MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 3:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 17, 2007 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Witam. Cholernie zastanawia mnie czemu w zwykłym C124 najmocniejszy silnik ma tylko 220KM?? Nawet wersja AMG (strasznie rzadka) ma troszkę ponad 270KM co jak na wersje AMG jest wynikiem dość mizernym. Czemu AMG nie wstawiło tego samego silnika co do W124 czyli 380 konnej V8?? Na te pytanie nie znam odpowiedzi, jednak jaka ona by nie była, nie satysfakcjonuje mnie.
Mam zatem inne pytanie, a mianowicie czy istnieje możliwość przekładki do qp-etki motoru z 500E/E 500?? W sumie to przód nosi te same mniejsze silniki. Nie znam się na mechanice tak dobrze by sam przeprowadzić taką operację, a nawet jeśli bym się znał to nie mam odpowiedniego sprzętu. Z początku chciałem zbierać kasę na SECa z tą jednostką, ale myśl o V8 w qp nie daje mi spokoju. Pomyślcie sobie jak by to było być cichociemnym w qp:))) Czy ktoś wie gdzie można zlecić taką zamianę i jaki wyniósł by przybliżony koszt już samej zamiany? Czy poza silnikiem trzeba by było wzmocnić zawieszenie? Jeśli tak to czy dałoby radę przenieść z sedana? Co jeszcze wiąże się z wymianą jednostki - poza masakrycznie zwiększonym zużyciem paliwa i lepszymi osiągami:)
I jeszcze jedna rzecz z 500-ka była chyba tylko 4-biegowa automatyczna skrzynia. Czy 5-biegowa manualna z 320CE podpasywałaby + mocniejsze sprzęgło? Lub przynajmniej 5-biegowy automat z tego samego modelu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 12:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Jak byś chciał wrzucić tak mosny silnik to napewno licz się z wymianą sprężyn, amorów itd z przodu .. pewnie wał, moze most ... uchwyty mogą być troszke inne ... ale w jakimś normalnym, porządnym warsztacie napewno by to zrobili. ....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 12:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
ALPAq pisze:
Jak byś chciał wrzucić tak mosny silnik to napewno licz się z wymianą sprężyn, amorów itd z przodu

To na bank tylko czy pasuje to bez problemu z sedana 500 E...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 3:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dobry pomysł....
To byłby wilk w owczej skórze...
Sam o tym myślałem - C124 500E... mniam!

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 3:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
W miare tanio mozna upolowac W140 z m119 na dawce.
Na pewno latwiej i taniej niz szukac w124 z m119.


Na górę
Post: pn wrz 17, 2007 3:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Hm ... aby coś takiego profesjonalnie zrobić to musisz wymienić całe zawieszenie, cały układ hamulcowy oraz elementy napędowe (oczywiście skrzynię też). W związku z tym, że Coupe ma trochę mniejszy rozstaw osi niż E500 nie przełożysz raczej wału 1 do 1 i potrzebna będzie rzeźba przy wale (skracanie itp).

Myślę, że dobrze zrobione wszystko będzie ciebie kosztowało w granicach trzykrotności ceny bardzo dobrze utrzymanego W124 3,2 2,4V lub 2x tyle co b.dobrze utrzymany SEC 500/560.

Czy warto ? jak masz kasę to oczywiście, że tak ... tanio się tego nie da zrobić.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 4:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Może prościej budę w W124 E500 przerobić na qp [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 4:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Zaspawać drzwi, trochę szpachli i masz coupe jak się patrzy 8)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 6:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Piroman pisze:
ALPAq pisze:
Jak byś chciał wrzucić tak mosny silnik to napewno licz się z wymianą sprężyn, amorów itd z przodu

To na bank tylko czy pasuje to bez problemu z sedana 500 E...


Trzeba by zerknac czy nie ma zmiam w mocowaniu silnika oraz jak idzie belka wzmacniajaca pod silnik (jest to zalezne od miejsa w ktorym jest miska olejowa) napewno trzeba by dokonac tych samych zmian konstrukcyjnych co w 500e wiec roboty pewnie by sie znalazlo. <br>Dodano po 58 sekundach.:<br>
trocin pisze:
Może prościej budę w W124 E500 przerobić na qp


zaspawac furtki i po robocie [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 8:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
trocin pisze:
Może prościej budę w W124 E500 przerobić na qp [zlosnik]


Nie no żadnego spawania budy, w zamiarze ma być dla średnio obeznanego w mercach "nie odróżnialny" od zwykłej qp-etki, a najlepiej ze znaczkiem 200CE na klapie:P

Ale konkretnie i ile w warsztacie zaśpiewają za samą zmianę silnika - ile kosztuje np wymiana silnika na ten sam typ gdy padnie? Wymiana na trochę inny nie powinna chyba przekraczać 2x tej ceny. A co do moich funduszy to by mieć jedną w swoim rodzaju qp mogę odkłada kasę rok czy dwa lata dłużej - by tylko mieć pewność że znajdzie się jakiś pasjonat który mi to zrobi dla satysfakcji własnej (no i odpowiedniego wynagrodzenia) profesjonalnie bez jakichś tymczasowych rozwiązań - w sumie taką transplantacją mógłbym jeździć do końca życia:)))

A co do tej skrzyni biegów to jak uważacie - da coś podpiąć innego (zawsze da ale to sie czasem nie opłaca) by koszty ni przewyższyły znacząco efektu?

A co do zużycia paliwa to w danych technicznch jest one większe średnio o 2l w 500E niż 320 CE - dziwnie mała różnica:/ Tak czy siak w SECu paliłby więcej a i osiągi byłyby słabsze.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 8:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Może to w czymś pomoże lub podsunie jakiś pomysł :
http://images1.fotosik.pl/16/oefaad7308iusb4h.jpg
http://images1.fotosik.pl/16/l34fzelne8b1crcl.jpg
http://images1.fotosik.pl/16/6t6n7uuxne3v7q6o.jpg
http://images3.fotosik.pl/16/vwxqx7nns2grkoht.jpg
http://images2.fotosik.pl/16/z5pndpvc7xn7k9iv.jpg

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 11:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
piston pisze:


A więc się da, kurze nie wiedziałam że były taki wersje. Ale upolować jej i tak nie da się już w kolekcjach i muzeach wszystkie są:/ Ale wsadzili nawet 600 więc 500 teoretycznie powinno być łatwiej. Normalnie 408KM fabrycznie bez tuningu żadnego - masakra! Ale wygląda jak dla mnie gorzej od zwykłych qp.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl