MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pilne!!! Mercedes W 124 200 E benzyna+gaz
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28286
Strona 1 z 1

Autor:  jahary1 [ pn wrz 03, 2007 9:17 pm ]
Tytuł:  pilne!!! Mercedes W 124 200 E benzyna+gaz

Czesc. mam kilka pytan odnosnie mojego " Malenstwa" - Mercedesa W124 200E benzyna + gaz, model z 1987.
1.od niedawna czasu strasznie grzeje mi sie auto, temperatura wzrasta bardzo szybko do 90-100 stopni, zwlaszcza w korkach i na malych obrotach, plyn z chlodnicy znika w zastraszajacym tempie, wlasciwie to codziennie musialbym dolewac kilka litrow..
jak sadzicie czy mam podstawy by sie ludzic ze mam gdzies dziure w chlodnicy i plyn(zel) zalatwi sprawe, czy jest to sprawka termostatu czy tez moze chyba najgorsza opcja -uszkodzona uszczelka pod glowica??
2. od momentu zakupu praktycznie caly czas jezdze na LPG, a na benzynke przelaczam tylko jak gaz sie konczy i musze dotrzec jakos na stacje paliw. Zaznacze ze paliwa w baku zawsze bylo bardzo malo tj.ok 5litrow. Ostatnio dotankowalem auto benzyna mniej wiecej do polowy zbiornika i gdy jezdze na benzynie odczuwam szarpanie i dlawienie, czasami przerywanie.czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac?
3. zamierzam wymieniac olej, w zwiazku z tym pytanie jakiego uzyc? Pytam poniewaz na bagnecie nie mam notatki, a z poprzednim wlascicielem nie mam kontaktu:(
czekam na odpowiedzi na forum lub e-mail: jahary1@wp.pl prosze o zrozumienie-nie jestem mega znawca a kocham moje autko i zalezy mi na 100% sprawnosci.
jakbyscie znali rozwiazanie moich problemow bede wdzieczny.
Moze polecacie jakis warsztat w Warszawie w ktorym pracuja fachowcy i pasjonaci od Mercedesow?

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... znotka.jpg

Autor:  roadrunner [ pn wrz 03, 2007 9:31 pm ]
Tytuł: 

jahary1 pisze:
od niedawna czasu strasznie grzeje mi sie auto, temperatura wzrasta bardzo szybko do 90-100 stopni,


90-100 to nie jest jezcze strasznie, grzanie sie w korkach i na wolnych sugeruje uszkodzony wentylator lub jego wlacznik, to moze powodowac gotowanie sie plynu (zwlaszcza jesli jezdzisz na wodzie) i wyrzucanie plynu przez zawor w korku. Zaobserwuj w ktorym miejscu pod autem robi sie mokro to pozwoli ci ustalic miejsce wycieku i dalsza diagnoze.

jahary1 pisze:
gdy jezdze na benzynie odczuwam szarpanie i dlawienie, czasami przerywanie.czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac?


tu powodow moze byc bardzo wiele od zabrudzonego ukaldu poprzez zla regulacje do uszkodzenia jakiegos elementu, raczej ciezko to zdjagnozowac bez pomiaru chocby cisnienia paliwa.

jahary1 pisze:
3. zamierzam wymieniac olej, w zwiazku z tym pytanie jakiego uzyc?


Praktycznie kazdy olej 10w40 (polsyntetyk) nadaje sie do tego silnika i taki jest zalecany przez producenta, wybor marki zalezy juz od zasobnosci portfela.

Autor:  trocin [ pn wrz 03, 2007 9:43 pm ]
Tytuł: 

Ja leję półsyntet. Fuchs Titan z dwusiarczkiem molibdenu, bardzo dobry do dużych przebiegów, polecam.

Autor:  jahary1 [ pn wrz 03, 2007 9:46 pm ]
Tytuł:  mercedes w124 200E

dzieki wielkie.wentylator(wirnik) sie kreci caly czas wiec chyba nie w tym problem..w momencie gdy atuo jest zagrzane woda wybija przewodem przy korku,zapobiegajacym wywalaniu korka. olej kupie jakis sprawdzony,nie ma co oszczedzac na swojej slicznotce:) a paliwo mam jeszcze na gazniku wiec moze przewody sie zapowietrzyly?

Autor:  pabloxt [ pn wrz 03, 2007 10:52 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
2. od momentu zakupu praktycznie caly czas jezdze na LPG, a na benzynke przelaczam tylko jak gaz sie konczy i musze dotrzec jakos na stacje paliw. Zaznacze ze paliwa w baku zawsze bylo bardzo malo tj.ok 5litrow. Ostatnio dotankowalem auto benzyna mniej wiecej do polowy zbiornika i gdy jezdze na benzynie odczuwam szarpanie i dlawienie, czasami przerywanie.czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac?


