MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

tylny spryskiwacz szyby w kombi
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28588
Strona 1 z 1

Autor:  Waldi [ pn wrz 17, 2007 8:09 pm ]
Tytuł:  tylny spryskiwacz szyby w kombi

Witam.Ciekawy problem uruchamiam spryskiwacz z przycisku slychac ze pompka pracuje w zaleznosci od polozenia wycieraczczki na zwolnionych obrotach i plyn ze spryskiwacz nie leci.Podaje + na krotko wszystko dziala.Pytanie czy cisnienie jest uzaleznione od polozenia wycieraczki?

Autor:  Mirmur [ pn wrz 17, 2007 8:27 pm ]
Tytuł:  Re: tylny spryskiwacz szyby w kombi

Waldi pisze:
Ciekawy problem uruchamiam spryskiwacz z przycisku slychac ze pompka pracuje w zaleznosci od polozenia wycieraczki na
zwolnionych obrotach i płyn ze spryskiwacza nie leci.....

Sprawdź czy nie masz zbyt dużego spadku napięcia w obwodzie zasilania pompki. Jeśli tak jest to pompka może wytwarzać zbyt małe ciśnienie, aby przepchnąć płyn przez zaworek zwrotny spryskiwacza.
Pozdrawiam.

Autor:  piston [ pn wrz 17, 2007 8:53 pm ]
Tytuł: 

U mnie wężyk od płynu był pęknięty na zagięciu i płyn uciekał w różne miejsca (w środku nic nie było widać). Objawy takie same jak u ciebie było słychać pompkę ale nic nie leciało.

Autor:  Waldi [ pn wrz 17, 2007 10:00 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Sprawdź czy nie masz zbyt dużego spadku napięcia w obwodzie zasilania pompki. Jeśli tak jest to pompka może wytwarzać zbyt małe ciśnienie, aby przepchnąć płyn przez zaworek zwrotny spryskiwacza.
Pozdrawiam.

Tak wlasnie jest ze napiecie na popmpce zkacze od 5 do 9 volt w zaleznosci od polozenia tylnej wycieraczki dziwne co?Temat mnie gnębi bo wymienilem węzyk rozbierając tapicerkę wymienilem zbiorniczek bo pęknięty i pompke bo była zatarta i teraz mało mnie szlag nie trafił jeszccze problemy z prądem. :evil: Czyli mam rozumiec ze napiecie na pompce nie ma się zmieniac w zaleznosci od polozenia wycieraczki skrajne polozenia 5 v gdy dochodzi do srodka szyby 9 volt.Podaje na silnik 12v i wszystko sika jak trzeba.

Autor:  roadrunner [ pn wrz 17, 2007 10:19 pm ]
Tytuł: 

plyn powinien leciec tylko gdy wycieraczka jest okolo polozenia pionowego, nei wiem dokladnie ale u mnie to jest jakies 308 w lewo i prawo od pionu

Autor:  Mirmur [ pn wrz 17, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

Napięcie zasilające pompkę nie jest aż tak zależne od położenia pióra wycieraczki. Masz pewnie gdzieś przełamany przewód albo skorodowane złącze w instalacji. Trudno jak zwykle zdiagnozować to na odległość. Napięcie Ci się zmienia od 5V do 9V bo obciążenie silnika wycieraczek nie jest równomierne podczas pracy wycieraczki. Uszkodzenie raczej proste do usunięcia tyle że bardzo niewygodne.
Pozdrawiam.

Autor:  Marcin S [ pn wrz 17, 2007 10:38 pm ]
Tytuł: 

złacze masy jest do poprawki/czyszczenia

Autor:  Waldi [ pn wrz 17, 2007 10:46 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
złacze masy jest do poprawki/czyszczenia

Oj chyba nie to.Masa jest stala zmieniam tylko + z przełacznika kaszana, podaje + na krótko i jest git. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
Cytuj:
Napięcie zasilające pompkę nie jest aż tak zależne od położenia pióra wycieraczki. Masz pewnie gdzieś przełamany przewód albo skorodowane złącze w instalacji. Trudno jak zwykle zdiagnozować to na odległość. Napięcie Ci się zmienia od 5V do 9V bo obciążenie silnika wycieraczek nie jest równomierne podczas pracy wycieraczki. Uszkodzenie raczej proste do usunięcia tyle że bardzo niewygodne.

Czyli mam rozumiec ze jest zaleznosc pomiedzy pracą wycieraczki a zmianami napięcia na silniku spryskiwacza.Skoro tak jest to musi za to odpowiadac jakis sterownik lub inne urzadzenie tylko jakie?

Autor:  roadrunner [ pn wrz 17, 2007 10:51 pm ]
Tytuł: 

Waldi pisze:
inne urzadzenie tylko jakie?


bede strzelal ze zrobili jakis opornik suwakowy w silniku wycieraczki (taka sugestia tylko nigdy tego nie rozbieralem)

Autor:  Mirmur [ pn wrz 17, 2007 10:52 pm ]
Tytuł: 

Nie ma co gdybać. Powinieneś ściągnąć tapicerkę tylnej klapy i porobić trochę pomiarów. Jeśli tam nie znajdziesz uszkodzenia to trzeba ściągać tylną osłonę podsufitki, aby dostać się do złącza wiązek. Lewa strona u góry w rogu. Często zdarza się, że przełamują się przewody między tym złączem a wiązką tylnej klapy. Do takich pomiarów oprócz miernika przydaje się kontrolka na 12V.
Pozdrawiam.

Autor:  Waldi [ pn wrz 17, 2007 10:58 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za sugestie nastepny weekend na parkingu z rozbebeszoną tapicerką,a kumple na plaży wylegują się.Ale jakos im wcale nie zazdroszczę

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/