MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zakup E 320 COUPE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28447 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarcinJUNAK [ pn wrz 10, 2007 8:53 pm ] |
Tytuł: | zakup E 320 COUPE |
WItam wszystkich planuję zakup coupe z silnikiem 3.2, ogladalem juz kilka egzemplarzy i w każdym niepokoiły mie wycieki oleju z silnika, w jednym olej wyciekał spod głowicy, spod szóstego cylindra(widać było ze na pewno spod uszczelki) w drugim wycieki pojawiły sie koło miski olejowej, ogladałem jeszcze 2 i w każdym jakies wycieki byly widoczne ale niestety nie chciano mi pokazac zdejmując plastik od spodu silnika(bo nie było czasu), wymienione auta miały przebieg w granicach 250 tkm. Chciałem zapytać użytkowników takiego samochodu czy wycieki koło miski olejowej są czymś normalnym?? w co wątpię w mercedesie, bo jezdze beczką 2.4 i nigdzie nie widac zadnych wyciekow ani zostawiania oleju na chodniku. jak najlepiej sprawdzic szkrzynię auomatyczną? czy tylko po sposobie zmiany biegów podczas jazdy czy jest jeszcze jakis sposób? jak poznac czy wyciek oleju jest z silnika czy ze skrzyni jesli widac go na laczeniu silnika ze skrzynią? czy powszechne sa problemy z klimatyzacją( nie chłodzi wystarczająco)? czy każdy coupe ma nivo z tyłu bo te co ogladałem mialy zwykłe amortyzatory? bardzo dziękuję za opinie i sugestie, pozdrawiam i do zobaczenia na zlocie mercedesa w Lublinie:) |
Autor: | roadrunner [ pn wrz 10, 2007 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
Miska olejowa to nie problem jednak wyciek spod glowicy to wiekszy problem czasem nie konczy sie na wymianie uszczelki i planowaniu glowicy ale tez trzeba blok splanowac a do tego musi byc silnik bez walu. U siebie wlasnie mam tak i jezdze zbierajac powoli $$ na maly remont ktory zaierzam przy okazji zrobic. |
Autor: | TOMEX [ pn wrz 10, 2007 9:08 pm ] |
Tytuł: | Re: zakup E 320 COUPE |
MarcinJUNAK pisze: jak najlepiej sprawdzic szkrzynię auomatyczną??
Tutaj masz wszystko napisane http://automat.pl/readarticle.php?article_id=1 |
Autor: | Jarzyn [ pn wrz 10, 2007 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
MarcinJUNAK pisze: planuję zakup coupe z silnikiem 3.2, ogladalem juz kilka egzemplarzy i w każdym niepokoiły mie wycieki oleju z silnika, w jednym olej wyciekał spod głowicy, spod szóstego cylindra(widać było ze na pewno spod uszczelki) Podobno częste w tych silnikach. MarcinJUNAK pisze: w drugim wycieki pojawiły sie koło miski olejowej, ogladałem jeszcze 2 i w każdym jakies wycieki byly widoczne ale niestety nie chciano mi pokazac zdejmując plastik od spodu silnika(bo nie było czasu), wymienione auta miały przebieg w granicach 250 tkm. O tym nie słyszałem, ale tak nie powinno być. MarcinJUNAK pisze: czy powszechne sa problemy z klimatyzacją( nie chłodzi wystarczająco)? Nie. Klimatyzacja w kiepskim stanie. MarcinJUNAK pisze: czy każdy coupe ma nivo z tyłu bo te co ogladałem mialy zwykłe amortyzatory?
