MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Co to za zbiorniczek?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28486
Strona 1 z 1

Autor:  Huzar [ śr wrz 12, 2007 9:11 pm ]
Tytuł:  Co to za zbiorniczek?

Witam,

Ogladajac zdjecia 124 w dieslu na sprzedaz zauwazylem ze mam obok silnika o jeden zbiorniczek wiecej i nie wiem do czego on sluzy.
To ten:
Obrazek

Po co on tam jest? Szukalem w EPC ale nie wiem do jakiego ukladu (modne slowo) on nalezy.

Autor:  ixes [ śr wrz 12, 2007 9:13 pm ]
Tytuł: 

należy do "ukladu" NIVO... [zlosnik]

Autor:  Huzar [ śr wrz 12, 2007 9:20 pm ]
Tytuł: 

Ale ja nie mam Nivo.
Jakbym mial to by po drugiej stronie cos bylo a nie ma
Obrazek

VIN:WDB1241301A628028 nie wykazuje Nivo

Autor:  trocin [ śr wrz 12, 2007 9:22 pm ]
Tytuł: 

Masz rację...
Hmmm...
Sam jestem ciekaw co to...
Swoją drogą to ten zbiorniczek którego nie masz, nie musi byś od NIVO, może być od ASD lub 4MATIC

Autor:  Huzar [ śr wrz 12, 2007 9:36 pm ]
Tytuł: 

No wlasnie sugestia ze to NIVO uruchomila pewne skojarzenia. Skoro NIVO jest z tylu a ja tego bajeru nie mam to moze ten zbiorniczek nadal sluzyc do czegos w okolicach tylnego mostu. No i zalapalem ze to ASD (ktore mam ale chyba nie dziala).

No to mam pytanie o ASD. Czy jak na piaszczystej drodze, takiej ze skrecone kola nie maja wplywu na kierunek jazdy, wdepne gaz to powinnien sie on zalaczyc? Kontrolka dziala przy odpalaniu ale nigdy nie zaswiecila w czasie jazdy. Na mokrej trawie tez nie.

Autor:  trocin [ śr wrz 12, 2007 9:43 pm ]
Tytuł: 

ASD powinien się załączyć zawsze gdy któreś z napędzanych kól traci przyczepność, nawet podczas palenia gumy na suchym asfalcie [zlosnik]
sprawdzałem [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Grakoz [ śr wrz 12, 2007 9:47 pm ]
Tytuł: 

gdybyś miał uszkodzone ASD to chyba kontrolka paliła by się cały czas. chyba bo nie jestem pewien. pozdro

Autor:  adamo64 [ śr wrz 12, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

No chyba że nie ma kontrolki (żaróweczki w środku) :roll:

Autor:  Huzar [ śr wrz 12, 2007 10:35 pm ]
Tytuł: 

Kontrolka swieci sie na przekreconym kluczyku a po odpaleniu gasnie, czyli sprawna zarowka jest.
Wiem od poprzedniego wlasciciela ze jeden czujnik byl uszkodzony ale zostal wymieniony, tyle ze baczek na mokrej trawie nie wykazal dzialania ASD. Na piaszczystej drodze pare razy depnalem, obroty skoczyly dwukrotnie, samochod praktycznie nie przyspieszyl a kontrolka ASD ani trojkacik nie zaswiecily sie.

Bede musial w wolnej chwili zwierac te kabelki i liczyc migniecia kontrolki.

Autor:  broneq [ śr wrz 12, 2007 10:47 pm ]
Tytuł: 

Czyli to jest od ASD. Wczoraj oglądałem 300CE '87 i miał ten zbiorniczek i miał ASD. Czy fakt posiadania NIVO oznacza jakąś dodatkową kontrolkę we wnętrzu albo jakiś przełącznik, suwak??

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr wrz 12, 2007 11:04 pm ]
Tytuł: 

boze [szalone] było juz o tym na forumie.Ten zbiornik na 1 foto jest z 1 serii...2 seryjne miały juz te zbiorniki koło ABS.Zbiorniki te wystepują gdy jest choc jeden z systemow typu ;nivo lub ASD

Autor:  Croolick [ śr wrz 12, 2007 11:12 pm ]
Tytuł: 

Huzar pisze:
obroty skoczyly dwukrotnie, samochod praktycznie nie przyspieszyl a kontrolka ASD ani trojkacik nie zaswiecily sie.


To na bank coś uwalone. Poczytaj sobie co i jak.

***Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. Blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników. Ponieważ poszczególne elementy tylnego mostu obliczone są na wytrzymanie max sił pochodzących od silnika, i w zasadzie takie jest ich przeznaczenie, przy niekontrolowanym załączeniu blokady w przypadku pojawienia się sił pochodzących od hamulca, które są dużooooooo większe może nastąpić przekroczenie wyliczonej wytrzymałości półosiek i elementów tylnego mostu. Przykład? Zalecenie fabryczne: w przypadku badania hamulca pomocniczego na stanowisku rolkowym: Zapłon nie powinien być załączony! Ponieważ rolki kręcą się zazwyczaj pow. 3 km na godzinę, przednie koła stoją, tylne się kręcą, blokada się załącza, i dalej jest tak: jeżeli jedna strona jest sprawna to siła hamująca zostaje przekazana bezpośrednio z tarczy hamulca na koło. Jeżeli jednocześnie druga strona jest niesprawna, to ponieważ blokada się załączyła, całkowita siła potrz ebna do wyhamowania rolek musi zostać przeniesiona z koła ze sprawnym hamulcem, poprzez półośki i dyferencjał do koła z hamulcem uszkodzonym, a jak już wspomniałem siły hamujące są dużo większe niż siły pochodzące od silnika, co w połączeniu z bardzo dużym współczynnikiem przyczepności rolek może doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji typu chrrrruuuuppp..
(opis zaczerpnięty z foum MB Klub Polska by Gerri)

Autor:  aegm [ śr wrz 12, 2007 11:32 pm ]
Tytuł:  Re: Co to za zbiorniczek?

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=nivo

i wszystko jasne... [usmiech]

Autor:  broneq [ czw wrz 13, 2007 12:31 am ]
Tytuł: 

O żesz!! To bym w życiu nie pomyślał, że przy ASD na przegladzie trzeba zgasić silnik! 8) Dobrze, ze nie miałem jeszcze MB z ASD [zlosnik] [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/