Szarpanie i dławienie na benzynie może być przyczyną brudnego/zapchanego wtryskiwacza (chyba że masz gaźnik to już inna bajka) albo to co pisał kolega roadrunner- zabrudzenie albo zła regulacja reszty układu paliwowego. U mnie dzieje się podobnie i jest to pewnie efekt jazdy na LPG :( - na niskich obrotach jeden wtryskiwacz czasem nie podaje paliwa i auto muli. Powyżej 2000 obr. wszystko ustępuje. Ale o tym wtryskiwaczu dowiedziałem się po kompleksowym sprawdzeniu całego układu w autoryzowanym serwisie Boscha. Wydaje się więc, że bez odpowiedniego sprzętu pomiarowego nie tak łatwo będzie zdiagnozować problem.

Autor:  ro2man [ wt wrz 04, 2007 10:26 am ]
Tytuł: 

wymień termostat

Autor:  holyfido [ wt wrz 04, 2007 12:03 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz czy na zimnym silniku po odpaleniu, zanim sie jeszcze plyn zagrzeje twardnieja przewody i czy pojawiaja sie bombelki w ukladzie chlodzenia (w z biorniczku) Jesli tak, to masz jasna sytuacje i uszczelke pod glowica do wymiany.

Wymiana termostatu nie powinna miec wiekszego wplywu na opisane prob lemy, bo gdyby sie nie otwieral, to nie wylewalby sie plyn przez przeewod przy korku. Moze dolewasz go za duzo? ;) Albo pomieszales rozne plyny chlodnicze? Wtedy bedzie sie wazyl plyn i gotowal.

Osobiscie obstawiam problem z uszczelka pod glowica.

Autor:  Wojtyla [ wt wrz 04, 2007 1:09 pm ]
Tytuł: 

Witam
Sprawdź sam korek, a właściwie uszczelkę korka, która uszczelnia wyjście z chłodnicy, ewentualnie jakaś nieszczelność w układzie. Wyrzuca płyn, bo zaczyna wrzeć w 100 st.C przy wyższym ciśnieniu woda/płyn będzie wrzał w temp. pow. 100 st.C. Co do uszczelki pod głowicą, to skoro nie dymi na biało, nie skacze temperatura, nie ma kłopotu z odpalaniem, nie ma kłopotu z prownikiem to powinna być ok. [zlosnik]
pozdro

Autor:  ro2man [ wt wrz 04, 2007 1:25 pm ]
Tytuł: 

jesli trzeba dolewać dziennie kilka litrów płynu dziennie to chyba łatwo zdiagnozować którędy ucieka co innego jak by uciekało niewiele. Mimo wszystko spróbował bym coś z termostatem, być może jest uszkodzony i otwiera się przy wyższej temperaturze

Autor:  Wojtyla [ wt wrz 04, 2007 4:12 pm ]
Tytuł: 

Witam
ro2man pisze:
jesli trzeba dolewać dziennie kilka litrów płynu dziennie to chyba łatwo zdiagnozować którędy ucieka co innego jak by uciekało niewiele.

Nie tak do końca [zlosnik] silnik pracuje i jest ok. ale jak się zatrzyma i pompa nie podaje to się zaczynają dziać cyrki. A to ciśnienie idzie w górę, a to temperatura też potrafi powędrować do góry, a najgorsze jest wtedy, gdy dzieje się to tuż przed włączeniem termowentylatora. Tylko, że na wykapany płyn/wodę trzeba troszkę czekać [szalone]

Autor:  jahary1 [ czw wrz 06, 2007 10:40 pm ]
Tytuł:  mercedes w124 200E

dzieki za wszystkie odpowiedzi, do tej pory nie mialem czasu sprawdzic waszych rad w praktyce(praca) :cry: na dokladke dodam ze ucieka mi olej musialem dolewac ok litr na miesiac a to raczej nie jest normalne..auto odpala bez zarzutu, temperatura nie skacze jak juz wzrosnie pozostaje w granicach 85-95 stopni..przewody sa twarde, no i niedawno zaczal szarpac na benzynie.nie wiem jak na gazie ale to pewnie sprawdze jutro.poleccie jakis dobry i tani warsztat w stolicy.
Dzieki za opinie i czekam na kolejne.
A moze ktorys z Was mialby czas i ochote rzucic okiem fachowca na moje "Malenstwo"??[/img]

Autor:  Marcin S [ pt wrz 07, 2007 10:11 am ]
Tytuł: 

podstawowy błąd pytającego , oznaczenie to 200 , bez E - odrazu każdy by wiedział że można pomijać uszkodzoną szpryce, wtryskiwacze itp....

Autor:  jahary1 [ pt wrz 07, 2007 4:22 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
podstawowy błąd pytającego , oznaczenie to 200 , bez E - odrazu każdy by wiedział że można pomijać uszkodzoną szpryce, wtryskiwacze itp....
_________________


napisalem E bo tak mam w papierach..a skoro pisze rocznik 1987 to raczej wiadomo o co chodzi.. Dzieki za informacje

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/