Nie każde C124 ma nivo. Co do skrzyni automatycznej to poszukaj, bo było wiele razy. |
Autor: | WojtekW [ pn wrz 10, 2007 9:14 pm ] |
Tytuł: | Re: zakup E 320 COUPE |
MarcinJUNAK pisze: czy powszechne sa problemy z klimatyzacją( nie chłodzi wystarczająco)
problemy z klimą są dość powszechne w sprzedawanych używanych kilkunastoletnich autach (bo kto inwestuje w auto przed jego sprzedażą?). Najczęściej parcieje parownik lub jakieś wężyki wysokociśnieniowe. Koszt wymiany parownika (czyli chłodnicy klimy - to około 1000 zł jeśli zlecisz zakładowi wszystko, lub 350 za chłodnicę z alledrogo + 150-200 za napełnienie + do 200 za wymianę chłodnicy) ludzie rzadko kiedy pozbywają się całkowicie sprawnych aut (no bo w zasadzie po co?) Najlepszym wyjściem jest zakup w Niemcowie od pierwszego/drugiego właściciela serwisowanego auta. Wyjdzie coś takiego porównywalnie lub nawet drożej niż w Polsce, ale zapewne będzie w spoooro lepszym stanie technicznym |
Autor: | Mor [ pn wrz 10, 2007 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
W tych silnikach olej często wali z przodu, na łączeniu dolnej i górnej pokrywy rozrządu. Sam wymieniałem taką śmieszną uszczelkę na tym łączeniu i po wymianie i tak musiałem pociągnąć lekko pastą do składania silników, bo dalej lekko syfił olejem. Po zabiegu w zasadzie sucho, oleju nie ubywa. Przebieg obecnie 169 tyś km. Co do klimatyzacji, to sprawna dobrze sobie radzi. |
Autor: | WeebShut [ wt wrz 11, 2007 9:45 am ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: W tych silnikach olej często wali z przodu, na łączeniu dolnej i górnej pokrywy rozrządu. Sam wymieniałem taką śmieszną uszczelkę na tym łączeniu i po wymianie i tak musiałem pociągnąć lekko pastą do składania silników, bo dalej lekko syfił olejem.
Czyli rzeźba ... Na tym łączeniu bardzo ciężko jest tą uszczelke włożyć i z reguły robi się to na suwmiarkę, bo ciężko tam przytrzymać to paluchami. Jezeli wymieniłeś tą uszczelkę i dalej waliło Ci olejem znaczy to, że ją przyciąłeś ![]() |
Autor: | Mor [ wt wrz 11, 2007 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Ja rozebrałem cały górny dekiel, tzn po prostu go wyjąłem. Potem założyłem i niby było ok, ale po tygodniu zaczął się delikatnie pocić na brzegach, w narożnikach przy bloku. Więc znów rozebrałem, bo chciałem mieć spokój i właśnie sprawdzałem, czy nic się nie zagięło/przycięło itp. Ale wszystko było ok. Więc znów nowa uszczeleczka + pasta i wreszcie mam spokój - tzn pastą pociągnąłem uszczelkę od strony górnego dekla i w narożnikach prz bloku. Może i półśrodek, ale daje rade już spory kawał czasu. Nie chce mi się znów tego rozbierać i pierdzielić. |
Autor: | MarcinJUNAK [ wt wrz 11, 2007 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki koledzy za wszystkie odpowiedzi, teraz wiem na co patrzec w coupe i mysle ze wyciekiem spod pokrywy dal bym sobie rade jesli zakupie takie auto,pozdrawiam |
Autor: | WojtekW [ wt wrz 11, 2007 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
No i na przebieg nie patrz (widziales mercedesa co mialby wiecej niz 250 000 na liczniku? ![]() |
Autor: | MarcinJUNAK [ ndz wrz 16, 2007 7:49 pm ] |
Tytuł: | |
witam chciałem prosić o pomoc w obejrzeniu tego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3416373 auta, stoi w piasecznie w komisie wiec moze ktoś z wawy miał by czas na chwilę podjechać i obejrzeć auto? widzę że jest on z pierwszej serii e klass i w tabeli nazywa sie jeszcze 320 CE, ja wybieram sie na oglądanie koło wtorku lub środy wiec może do tego czasu ktoś znajdzie chwilę i zerknie czy warto? pozdrawiam |
Autor: | zegarek [ ndz wrz 16, 2007 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
> chciałem prosić o pomoc w obejrzeniu tego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3416373 W 03/1993 nie bylo jeszcze e-klasy. Zderzaki ma od E, ale blendy na tylnej klapie nie posiada. Wyglada na to, ze to niepelna przerobka na E ![]() |
Autor: | WojtekW [ ndz wrz 16, 2007 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Od kiedy montowali przód E-klasse w W124 Coupe ? |
Autor: | zegarek [ ndz wrz 16, 2007 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
od lipca wychodzilo E, w tym tez przod od E ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |