MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej w skrzyni biegow https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28237 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | E.S.M [ ndz wrz 02, 2007 1:00 am ] |
Tytuł: | Olej w skrzyni biegow |
Witam!! Z racji ze jestem nieobytym jeszcze uzytkownikiem MB mam pytanie czy olej bedacy w skrzyni biegow ma jakis obieg i pochodzi z silnika (slyszalem ze istnieje taka mozliwosc) czy jkest to oddzielny obieg?? Kolejne pytanie to jaki olej zastosowac do skrzyni biegow?? Jest to 5 biegowy manual w W124 sedan z '89. Niestey symbolu skrzyni nie podam bo jak juz wspomnialem nie znam sie na tym tak mocno. Moje ostatnie pytanie to ile moze taki zabieg kosztowac?? Pytam sie poniewaz od niedawna z mojej skrzyni wydobywaja sie dziwne dzwieki tzn caly czas czuc wibracje na drazku na biegu jalowym i taki stlumiony jakby cykliczny metaliczny dzwiek. Czy to moze byc spowodowane brakiem oleju?? |
Autor: | MercSwir [ ndz wrz 02, 2007 1:39 am ] |
Tytuł: | |
Absolutnie nie ma możliwości aby olej z silnika dostał sie do skrzyni i odwrotnie. Sa to dwa osobne układy. Pukać może wydech łożysko oporowe lub jakaś osłona.... Ale jeśli drążek wibruje wydaje mi sie ze padła Ci jakaś poduszka pod skrzynią ![]() |
Autor: | janus [ ndz wrz 02, 2007 10:12 am ] |
Tytuł: | |
skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220) taki sam leje się do automatycznych skrzyni, o ile dobrze pamiętam to wchodzi go około 1,5 L i trzeba go wymieniać mniej więcej co 30tys |
Autor: | Croolick [ ndz wrz 02, 2007 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
janus pisze: skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220) taki sam leje się do automatycznych skrzyni,
Janus nie wprowadzaj w błąd. Było pisane kilka razy na temat oleju do manuala i NIE JEST TO TEN SAM ATF CO DO AUTOMATÓW! Polecam opcje szukaj i hasło "suffix". Siara...i wszystko jasne. ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 5:29 pm ] |
Tytuł: | |
janus pisze: skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220)
Nie ATF 220 tylko ATF 200 ktory spelnia norme suffix-A. Jesli zalejesz ATFem do automatu to synchronizatory nie beda nalezycie chronione. |
Autor: | kielbik [ ndz wrz 02, 2007 5:31 pm ] |
Tytuł: | |
MercSwir pisze: Absolutnie nie ma możliwości aby olej z silnika dostał sie do skrzyni i odwrotnie W wiekszosci samochodow rzeczywiscie tak jest ale w latach 80-tych byly silniki, a wlasciwie bloki napedowe, Peugeota (chyba 305), w ktorych skrzynia biegow smoarowana byla olejem silnikowym.Croolick pisze: janus pisze: skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220) taki sam leje się do automatycznych skrzyni, Janus nie wprowadzaj w błąd. Było pisane kilka razy na temat oleju do manuala i NIE JEST TO TEN SAM ATF CO DO AUTOMATÓW! |
Autor: | roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
janus pisze: skrzynie zalewa się czerwonym olejem ATF (np MOBIL ATF 220) Nie ATF 220 tylko ATF 200 ktory spelnia norme suffix-A. Croolick pisze: NIE JEST TO TEN SAM ATF CO DO AUTOMATÓW! Nie zupelnie, ATF z norma suffix-A rowniez jest olejem do automatycznych skrzyn begow. kielbik pisze: Peugeota (chyba 305) 205 kielbik pisze: Po drugie oleju w mechanicznych skrzyniach biegow sie NIE WYMIENIA.
Poniekad masz racje tyle ze producent nie koniecznie musial przewidzec ze auta jego produkcji beda jezdzic po 20 lat i wiecej. Olej jak najbardziej nalezy zmieniac gdy jego stan jest juz kiepski. W nowych autach tez podaja zmiane oleju co 30kkm i moim skromnym zdaniem jedyne do czego to prowadzi to szybsze zuzywanie sie silnikow a co za tym idzie nowe auta sie sprzedaja lepiej. Skoro w moim silniku olej o przebiegi 12kkm gwaltownie traci swe wlasciwosci (zminiejszone cisnienie oraz nieproporcjonalny pobor oleju) to nie sadze zeby w nowych motorach (znacznie bardziej wysilonych) ten proces nie zachodzil. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz wrz 02, 2007 5:44 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: NIE WYMIENIA. Chyba, ze zachodzi koniecznosc naprawy skrzyni.
taaaaaaaaaa a swistak jezdzi i niewymienia oleju w skrzyni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | rafi [ ndz wrz 02, 2007 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
W książce serwisowej od sprintera cdi jest napisane,że olej w moście należy wymienić po 300 tys.km lub po 10 latach.Nie pamiętam czy w skrzyni też,sprawdzę to. |
Autor: | Croolick [ ndz wrz 02, 2007 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Po drugie oleju w mechanicznych skrzyniach biegow sie NIE WYMIENIA
Się wymienia co 60tys. Takie instrukcje dawał MB do 124 w poczatkach produkcji. Potem tego zaniechali. Tu sobie możemy dyskutować z jakich powodów. |
Autor: | roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 6:13 pm ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: Tu sobie możemy dyskutować z jakich powodów.
