MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak działa regulacja turbiny?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28374
Strona 1 z 1

Autor:  G-Mark [ czw wrz 06, 2007 10:29 pm ]
Tytuł:  Jak działa regulacja turbiny?

Help, coś mnie gryzie:
Czy z odłączonym sterowaniem podciśnieniowym turbina jest otwarta czy zamknięta? Jak zachowuje sie samochód gdy odłączymy sterowanie turbiną?

Autor:  master [ pt wrz 07, 2007 12:32 am ]
Tytuł: 

odłącz i zobacz czy gwiżdże

zazwyczaj bez obciążonego silnika turbina spoczywa, więc można się domyślać, że brak sterowania = brak turbiny - no chyba że źle myślę (w co wątpię)

Autor:  G-Mark [ pt wrz 07, 2007 9:29 pm ]
Tytuł: 

Wprawdzie nie mam tego silnika do dyspozycji ale odłącze w nowym vito.

Gdzie mogę znaleźć dane na temat przebiegu ciśnienia doładowania, jakieś wykresy silnika?? bardzo mi są potrzebne :roll:

Autor:  TReneR [ pt wrz 07, 2007 10:22 pm ]
Tytuł: 

A nie jest tak. ze sterowanie podcisnieniem to jest tzw "waste gate" czyli ograniczanie cisnienia doladowania. Przy odcieciu podcisnienia cisnienie doladowania nie jest ograniczane poprostu... mozna zrolic solie kuku...

Autor:  G-Mark [ pt wrz 07, 2007 11:40 pm ]
Tytuł: 

Własnie tak podejrzewam, ze bez sterowania turbo będzie waliło na maksa.
A co by oznaczało to >kuku<? :)
Wiem że ludziska wsadzaja do tego silnika mechaniczną pompę od 300TD ze 124 i jakos to hula dalej. A wężyk od siłownika turbiny chyba podłączaja do dolotu przed turbiną. Czyli jak mocno ssie tworzy się podciśnienie a to porusza siłownik i "zdusza" turbinę. W teorii.
Ja bym chciał jednak zrobić prawdziwą regulację z zaworkiem podcisnieniowym i czujnikiem ale nie mam pojęcia jakie tam mają być nadciśnienia za turbo w zależności od obrotów i obciążenia. Potrzebuję jakichś danych :roll:

Autor:  roadrunner [ sob wrz 08, 2007 8:51 am ]
Tytuł: 

sa roznego rodzaju turbiny i roznego rodzaju zawory sterujace. W jednym silniku zawor steruje zaworem ktory przepuszcza spaliny poza turbina zmniejszajac doladowanie w innym podobny zawor steruje geometria lopatek a co za tym idzie sila doladowania. <br>Dodano po 38 sekundach.:<br> sa roznego rodzaju turbiny i roznego rodzaju zawory sterujace. W jednym silniku zawor steruje zaworem ktory przepuszcza spaliny poza turbina zmniejszajac doladowanie w innym podobny zawor steruje geometria lopatek a co za tym idzie sila doladowania.

Autor:  Waldi [ sob wrz 08, 2007 10:13 am ]
Tytuł: 

We wspólczesnych silnikach samochodowych maksymalne cisnienie doladowania wacha sie w okolicach 0.6-0.8 bara.Nie mówimy oczywiscie o silnikach wyczynowych.Przy turbinach ze stałą geometrią łopatek zawor upustowy jest sterowany podcisnieniem z kolektora ssącego.Testowałem swojego czasu oszukiwanie podcisinieniem tego zaworu w celu podniesienia cisnienia doladowania skutek rozerwalo na strzepy wąz ssący gumowy zbrojony siatką metalową.Zeby profesjonalnie to zrobic trzeba zmienic zawór w turbinie i dokonac korekty na dawce paliwa <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Aha dwie różne bajki diesel czy benzyna.Pisałem o benzynie i wazna kwestia odprężenie silnika przy takich zabawach oraz pilnowanie prawidłowego skladu mieszniki paliwowej.

Autor:  roadrunner [ sob wrz 08, 2007 11:31 am ]
Tytuł: 

Waldi pisze:
podcisnieniem z kolektora ssącego


Mowienie o podcisnieniu w kolektorze ssacym w silniku doladowanym jest lekka herezja

Autor:  G-Mark [ sob wrz 08, 2007 2:36 pm ]
Tytuł: 

Rozumiem że chodziło o połączenie z turbiny do dolotu (przez intercooler) gdzie panuje nadciśnienie.

Mowa cały czas o silniku 300TD (OM606). Regulowana jest najprawdopodobniej (dokładnie nie widać z zewnatrz) kierownica w turbinie siłownikiem podciśnieniowym. Zrobię taką regulację w oparciu o czujnik nadciśnienia i elektrozawór. Ten sam komp będzie realizował sterowanie pompy wtryskowej ale spróbuję tylko na podstawie obrotów, bez zdejmowania pozycji dźwigni. Przy okazji jest nadzieja na podniesienie mocy ;)

Autor:  Waldi [ sob wrz 08, 2007 8:01 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Waldi pisze:
podcisnieniem z kolektora ssącego


Mowienie o podcisnieniu w kolektorze ssacym w silniku doladowanym jest lekka herezja

Przepraszam oczywista gafa z kolektorem.Podcisnienie w ukladzie dolotowym przed turbiną.

Autor:  Jarek_W [ ndz wrz 09, 2007 12:22 am ]
Tytuł: 

[quote="master"][/quote]

A ty ze swoim skryptem na IP i system to chyba pomyliłeś fora. Podawaj jesze orientancyną długość penisa każdego z użytkowników. Soorry za OT ale chwalenie się wiedzą o Picasso nieco mnie zdziwiło :-?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/