MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kilka problemów po kupnie (kontrolki, centralny, świece...)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28349
Strona 1 z 1

Autor:  Arch [ śr wrz 05, 2007 10:56 pm ]
Tytuł:  Kilka problemów po kupnie (kontrolki, centralny, świece...)

Witam ponownie.

Model: W124 300D Automat 1991 r.

Podczas dłuższego postoju w deszczu, a następnie po ruszeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów nadal w deszczu zapaliły się praktycznie wszystkie kontrolki deski (rezerwa, ABS, olej, ładowanie itd. <<pr>>). Po dodaniu gazu kontrolki przygasały; zdażyło się, ze tylko się żarzyły. Wcześniej, przed całą sytuacją, 3-krotnie zapaliła się kontrolka (o ile się nie mylę) oleju, pomarańczowa, druga na lewo od cyfrowego wskaźnika temperatury na dole deski. Po ok. 15min jazdy wszystko wróciło do normy.
Moje pytanie - czy model ten posiada jakąś bolączkę w postaci zawilgacania się kabli bądź jest jakaś wiązka najbardziej na to narażona, czy przyczyna raczej nie jest tak oczywista i bardziej związana z eksploatacją samochodu w taki lub inny sposób przez poprzednich właścicieli?

Kolejne pytanie: czy w/w kontrolka oleju (grafika z dozownikiem oleju, pod nim grafika fali) jest kontrolką oleju silnika? Jeżeli tak, czy informuje ona o poziomie na bagnecie, ciśnieniu w silniku czy ciśnieniu na pompie?

Trzecie pytanie: Znalazłem (!) w samochodzie system centralnego zamka, pod kanapą znajduję sie całe sterowanie i odbiegające od niego zółte kable - niestety - zamek nie działa i nie wiem jaka może być tego przyczyna. Wnioskuję, że prawdopodobnie drzwi kierowcy, które sterują zamkiem, nie dostają prądu lub wadliwa może być pompa centralnego? Może znacie sposób jak można ją zdiagnozować w warunkach bardziej domowych, niż warsztatowych?

Prosiłbym jeszcze o polecenie dobrego serwisu MB w okolicach Katowic, do wymiany mam również na pewno 1 świecę (raczej lepiej wymienić komplet, niz 1 sztukę?).

Z góry dzięki za odpowiedzi, wyrozumiałość i cierpliwość dla nowicjusza w dziedzinie ;)

Pozdrawiam.

Autor:  BrunoGiamatti [ śr wrz 05, 2007 11:16 pm ]
Tytuł: 

a pasek piszczał ci po tym deszczu ?? ja miewam tak czasami jak zamoknie pod machą wszystko i pasek kiepsko napędza alternator (bo poprostu sie slizga) i wtedy nie tylko kontrolka ladowania sie zaswieca ale również te okoliczne.
świece to już komplet .. jak robić to robić

Autor:  Arch [ śr wrz 05, 2007 11:28 pm ]
Tytuł: 

"niestety" pod maską cisza

Autor:  Gerri [ śr wrz 05, 2007 11:50 pm ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów po kupnie (kontrolki, centralny, świece.

Arch pisze:
Model: W124 300D Automat 1991 r.

Podczas dłuższego postoju w deszczu, a następnie po ruszeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów nadal w deszczu zapaliły się praktycznie wszystkie kontrolki deski (rezerwa, ABS, olej, ładowanie itd. <<pr>>). Po dodaniu gazu kontrolki przygasały; zdażyło się, ze tylko się żarzyły.

Mógł sie posliznąć pasek - jednak to trwa krótko, i pisk jest słyszalny.

Arch pisze:
Wcześniej, przed całą sytuacją, 3-krotnie zapaliła się kontrolka (o ile się nie mylę) oleju, pomarańczowa, druga na lewo od cyfrowego wskaźnika temperatury na dole deski. Po ok. 15min jazdy wszystko wróciło do normy.


Nie widzę związku z kontrolką ładowania


Arch pisze:
Moje pytanie - czy model ten posiada jakąś bolączkę w postaci zawilgacania się kabli bądź jest jakaś wiązka najbardziej na to narażona, czy przyczyna raczej nie jest tak oczywista i bardziej związana z eksploatacją samochodu w taki lub inny sposób przez poprzednich właścicieli?


Nie posiada. Zacznij od sprawdzenia długości szczotek w regulatorze napięcia.


Arch pisze:
Kolejne pytanie: czy w/w kontrolka oleju (grafika z dozownikiem oleju, pod nim grafika fali) jest kontrolką oleju silnika? Jeżeli tak, czy informuje ona o poziomie na bagnecie, ciśnieniu w silniku czy ciśnieniu na pompie?


Informuje (jak jest sprawna) o poziomie oleju w misce olejowej (czyli innymi słowy - na bagnecie)

Arch pisze:
Trzecie pytanie: Znalazłem (!) w samochodzie system centralnego zamka, pod kanapą znajduję sie całe sterowanie i odbiegające od niego zółte kable - niestety - zamek nie działa i nie wiem jaka może być tego przyczyna. Wnioskuję, że prawdopodobnie drzwi kierowcy, które sterują zamkiem, nie dostają prądu lub wadliwa może być pompa centralnego? Może znacie sposób jak można ją zdiagnozować w warunkach bardziej domowych, niż warsztatowych?


