MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pompa wysokiego ciśnienia BOSCH i termostat https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28190 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pawel85 [ czw sie 30, 2007 11:23 am ] |
Tytuł: | Pompa wysokiego ciśnienia BOSCH i termostat |
Witam Pojawiła sie kolejna niespodzainka z CDI-kiem. Po całonocnym postoju i odpaleniu auta cieknie z pompy wysokiego cisnienia.A cieknie dość zdrowo.Wydaje mi sie, ze cieknie pod kapslem na górze pompy.Nie ma problemów z pracą silnika ani z odpalaniem. Czy ktoś sie orientuje jaki jest koszt uszczelnienia i gdzie można to zrobic? Po nagrzaniu sie auta wyciek ustępuje. Wiem, ze temat pompy LUCAS-a był poruszany juz milion razy,ale o BOSCH-u nie mogę nic znaleźć. Mam jeszcze pytanie odnośnie termostatu. Czy mozna wymienić sam termostat czy tylko z obudową? Auto cięzko sie nagrzewa.Na trasie max.60 stopni. Dzięki za pomoc. |
Autor: | master [ czw sie 30, 2007 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
pawel85 pisze: Wiem, ze temat pompy LUCAS-a był poruszany juz milion razy był, ale to się tyczyło pomp wtryskowych - w CDI nie ma takowych co do uszczelnienia: radzę naprawić ten defekt bo szkoda wachy ![]() pawel85 pisze: Mam jeszcze pytanie odnośnie termostatu.
Czy mozna wymienić sam termostat czy tylko z obudową? Auto cięzko sie nagrzewa.Na trasie max.60 stopni. Termostat w ASO kosztował 1,5 roku temu 75zł z wymianą i gwarancją na 2 lata. Termostat jest wraz z obudową jako całość. Dogrzanie tego silniki rzeczywiście graniczy z cudem ... pewnego razu na trasie zimą przy 100km/h miałem tak zimno w kabinie, że musiałem przyśpieszyć do ~200km/h i wtedy momentalnie zrobiło się ciepło ![]() |
Autor: | pawel85 [ pt sie 31, 2007 12:25 pm ] |
Tytuł: | |
W ASO krzykneli za termostat 166 PLN + montaż. Co do pompy ... hmm Tez troche podzwoniłem.Za uszczelnienie chcą ok.500-600 zł. A i tak nie dają gwarancji że bedzie chodzić. Nowa ok. 2500 PLN a to mi się nie uśmiecha. Co do zapiecia 200km/h no coż...mozna.I pewnie pomoże.Ale w Cze-wie w centrum miasta cięzko z tym ![]() |
Autor: | TReneR [ pt sie 31, 2007 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
Zrob sobie lejek pod pompa i to co skapie niech idzie do Webasto. Koniec klopotow z wyciekiem i niedogrzaniem :-D |
Autor: | beet [ pt sie 31, 2007 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
pawel85 pisze: W ASO krzykneli za termostat 166 PLN + montaż.
No i chyba tak teraz kosztuje, ojciec 2 miesiace temu placil 130zl ze znizka. A co do cieknacej pompy wysokiego cisnienia, to u nas tez to juz bylo, samochod dlugo stal i oringi sparcialy. Koszt niecale 100zl o ile dobrze pamietam, ale mam gdzies faktury, to dokladnie sprawdze. Po dluzszym postoju robila sie calkiem spora plamka ropy ![]() Poprawka, wymieniany byl uszczelniacz i przewod od pompy, uszczelniacz 20zl, przewod niecale 90zlociszy. |
Autor: | me-how [ pt sie 31, 2007 11:18 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Tez troche podzwoniłem.Za uszczelnienie chcą ok.500-600 zł.
A i tak nie dają gwarancji że bedzie chodzić. Nowa ok. 2500 PLN a to mi się nie uśmiecha. zależy gdzie cieknie, jak na przewodach zasilających parę tygodniu temu w E320 CDI problem załatwiły dwa oringi po 50 groszy sztuka, auto zrobiło już trochę km i wycieki się nie pojawiły nie ma wiele miejsc z których mogło by tam lecieć paliwko, sprawdź dokładnie może masz ten sam problem |
Autor: | pawel85 [ sob wrz 01, 2007 10:37 am ] |
Tytuł: | |
beet pisze: Poprawka, wymieniany byl uszczelniacz i przewod od pompy, uszczelniacz 20zl, przewod niecale 90zlociszy
Mówisz o uszczelniaczu na pompie czy o oringach? Robiłeś to w ASO? Jak dla mnie cieknie ewidentnie z pompy.Na gornym deklu lekko sie sączy a na dolnym lewym zdrowo zapiernicza.Zwłaszcza jak jest zimny. Co do oringów to były już wymieniane.W zasadzie chyba wszystkie,bo z gumowych uszczelek zrobiły sie plastikowe i przepuszczały paliwko. Ale dla pewności wymienie jeszcze raz, bo poprzedni mechanik zarzekał sie że powymieniał wszystkie,ale wydaje mi sie że nie do końca mówił prawde. |
Autor: | pawel85 [ pn wrz 17, 2007 11:26 am ] |
Tytuł: | |
Termostat kupiłem 130 złociszy razem z przesyłką. Planuje go wymienic samemu, ale nie wiem czy sie nie zapowietrzy,a poza tym śruby mocujące są siakieś dziwne i nie mam za bardzo patentu na odkręcenie ich. Macie jakiś pomysł poza mechanikiem z narzedziami? |
Autor: | master [ pn wrz 17, 2007 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
tam są gwiazdki - nie wiem jakiego rodzaju, ale można je zwykłym imbusem odkręcić, albo zwykłym nasadowym - cała fizolofia |
Autor: | pawel85 [ czw paź 04, 2007 9:59 am ] |
Tytuł: | |
Master-dzieki za pomoc. Miałes racje,pasuje zwykły klucz 8-ka. Prostsze to juz byc nie mogło ![]() Teraz temp. na poziomie 85 st. Pzdr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |