MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z hamulcem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28255
Strona 1 z 1

Autor:  Huzar [ ndz wrz 02, 2007 6:02 pm ]
Tytuł:  Problem z hamulcem

Witam,

Mam problem z hamulcem prawy przód. Lekko sciaga mi samochod na prawo a po przejechaniu kilkunastu kilometrow wyraznie czuc, ze felga jest goraca, przy czym pozostale sa zimne. Do tego czuc lekkie pulsowanie pedalu w czasie hamowania i wskaznik zuzycia hamulcow miga w czasie jazdy w takt obrotu kola. Hamulce dzialaja mocno i nie sciaga przy hamowaniu. Pedal ma krotki skok i jest dosc twardy.

Odkrecilem dzis kolo i obejrzalem hamulec. Tarcza (wentylowana) obraca sie ale z duzym oporem, na pewno nie mozna tego nazwac swobodnym obrotem. Powierzchnia jest nierowna ale nie ma na niej wiekszych wyzlobien a bicie "na oko" jest ledwo zauwazalne. Zdjalem zacisk, co tez wymagalo sily. Klocki wygladaja na jeszcze sprawne chociaz czujnik jest juz lekko przytarty. Tloczek tez wyglada niezle, gumowa uszczelka wokol niego tez. Myslalem ze jest zapieczony wiec uzylem bardzo skomplikowanego i precyzyjnego urzadzenia (metalowa sztabka z nagwintowanym otworem i wkrecona sruba :) ) by go wepchnac i rozruszac. Wszedl podejrzanie latwo. Poziom plynu w zbiorniczku skoczyl ponad max. Po skreceniu zacisku tarcza obracala sie swobodnie a zacisk ladnie sprezynowal na tych srubach mocujacych.
Odpalilem samochod, pare razy wcisnalem pedal az stwardnial (poziom plynu spadl ponizej max) i ponownie obejrzalem zacisk. Znow byl zacisniety na tarczy tak samo jak wczesniej. Zrobilem wszystko jeszcze raz i wyszlo tak samo. Zacisk nie odbija od tarczy.
Gumowy przewod hamulcowy wyglada dobrze, metalowe nie sa nigdzie zgniecione a pompa hamulcowa wyglada na calkiem nowa i oryginalna.

No i co teraz? Spotkal sie ktos z tym? Zacisk do wymiany a moze cos mozna zrobic? Jakis zaworek gdzies sie zablokowal czy cos ...
Zakladam ze wentylowane tarcze nie sa oryginalnym wyposazeniem tego auta (w VINie nic nie ma) wiec w razie wymiany zacisku i tarczy moze powinenem wrocic do pelnych tarcz?

Dzieki za odpowiedzi

Autor:  roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 6:08 pm ]
Tytuł: 

Kup zestaw naprawczy zacisku (gumki - koszt ok 20pln) nastepnie wycisnij tloczek z zacisku i ladnie go oczysc delikatnym papierem (800-100) podobie zrob z zaciskiem. to ze guma jest nienaruszona nie znaczy ze nie doszlo do korozji, plyn hamulcowy jest higroskopijny i bardzo dobrze wchlania wode z otoczenia.

Autor:  Meeta [ ndz wrz 02, 2007 6:58 pm ]
Tytuł: 

tfu, nie kupuj tych zestawów reperaturek za 20 zł :/ po co montować jakaś lipę skoro to element bezpośrednio odpowiadający za bezpieczeństwo. Lepiej dorzuć 15 zł i za 35 zł kup zestaw reperaturek ATE montowany fabrycznie. Gumka do tłoczka i osłonka. Wnętrze zacisku wyczyść papierem wodnym w gradacji 500, 1000 i 2000... oczywiście o ile jest taka potrzeba bo naocznie i palcem sam zobaczysz, czy jest gładko, czy nie. Tłoczka raczej nie ma potrzeby szlifować, ponieważ jest to dość dobry gatunkowo metal i nie koroduje raczej, przeważnie to zacisk koroduje ponieważ jest po prostu żeliwny. Jeśli dawno nie wymieniałeś płynu hamulcowego (zalecana wymiana co 2 lata) to zrób to teraz i najlepiej przepompuj trochę płynu przez odpowietrzniki w każdym zacisku dzięki czemu dobrze oczyścisz układ ze starego syfu. Kolejność takiej operacji, jak również kompleksowego odpowietrzania (ale to już w ramach przypomnienia) należy przeprowadzać w następującej kolejności:
-prawy tył,
-lewy tył,
-prawy przód,
-lewy przód, czyli w kolejności zacisków najdalej oddalonych od pompy idąc po przewodach :)

Konkludując w kwestii Twojego przypadku. Reperaturki i nowy płyn.

P.S.
Zastanawia mnie kwestia bicia. jeśli jest ono widoczne naocznie, chociażby w najmniejszym stopniu to nie jest raczej dobrze. Mogła się tarcza wypaczyć, ponieważ nominalne dopuszczalne bicie liczy się w setnych częsciach mm :) zainteresuj sie tym.

Autor:  Huzar [ ndz wrz 02, 2007 9:48 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedzi

Czy te reperaturki mozna kupic w ASO (bo nawet na allegro nie ma), czy moze spojrza na mnie krzywo i zaproponuja nowy zacisk za 600zl + VAT?

Plynu hamulcowego jeszcze nie wymienialem, tego merca mam nieco ponad miesiac tak wiec mu sie przyda. Rozne niedociagniecia dopiero wychodza i chce je w miare mozliwosci wyeliminowac, stad pytanie o hamulce i wczesniejsze o wspomaganie(?? nadal nie wiem).
Troche mnie wymiana tarcz przeraza. Wentylowane to juz jest koszt a zmiana na pelne tarcze wymusza zmiane zaciskow. Do tego klocki, przy okazji mozna juz wszystkie 8 wymienic, a dla pewnosci mozna tez tarcze z tylu ...

Jest moze gdzies jakas strona/spis/cokolwiek gdzie mozna znalezc wykaz firm, jakie produkuja czesci dla mercedesa tak by kupic cos oryginalnego bez znaczka?

Autor:  _me: how_ [ ndz wrz 02, 2007 9:52 pm ]
Tytuł: 

Cześć,

w ASO dostaniesz zestawy naprawcze zacisków Ate, ale będą droższe.

Poszukaj tu:

http://katalog.fota.pl/Katalog/

Albo w kazdym, porządnym sklepie z częściami samochodowymi, ale z częściami, a nie akcesoriami.

Autor:  roadrunner [ ndz wrz 02, 2007 10:10 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
tfu, nie kupuj tych zestawów reperaturek za 20 zł :/



Autofren jest producentem wszelkich gumek do pomp hamulcow, sprzeglowych do wszelkich typow pojazdow itp. zakladalem tez zestawy ATE i nie widzialem zadnej roznicy ani w jakosci gumy ani w technologii wykonania. Zaryzykowalbym stwierdzenie ze kupujac ATE kupujesz autofern w innym opakowaniu.

Meeta pisze:
Tłoczka raczej nie ma potrzeby szlifować, ponieważ jest to dość dobry gatunkowo metal i nie koroduje raczej, przeważnie to zacisk koroduje ponieważ jest po prostu żeliwny.


nie wiem jakie jest twoje doswiadczenie warsztatowe ale robiac kilka/kilkanascie ukladow hamulcowych miesiecznie jeszcze nie spotkalem sie aby skorodowal cylinder a tloczek byl nienaruszony. Dosc czeste sa natomiast sytuacje odwrotne gdy tloczek jest skorodowany a cylinder w swietnym stanie. Cylinder zazwyczaj koroduje tylko w miejscu juz za uszczelnieniem gdzie wcale nie trzeba sie z nim piescic papierem 1000 tylko dokladnie usunac korozje i zabezpieczyc. Czasem tez pojawia sie korozja zwiazana z zawartoscia wody w plynie ale bardzo rzadko. Abstrawhujac to tloczek jest elementem ktory wspolpracuje z uszczelnieniem i to jemu nalezy sie uwaga. To czy cylinder oczyscisz papierem 50 czy 500 nie ma wiekszego znaczenia bo cylinder jest tylko elementem prowadzacym tloczka i czy bedzie mial rysy czy nie to bedzie spelnial swoje zadanie.