Zamek wysterowywany jest nie tylko z drzwi kierowcy, ale również przednich drzwi pasażera oraz zamka klapy bagażnika (oczywiście mówimy o zamku oryginalnym). Jeżeli potrafisz, to na początek sprawdź, czy do pompki dochodzi zasilanie (płaska wtyczka, kable czerwony z białym paskiem i brązowy) Najlepiej zrób to zwykłą kontrolką, bo woltomierz cyfrowy w tym przypadku może nieźle ocyganić.

Arch pisze:
do wymiany mam również na pewno 1 świecę (raczej lepiej wymienić komplet, niz 1 sztukę?).


Lepiej kup jedną porządną, niż komplet badziewia. Nie ma podstaw aby w aucie o większym przebiegu wymieniać komplet. To nie są świece zapłonowe.


Arch pisze:
Z góry dzięki za odpowiedzi, wyrozumiałość i cierpliwość dla nowicjusza w dziedzinie ;)


Wyrozumiałość nie jest konieczna: podszedłeś bardzo rzetelnie do opisania swoich samochodowych problemów :P

Autor:  Arch [ czw wrz 06, 2007 1:20 pm ]
Tytuł: 

dzieki za podpowiedzi, w pn postaram sie zawiesc samochow na warsztat w celu ogledzin podejrzanych ;)

pozdrawiam

Autor:  Arch [ czw wrz 13, 2007 9:02 pm ]
Tytuł: 

witam ponownie

okazalo sie, ze procz swiecy niedomaga przekaznik swiec zarowych. czy ktos z was orientuje sie gdzie, w jakims stanie i z jakim nr seryjnym przekaznik kupic dla mojego modelu auta? dzieki i pozdrawiam.

Autor:  Gerri [ czw wrz 13, 2007 9:19 pm ]
Tytuł: 

Dlaczego niedomaga? (jakie objawy?)

Autor:  Arch [ pt wrz 14, 2007 8:26 am ]
Tytuł: 

szczerze powiedziawszy wstawilem auto do serwisu Bosch i takiej informacji udzielil mi mechanik. patrzac po cenach tej czesci sam nie wiem, czy mnie nie robi w...

Autor:  BrunoGiamatti [ pt wrz 14, 2007 2:20 pm ]
Tytuł: 

przekaźnik Helli (4RV 008 188-071) kosztuje w inter carsie 380zł. A w serwisie ile krzycza za bosha?? moze spróbuj wykombinować, pożyczyc jakis i wstawić .. zobaczysz wtedy czy chcą cie naciagnąć ... czy faktycznie do wymiany :)

Autor:  Arch [ pt wrz 14, 2007 5:41 pm ]
Tytuł: 

mowili kolo 200-300zł za uzywke, na ktora nie daja gwarancji...
dzwonilem do Opola do sklepu z czesciami do MB (ul. Oleska, bodajze Auto Tim), tam chcieli niecale 600zł za nowke :roll:

dzieki za rady, postaram sie poszukac czegos na allegro albo skontaktowac sie jednym znawca tematu z Katowic, Jozef Schoen, moze ktos slyszal, cos o nim wie? ;)

Pozdrawiam

Autor:  Gerri [ pt wrz 14, 2007 7:51 pm ]
Tytuł: 

Arch pisze:
Jozef Schoen, moze ktos slyszal, cos o nim wie? ;)

Z mechaniki to może i dobry, ale elektryka dobrego to tam raczej nigdy nie mieli...
A używkę kupisz za 150 zł.

Autor:  Arch [ wt sty 01, 2008 5:45 pm ]
Tytuł: 

Suma sumarum przekaznik okazal sie dobry, powodem problemow byl brak styku, jak to sie dowiedzialem u porzadnego elektryka, koszt naprawy - 50zl. ;)

Jozef Schoen faktycznie elektryki nie robi, pytalem osobiscie, wiec nawet jezeli mieli kiepskiego elektryka, to juz go nie maja ;)

Autor:  F!sh [ czw sty 03, 2008 3:18 pm ]
Tytuł: 

swiece zarowe wymienia sie tylko i wylacznie w komplecie, nigdy 1 albo 2, bo beda sie palic dalej!!! A co do zapalajacych sie kontrolek to sprawdz sobie przewod masowy

Autor:  filofol [ czw sty 03, 2008 3:26 pm ]
Tytuł: 

Wg mnie:
1. Sprawdz podłączenie akumulatora.
2. Sprawdz połączenie przewodu masowego karoseria-silnik
3. Jak nie pomoże to wymień regulator napięcia 25-50 zł
4. Co do wymiany świec w komplecie to nie do konca się zgadzam ,że trzeba wymieniać cały komplet. w 2002 roku w 190D wymieniłem tylko jedną uszkodzoną,zrobiłem ponad 200kkm,pół roku temu sprzedałem i gość dalej śmiga i wiecej się nie spaliły ale może miałem szczęście.
Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/