MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Hamowanie silnikiem itp.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28578
Strona 1 z 1

Autor:  tomas [ pn wrz 17, 2007 12:50 pm ]
Tytuł:  Hamowanie silnikiem itp.

Witam,
Mam takie ostatnio spostrzeżenie co do jazdy moją MB (500SE). Mianowicie jest taki objaw (takie moje subtelne odczucie): podczas hamowania silnikiem, prędkości np 100km/h, przy całkowicie odpuszczonym pedale gazu i ponownym jego wciśnięciu występuje swego rodzaju opóźnienie na reakcję. Wciskam pedał i wciskam i nagle zaczyna jechać. Zaznaczam, że obroty biegu jałowego super, silnik wkręca się bez problemu na 6000obr/min., autko przyśpiesza super. Tylko ten dziwny objaw przy odpuszczeniu pedału gazu.

Objaw można zaobserwować lepiej przy jeździe na 2, ciągnie jak głupi, a jak odpuszcze całkowicie i hamuje silnikem, poczym ponownie daje w pedał to tak jakby opoźnienie w reakcji.

Może ktoś coś mi zasugeruje??
P.S.Jazda na PB.

Autor:  DL778 [ wt wrz 18, 2007 8:27 am ]
Tytuł: 

Podpowiadam na podstawie wiedzy z Forda Escorta, mojego Ex :). Taki objaw (identyczny) był efektem niewydolności układu zasilania (paliwowego). Przy stałej dostawie paliwa chodził ok, ale chwilowe odcięcie dostawy paliwa, poza minimum do obracania silnika, powodowało zachwianie ciągłości w dostawie. Podejżenia padły na silnik krokowy i pompę paliwa. W finale dostał gaz, a to przestało mi przeszkadzać. Czs pokazał, że jedno i drugie to były fatalne decyzje! Sprzedany! :)

Autor:  kit [ wt wrz 18, 2007 11:32 am ]
Tytuł: 

Jeśli silnik jest na KE-jetronic-u to moze jest problem z elektrohydraulicznym nastawnikiem ciśnienia, ewentualnie z jego sterowaniem.
Dobrze by było sprawdzić też czujnik położenia przepustnicy.

Autor:  tomas [ śr wrz 19, 2007 3:25 pm ]
Tytuł: 

Byłem na diagnostyce, wszystko super tylko ten efekt pozostał, który opisywałem.
Sprawe naprawiłem sam:)
Otóż wczoraj wymieniałem czujnik temperatury silnika i tak mimochodem spojrzałem na cięgła gazu. Jest tam w sumie troche odjechany w kosmos system cięgieł i prowadnic. Przepustnica nie jest na sztywno spięta z pedałem przyspieszenia tylko poprzez taką prowadnicę (cięgło przepustnicy poprzez rolkę ślizga się po niej). Do tego wszystkiego przypięta jest jeszcze linka od skrzyni.
Okazało się, że brud i ogólny syf powodował, że układ chodził ciężko i przepustnica otwierała się z dużym opoźnieniem i czasem nie do końca. Wszystko rozebrałem, poczysciłem, przesmarowałem i... jakby przybyło z pięćdziesiąt koni:)

Efekt zniknął, a auto odrzyło tak, że strach dotykać pedał gazu:)

Dzięki za odzew. Lece cieszyć się jazdą:)

Autor:  Leszek3.0 [ śr wrz 19, 2007 5:54 pm ]
Tytuł: 

tomas pisze:
Byłem na diagnostyce, wszystko super tylko ten efekt pozostał, który opisywałem.
Sprawe naprawiłem sam:)
Otóż wczoraj wymieniałem czujnik temperatury silnika i tak mimochodem spojrzałem na cięgła gazu. Jest tam w sumie troche odjechany w kosmos system cięgieł i prowadnic. Przepustnica nie jest na sztywno spięta z pedałem przyspieszenia tylko poprzez taką prowadnicę (cięgło przepustnicy poprzez rolkę ślizga się po niej). Do tego wszystkiego przypięta jest jeszcze linka od skrzyni.
Okazało się, że brud i ogólny syf powodował, że układ chodził ciężko i przepustnica otwierała się z dużym opoźnieniem i czasem nie do końca. Wszystko rozebrałem, poczysciłem, przesmarowałem i... jakby przybyło z pięćdziesiąt koni:)

Efekt zniknął, a auto odrzyło tak, że strach dotykać pedał gazu:)

Dzięki za odzew. Lece cieszyć się jazdą:)


Gratulacje !

Dopiero przeczytałem wątek i donoszę, że moja 500 SE z 1985 roku
zachowuje się tak samo. I nie tylko na IIce.

Autor:  tomas [ czw wrz 20, 2007 2:04 pm ]
Tytuł: 

Objaw tyczył się w zasadzie pełnego zakresu biegów. Tylko, że łatwiej go było zaobserować jadąc szybciej przy wyższych obrotach. Polecam przeczyszczenie i przesmarowanie układu cięgieł gazu, potem diagnostyke i w drogę.
Jak ściągniesz filtr powietrza, ręką zacznij kręcić cięgnem gazu, które jest zaraz przy grodzi (z tyłu silnika) i patrz na reszte jak się zachowuje. Przy pełnym wyhyleniu, powinieneś czuć wyraźny opór na cięgle, które jest znowu z przodu silnika (otwiera przepustnicę).

Może jak dorwę aparat to wrzucę fotki.


Kurcze od wczoraj auto waży chyba z 500kg mniej:)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/