MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Tylne amortyzatory do wymiany....;(
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28499
Strona 1 z 2

Autor:  miś89 [ czw wrz 13, 2007 2:39 pm ]
Tytuł:  Tylne amortyzatory do wymiany....;(

Witam

Ostatnio poczynilem troche drobnych napraw przy moim 124 mianowicie wymienilem poduszki trzymajace tylny wozek (2przednie reszta ponoc byla wporzadku) ale niestety nie zaknoczylo to problemu z bujajacym sie tylem auta. Zajechalem wiec jeszcze raz do warsztatu i okazalo sie ze to wina tylnych amortyzatorow :( troche mnie to zaskoczylo bo przed wymiana poduszek mierzylem takze sprawnosc amortyzatorow i wyszlo ze maja prawie po 70%.

Teraz pytanie
W sklepie zaoferowali mi amortyzatory firmy monroe czy jakos tak sie to pisze w cenie 250 zl/szt co sadzicie o tych amortyzatorach?? z jakiej firmy sa najlepsze?? jak wyglada cena oryginalnych??

Pozdrawiam

Autor:  TReneR [ czw wrz 13, 2007 3:12 pm ]
Tytuł: 

Dobre amorki - tylko cena?
http://www.allegro.pl/item240127219_amo ... _hit_.html
Ja u siebie mam KAYABA
http://www.allegro.pl/item242030682_amo ... _w_wa.html

Autor:  THC [ czw wrz 13, 2007 4:47 pm ]
Tytuł: 

Te monroe to podróbki,raz się skusiłem ale ile pociągną to nie wiem. Ja przejechałem około dziesięciu tysięcy km. i nic nie było.
Ale po wykonaniu widać,że to nie są monroe.Oczywiście nie na fotce.
Brałbym KYB , mając do wyboru te aukcje.

Autor:  miś89 [ czw wrz 13, 2007 5:51 pm ]
Tytuł: 

hejka

dzieki za odpowiedzi i dzieki za linki do stron na allegro tyle ze te monroe z allegro to amortyzatory gazowe a ja u siebie mam z tylu NIVO wiec musze zakupic amorki hydrauliczne ;)

Autor:  trocin [ czw wrz 13, 2007 6:01 pm ]
Tytuł: 

Ja mam takie Monroe gazowe w qp ale założone w niemczech bo na takich była przyprowadzona i rewelacja, nie wiem ile w de było na nich przejechane ale w polsce juz zrobilem na nich 100 tys. w niecale 2 lata i mają po 70% sprawności więc jest ok jestem z nich bardzo zadowolony

Autor:  adamo64 [ pt wrz 14, 2007 12:34 am ]
Tytuł: 

Koledzy ,konstrukcja zawieszenia w MB (sprężyny) powodują że amortyzatory nawet wylane na badaniu pokazują 70%.
Wyjmij jeden a się przekonasz :roll:

Autor:  trocin [ pt wrz 14, 2007 7:05 am ]
Tytuł: 

Nie moga byc wylane bo to gazówki, auto ładnie tłumi nierówności, jest "sztywne" i zdecydowanie "twarde".

Autor:  adamo64 [ pt wrz 14, 2007 8:26 am ]
Tytuł: 

Nie ma amortyzatorów w których jest tylko gaz. Są gazowo-olejowe a niektórzy nazywają je gazowymi.Co do wylania to mówię o przypadku ekstremalnym.Wyjmij je i sprawdź ręcznie.Gwarantuję Ci że pójdą do wymiany. ;)

Autor:  roadrunner [ pt wrz 14, 2007 8:30 am ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
ja u siebie mam z tylu NIVO


trocin pisze:
Nie moga byc wylane bo to gazówki,


adamo64 pisze:
Są gazowo-olejowe a niektórzy nazywają je gazowymi



I po co ta dyskusja?

A wracajac do Nivo to jest conajmniej kilka tematow ktore odpowiedza ci na pytanie ktory element odpowiada za amortyzacje pojazdu - nie jest to wberew pozorom element popularnie zwany amortyzatorem. Milej lektury.

Autor:  miś89 [ pt wrz 14, 2007 5:07 pm ]
Tytuł: 

dobra pochwale sie uzylem opcji szukaj i dowiedzialem sie ze bujanie tylem moze nie byc spowodowane wytyranymi amortyzatorami ale winne moga byc akumulatory cisnienia. Teraz wiec mam kolejne pytanie jak sprawdzic czy uszkodzone sa amortyzatory czy akumulatory cisnienia??

Autor:  roadrunner [ pt wrz 14, 2007 5:56 pm ]
Tytuł: 

Jesli
miś89 pisze:
uszkodzone sa amortyzatory

to bedziesz mogl zaobserwowac wyciek z tym ze u mnie jeden silownik/amortyzator cieknie a mimo to zawieszenie pracuje jak nalezy - poprostu uzupelniam olej w zbiorniczku.

Autor:  kit [ pt wrz 14, 2007 6:32 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
jak sprawdzic czy uszkodzone sa amortyzatory czy akumulatory cisnienia??


Ktoś kiedyś pisał o tym jak sprawdzić akumulatory ciśnienia. Sa dość prosto zbudowane. Akumulator to taka bańka przedzielona (na dwie komory) w środku przeponą. W jednej jest szczelnie zamknięty gaz pod ciśnieniem a w drugiej jest olej (doprowadzony przewodem ciśnieniowym z amortyzatora).
Chyba najczęstszym uszkodzeniem akumulatora jest nieszczelność i ubytek gazu.
Aby to sprawdzić należy odkręcić przewód ciśnieniowy od akumulatora (po spuszczeniu oleju z układu przez odpowietrznik w regulatorze nivo) i wsadzić coś cienkiego (wąski śrubokręt?) w otwór akumulatora (nie powinien głęboko wejść bo sprężony gaz wypycha membranę w kierunku otworu przez który dostaje się olej).

Autor:  miś89 [ pt wrz 14, 2007 6:47 pm ]
Tytuł: 

nom faktycznie jeden amortyzatoc cieknie mi napewno prawy jesli dobrze pamietam

Autor:  miś89 [ sob wrz 15, 2007 5:06 pm ]
Tytuł: 

w zwiazku z tym ze cieknie mi jeden amorek mam pytanie czy sa jakies zestawy naprawcze do amortyzatorow, co wchodzi w sklad takiego zestawu i ile to kosztuje??

Autor:  roadrunner [ sob wrz 15, 2007 5:11 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
jakies zestawy naprawcze do amortyzatorow


oczywiscie

miś89 pisze:
co wchodzi w sklad takiego zestawu i ile to kosztuje??


amortyzator- koszt 800-1300 [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/