Huzar pisze:
Czy te reperaturki mozna kupic w ASO (bo nawet na allegro nie ma),


IC, Fota lub kazdy dobry sklep z czesciami do MB

Autor:  _me: how_ [ ndz wrz 02, 2007 10:25 pm ]
Tytuł: 

Czy Ate, czy hiszpański Autofren, to już kwestia, czy wierzysz w różnice w jakości, której palcami wymacać się nie da i to jeszcze, jak pisze Bartek, w czasach kiedy nie wiadomo, co renomowani producenci wkładają do swoich pudełek,

Ja nie tyle bezgranicznie wierzę, co nie chcę robic dwa razy, więc doplacając kilkanaście złotych na koło, kupuję sobie komfort psychiczny.

Autor:  Meeta [ ndz wrz 02, 2007 10:28 pm ]
Tytuł: 

przyznaje, że wielkiego doświadczenia nie mam, a już na pewno nie większego niż Twoje z tego co piszesz, więc jestem zmuszony przyznać Ci rację ;) Widać trafiłem na przypadki, gdzie to samo wnętrze zacisku było w nieładnym stanie za to powierzchnia samych tłoczków błyszczała aż miło :) A co do tematu... reperaturki na stanie ma większość sklepów z tego co widziałem podczas ostatnich poszukiwań, jednak wolałem wyposażyć moje hamulce w gumki ATE. Może na pierwszy, czy drugi rzut oka nie widać różnicy, ale myślę, że to jak z butami. Tańsze i droższe wyglądają ok, jednak te droższe wytrzymują dłużej... sprawdzimy w praktyce ;) Radzę zając się płynem hamulcowym i założyć nowe gumki. Przy okazji ocenić można stan zacisków i tłoczków i zrobić co trzeba. Jeśli nic więcej nie wyjdzie to powinno pomóc.

Roadrunner, a możesz się wypowiedzieć w kwestii bicia tarcz??

Autor:  roadrunner [ pn wrz 03, 2007 8:45 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Roadrunner, a możesz się wypowiedzieć w kwestii bicia tarcz??


To juz moze me:how sie wypowie ostatnoo wymienialem mu ladnie wygladajace tarcze z prawie nowymi klockami na takie naprawde nowe. Pomoglo?

natomiasd co do tego czy wentylowane czy nie to 300D mialo zawsze tarcze niewentylowane, jednak przed zmiana na takie tarcze musisz sie upewnic czy ktos nie wsadzil zaciskow od tarcz wentylowanych, maja one wiecej miejsca na tarcze i klocki i jesli zalozysz tarcze zwykla do takich zaciskow to przy nowych klockach tloczek juz bedzie wysuniety a przy zuzytych moze nawet dojsc do wypadniecia tloczka.

Autor:  Huzar [ pt wrz 07, 2007 3:06 pm ]
Tytuł: 

Witam,

Czy zestaw naprawczy do zacisku przedniego dla rocznikow do '93 bedzie pasowal do zaciskow z tarczami wentylowanymi? Srednica tloczka 54mm (nie zmierzylem ile mam u siebie i teraz nie wiem).
Znalazlem taki zestaw ale podejrzanie tanio: 15zl. (w ASO 80zl na zamowienie)

Gdzie w Lodzi jest jakis dobry sklep gdzie jest duzy wybor czesci do mercedesa ?

Autor:  Debesciak [ pt wrz 07, 2007 6:44 pm ]
Tytuł: 

dla mnie te objawy to typowe zapowietrzenie hamulca :P
jezeli twierdzisz ze nie widac ubytków płynu hamulcowego to zamiast kupować zestawy naprawcze spróbuj odpowietrzyć hamulec
zaczynaj od najprostrzych zeczy :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/