Ciekawie sie skalada ze wiekszosc W124 naprawde w dobrym stanie i zadbanych na tym forum to auta sprzed '90 mozna by sie dopatrzyc jakiej zaleznosci w tym wzgledzie ![]() |
Autor: | kielbik [ ndz wrz 02, 2007 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Kielbik a po kija jest korek spustowy w recznych skrzyniach? przeciez jak juz łozyska sie rozleca i skrzynia itak bedzie rozbierana to mechanik przy rozbieraniu by sobie wylał no chyba nietwierdzisz ze zrobili korek tylko do napraw kapitalnych skrzyn biegow? Wiesz co? na glupie pytanie glupia odpowiedz: korek spustowy w skrzyniach mechanicznych jest po to zeby przy zlomowaniu samochodu nie trzeba go bylo odwracac do gory kolami i ewakuowac oleju przez odpowietrznik. Jest co najmniej 100 roznych przyczyn dla ktorych trzeba naprawiac skrzynie i zwykle przed tym wypada spuscic olej. Jak trzasnie durny uszczelniacz to bedziesz sciagal pelna skrzynie? Jeszcze nie widzialem urzadzenia technicznego wypelnionego czynnikiem technologicznym bez mozliwosci ewakuacji tego czynnika. To wymuszaja chocby przepisy ochrony srodowiska, o czym jako diagnosta powinienes wiedziec.
Niby co ma sie zuzywac w oleju w mechanicznej skrzyni przekladniowej? Proces starzenia oleju i wytracanie koksu zachodzi w temperaturach, ktore normalnie w skrzyniach ani dyferencjalach nie sa osiagane (powyzej 80°C). Ponadto ani olej w skrzyni ani w dyferencjale nie sa narazone na dzialanie agresywnych produktow spalania, z ktorymi borykac sie musi olej silnikowy (zwiazki siarki, sadza, pyl z powietrza doprowadzanego do komory spalania). Lozysko jak ma sie rozleciec to sie rozleci bez wzgledu na przebieg oleju. Znacznie wieksze znaczenie ma dlugotrwale przeciazanie ukladu napedowego, co w spoleczenstwie specjalizujacym sie w ciaganiu lawet zdarza sie czesciej niz mogli to przewidziec konstruktorzy ![]() ![]() |
Autor: | kali [ ndz wrz 02, 2007 6:34 pm ] |
Tytuł: | |
ostatnio spotkałem się z opinią pana Mechanika na temat wymian oleju w mechanicznych skrzyniach biegów. Na moją sugestię, że VW nie przewiduje wymiany w skrzyni biegów odpowiedział następującymi słowami, cytuję " w normalnym kraju po 80kkm wymienia się tarcze sprzęgła, a przy okazji uszczelniacze w silniku, bez względu na to co się tam z nią dziej, a przy tym zabiegu przed zdjęciem skrzyni spuszcza się z niej olej, mając ja na wierzchu wymienia się uszczelniacze i łożyska i mamy na następne 80kkm spokój, dlatego tam samochody jeżdżą bezawaryjnie i nie zostawiają plam w miejscach postoju ![]() W związku z tym, że mechanik stary i doświadczony, i widział w swoim życiu nie jedno skłaniam się, aby wierzyć jego słowom na temat oleju i manualnej skrzyni biegów. Reasumując - olej wymieniany jest, ale nie koniecznie musi to być wykazane w czynnościach obsługowych samochodów. |
Autor: | roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Jeszcze nie widzialem urzadzenia technicznego wypelnionego czynnikiem technologicznym bez mozliwosci ewakuacji tego czynnika Opel nie robil korkow ![]() kielbik pisze: Proces starzenia oleju i wytracanie koksu zachodzi w temperaturach, ktore normalnie w skrzyniach ani dyferencjalach nie sa osiagane (powyzej 80°C)
to tak jakby mowic ze w silniku proces spalania zachodzi w temp 90* bo tyle ma czynnik chlodzacy. Olej zuzywa sie chocby poprzez dzialanie czynnikow atmosferycznych czyli skraplania sie wody na skutek zmiany temp. skoro olej sie nei starzeje to po co go zmieniac w automacie, tam tez nie ma wysokich temp ? Olej jest tluszczem ktory chocby przez uplyw czasu podlega rozkladowi . Ponadto w mechanicznej skrzyni wystepuje scieranie elementow wspolpracujacych i to wszystko potem sobie plywa w oleju. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz wrz 02, 2007 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: To wymuszaja chocby przepisy ochrony srodowiska, o czym jako diagnosta powinienes wiedziec.
Niby co ma sie zuzywac w oleju w mechanicznej skrzyni przekladniowej? Proces starzenia oleju i wytracanie koksu zachodzi w temperaturach, ktore normalnie w skrzyniach ani dyferencjalach nie sa osiagane (powyzej 8i silnikami. Wymiane oleju w mechanicznych skrzyniach niektorzy producenci zalecaja jedynie w przypadku eksploatacji pojazdu w utrudnionych warunkach, np. Taxi, samochody policji, jazda w terenie - wiadomo, kurz zawsze sie dostanie, ect. jestes jeszcze młody masz jeszcze czas popracowac jako mechanik porozbierac skrzynie i mosty w ktorych nikt niezmienial oleju ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |