MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ciśnienie oleju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28420
Strona 1 z 1

Autor:  BoB82 [ ndz wrz 09, 2007 11:40 am ]
Tytuł:  Ciśnienie oleju

Witam wszystkich,po rozwiązaniu kłopotu z popękana głowicą,i przepalonauszczelką pod nią,mam teraz nowy problem,otóż po w/w pracach tzn wymiana gowicy i przy okazji uszczelniaczy,spadło mi ciśnienie oleju na wskażniku na desce,otóż wcześniej na ciepłym silniku około 2,po ostrej jeżdzie 1,7-1,6 a teraz powymianie oleju na ciepłym 1,5 po ostrej jeżdzie 1,2-1 może ktos podpowiedzieć gdzie szukać i co to może byc,motor to 250 TurboD, przebieg niecałe 300tyś,przed wymianą głowicy nic strasznego sie nie działo tzn,ani olej do płynu chłodzącego ,ani odwrotnie sie nie przedostawał.używałem opcji szukaj był podobny przypadek ale tam sytuacja poprawiła sie po wymianie oleju a ja wymieniłem i jest tak jak wyżej napisałem,piszecie o jakimś zaworku na pompie że podobno sie przyciera(przycina)jakie są objawy i jak to naprawic i gdzie on sie dokładnie znajduje,z góry dziękuje pozdrawiam.Pa

Autor:  roadrunner [ ndz wrz 09, 2007 12:14 pm ]
Tytuł: 

czy naprawde jest konieczne zakladanie 3 raz tematu o tym samym :evil: :evil: :evil:

Autor:  BoB82 [ ndz wrz 09, 2007 2:22 pm ]
Tytuł: 

jak to 3 razy napisałem że przejżałem posty o ciśnieniu oleju i były z pozoru podobne przypadki,ale nie takie jak mój.ostatnio był nawet podobny ale tam problem rozwiązała wymiana oleju a umnie nie nic to nie dało.

Autor:  Meeta [ ndz wrz 09, 2007 3:38 pm ]
Tytuł: 

słyszałem, że czasem przy nieudolnej zmianie uszczelki pod głowicą mechanicy zakładają ja źle, lub w ogóle zakładają zła uszczelkę co skutkuje tym, że otwory z olejem nie pokrywają sie z otworami na uszczelce i to może skutkować spadkiem ciśnienia ;)

Autor:  superbzorr [ pn wrz 10, 2007 6:55 pm ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie oleju

BoB82 pisze:
motor to 250 TurboD, przebieg niecałe 300tyś,


Czy to faktyczny stan i przebieg..????

Autor:  BoB82 [ pn wrz 10, 2007 8:55 pm ]
Tytuł: 

oczywiście,autko z fabryki wyszło jako 200D,znajomy mechanik je kupił w holandi,po jakiejś półrocznej eksploatacji w polsce pękła szklanka w zime i motor kaput,a że on jest w holandii po części 1-2 razy w miesiącu to przywiózł sobie 250TurboD i wcisnął na miejsce tamtej 200,a w raz z motorem poszły inne graty typu,most całe tylne zawieszenie,zegary itp,zegary z oryginalnym przebiegiem siedzą do tej pory,i w taki sposób mam taki przebieg,autko przez pare ostatnich lat wiele nie jeżdziło oni maja Vito na wyjazdy do Holandii,a gruby stał,ja go teraz dojeżdżam,a mechanik kupił okazyjnie porsche w holandii.które też w ciągu roku robi może jakieś 2tyś km.pozdrawiam

Autor:  superbzorr [ pn wrz 10, 2007 9:00 pm ]
Tytuł: 

Może trzeba by się przyjrzeć hydraulice oleju

Autor:  BoB82 [ pn wrz 10, 2007 9:05 pm ]
Tytuł: 

no tak tylko od czego zacząć?tu czytałem o jakimś zaworku na pompie oleju,że podobno sie przycina nie wiem nie mam pojęcia,tak się zastanawiam jakie bedzie ciśnienie jak bedzie juz olej do wymiany 1 czy poniżej?

Autor:  roadrunner [ pn wrz 10, 2007 9:10 pm ]
Tytuł: 

BoB82 pisze:
no tak tylko od czego zacząć?


nr 41- zawor bezpieczenstwa pompy oleju - ma chodzic plynnie bez zaciec. Znajdziesz go w okolicy kola pasowego silnika.

Obrazek

Autor:  melios [ wt wrz 11, 2007 12:38 am ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
lub w ogóle zakładają zła uszczelkę co skutkuje tym, że otwory z olejem nie pokrywają sie z otworami na uszczelce i to może skutkować spadkiem ciśnienia


w przypadku zasłonięcia części otworów skutek byłby akurat odwrotny, ciśnienie oleju by wzrosło, natomiast zmniejszył by się przepływ oleju w układzie (co też jest beee).
BoB82 - napisz jak coś wymyślisz, będzie dla potomnych. Powodzenia, u mniw wystarczyła wymiana oleju, choć do dziś nie wiem co się stało.

Autor:  melios [ sob wrz 15, 2007 12:46 am ]
Tytuł: 

BoB82 napisz jak rozwiązałeś swój problem, przyda się potomnym

Autor:  BoB82 [ sob paź 06, 2007 7:19 pm ]
Tytuł: 

witam po dość długich poszukiwaniach ikonsultacjach z różnymi mechanikami i znachorami aut z pod znaku gwiazdy,wyciągnełem takie oto wniski i spostrzeżenia.zaczeło się ood tego że postanowiłemsię upewnić jakie faktycznie mam ciśnienie oleju pojechałem do zaprzyjażnionego mechanika i przyżądem zmierzył okazało się żę mam czujnik do wymiany.żle wskazywał na w ta gorszą strone,tznna desce 1,6 a faktycznie na manometrze 1.1, to mnie załamało,powiedział że na 90 % to panewki na wale.postanowiłem to rozebrać i sm sprawdzić,nie było łatwo lało się na głowe ale znalazłem przyczyne(dodam chyba,bo w poniedziałem bede wiedział faktyczne ciśnienie,gdy zmierze manometrem)ale powyjęciu pompy i rozebraniu przestraszyłem sie była tak porysowana obudowa w miejscu gdzie kręcą sie tryby,jakby piach pompowała a nie olej,zawiozłem do mechanika i powiedział że to nie ma prawa pompować oleju,więc założyłem drugą,ładną gładką,bez rys,ina wskażniku odrazu lepiej bo 2 się pokazala bo ostzejszej jeżdzie 1,5. ale w poniedziałek podam faktyczne ciśnienie,odczytane z manometru.pozdrawiam.jak zrobie to dodam fotki zjechanej pompki.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/