 

tam są gwiazdki - nie wiem jakiego rodzaju, ale można je zwykłym imbusem odkręcić, albo zwykłym nasadowym - cała fizolofia

Autor:  pawel85 [ czw paź 04, 2007 9:59 am ]
Tytuł: 

Master-dzieki za pomoc.
Miałes racje,pasuje zwykły klucz 8-ka.
Prostsze to juz byc nie mogło :)
Teraz temp. na poziomie 85 st.
Pzdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/