MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stuki i regulacja zaworów M116.032
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28624
Strona 1 z 1

Autor:  DL778 [ śr wrz 19, 2007 10:11 am ]
Tytuł:  Stuki i regulacja zaworów M116.032

Witam!
W rzędzie 5-8 cylinder słychać wyraźne stuki (coś a la diesel), podejżenie pada oczywiście na zawory, ale nawet nie wiem czy one są samoregulujące, czy nie. Poradźcie coś, zanim rozbiorę cały silnik :) .Mowa tu o V8 3800.
Pzdr

Autor:  yotpe [ pn lis 19, 2007 9:40 pm ]
Tytuł: 

Witam
Zawory będą "grać" jeżeli jest za małe ciśnienie oleju. "Szklanki" wypełniają się olejem i kasują luz zaworowy. Niektórzy nazywają to samoregulatorem luzu zaworowego. Małe ciśnienie oleju świadczy o dużym zużyciu silnika m.in. na panewkach wału korbowego. Ciśnienie poniżej 1 może powodować stuki zaworów. Producent podaje, że ciśnienie poniżej 0,35 kwalifikuje silnik do remontu. Sprawdź ciśnienie oleju na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku i najlepiej po forsownej jeździe. Jeżeli spada poniżej 0.5 to może to być przyczyną stukania zaworów
Pozdrawiam

Autor:  drwalu [ wt gru 08, 2009 7:58 am ]
Tytuł: 

Odgrzewam temat, bo przed robotą zabrałem się za gromadzenie informacji. Chciałem skorygować i ustawić luzy na zaworkach, ale wszędzie doczytuję się że są tu samoregulatory. Pewnie trzeba zdjąć dekle i ocenić co jest do wymiany ? Kazdy narzeka na wałki, trzeba je obadać. Jak coś to mam na częsci głowice z 500se 84' pod nosem. W suumie pisze chyba tylko p o to żeby pomarudzić, bo nie wydaje mi się zebym zadał jakieś sensowne pytanie :D ale pewnie takowe nastąpi jak pozdejmuje dekle :) przynajmniej temat mi będzie łatwiej znalezc ;)

Autor:  Paweł-Sec [ śr gru 09, 2009 4:37 pm ]
Tytuł: 

Poczytaj mój wątek. Mamy chyba ten sam problem - ja juz zlokalizowałem usterke (tak mi sie wydaje).
pozdr,

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/