MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 19, 2007 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Witam!!

Dobry znajomy chce kupić takie cudo z silnikiem 2.7 CDI w autoamcie. Poradźcie proszę na co zwrócić uwagę, jakie są znane mankamenty tych samochodów, czy raczej sprowadzany, czy może być krajowy.

Dzięki!!

_________________
V8 380SE do pieszczenia
1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 19, 2007 9:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
nie można miec animacji w avatarze
ps w regulaminie pisze


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 19, 2007 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cytuj:
ps w regulaminie pisze
chyba jest napisane...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 19, 2007 10:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
W potocznej mowie można użyć formy "pisze" ;)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 8:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiedziałem że aż tak awaryjny jest ten model...
Dzięki [cool]

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 8:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ja wychodzę z założenia, że dobrego diesela można kupić jedynie od właściciela w Niemczech... Wtedy wiesz co kupujesz i zawsze można sprawdzić w niemieckim salonie czy i kiedy był serwisowany..

A co do silnika - to jak będziesz kupował od Niemca i auto będzie zadbane, to może mieć silnik 2.7, 2.9, 2.2 ... jakikolwiek - będziesz z każdego zadowolony.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Podtrzymując jednak pojemność 2.7, taki sobie upatrzył, znane są jakieś jego słabe strony, może coś o spalaniu? Nie mam tu na myśli katalogowego spalania. Ów znajomy ma raczej mizerne pojęcie o naprawach i obsłudze większej niż odkurzyć i dolać spryskiwacza, chciałbym mu oszczędzić powszechnych problemów jakie nękają różne samochody. Chyba że ten model jest doskonały :)
Jeszcze może jakieś wskazówki jak ocenić przy oględzinach czy jakieś elementy karoserii nie były uszkdzone i w konsekwencji naprawiane. Wiem, to dość ogólne pytanie, ale najpopularniejsze są błotniki, przedni pas, drzwi...
Dzięki

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 10:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Spalania ci nie podam ... nie jeździłem takim .. choć z drugiej strony, czytałem jakieś 5 lat temu test w AŚ aut co potrafią na "kropelce" jeździć. Razem z takimi autami jak Lupo 3L testowali W210 2,9 Diesel. Minimalne spalanie udało się chłopakom zrobić na poziomie pomiędzy 4 a 5 l/100 km (nie pamiętam dokładnie - ale wydaje mi się, że bliżej 4 niż 5), jazda extremalnie emerycka ... no ale dało się.

A co do karoserii - to najlepszym przyjacielem kupującego jest miernik grubości powłoki lakierniczej. Kosztuje to na allegro od 250 zł (po zakupie auta można wystawić na sprzedaż) - ale warto. Jak części nie były wymieniane w ASO na nowe to miernikiem wykryje drugie malowania itd. Jak naprawa była w ASO, to w niemieckich dokumentach już jakaś wzmianka powinna być - poza tym, jak w Niemczech naprawiali auto w ASO, to naprawa zapewne solidnie wykonana była.

Nie polecam zakupu takiego auta z Polski ... bardzo duża szansa na albo na egzemplarz z 500-600 000 km przebiegiem (z cofniętym na 180 000 km licznikiem), albo niedoinwestowany (co się mści bardzo mocno)....

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 12:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Zaprawdę Swój Chłop
Wielkie dzięki, ale chętnie poznam inne opinie!! Zakup jest pewny, stąd poważne zainteresowanie!

Wielkie dzięki WojtekW

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 2:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
voytas pisze:
chyba jest napisane...

:roll:

DL778 pisze:
Dzięki

[ok]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 6:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
2,7 będzie z pewnościa bardziej żywotny od 2,2 - "mały silnik w dużej budzie to nie jest dobre rozwiązanie ... " 2,7 do małych nie należy, więc nie ma problemu :P
Co do ogólnych wad CDI (wszystkich): pod względem mechanicznym niczym się nie różni od tego z "niezniszczalnego" W124 , tyle że tu mamy turbo + jakaś tam elektronika :) Problemów właściwie nie ma z tym silnikiem. Przy zakupie zwróć uwagę czy zderzak nie jest okopcony, następnie podczas jazdy testowej ruszając z pedałem wciśniętym w podłogę zobacz czy cokolwiek widzisz w lusterku (poza smugą dymu). Jak będzie widać jadący z tyłu samochód to nie bjest tak źle :P Dymem tym nie ma co się przejmować - jest to wina zapchanego dolotu przez dziwną maź niewiadomego pochodzenia. Pompy wtryskowej nie ma więc się nie będzie psuła - generalnie silnik jak silnik. Jedynie elektronika może jeszcze zawieść - wtedy to już jest początek końca tego samochodu :-? A tak to nie mam zastrzeżeń do tych silników.

Blacha: no cóż - można znaleźć rudzielca, ale jak autko jest serwisowane (czyli na gwarancji) to do 7 lat od produkcji mamy usuwana korozję za jedyne 0 zł :o :)
aha - ja polecam automatyczną skrzynie - zmienia lepiej i szybciej biegi niż człowiek 8) 8)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Master, dzięki za konkrety!! Taki jest plan, ma być automat.
Gdyby ktoś coś jeszcze chciał dodać, bardzo proszę. Do dnia zakupu czekam, a później się pośmiejemy :)
pzdr

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 10, 2005 8:18 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Kraków/BOZ(NL)
Mam 320CDI w automacie i odpukac nie narzekam.Spalanie na trasie miesci sie w 8 przy pelnym zakresie predkosci-z reguly gorna granica [oczko] .W miescie raczej ok.10.Mocy mu na pewno nie brakuje,momentu tez.Czesci nie sa jakies szokujaco drogie-mowie o serwisie.W sumie bardzo fajne autko.Mysle ze 270CDI bedzie sprawowal sie podobnie-tyle ze bedzie oszczedniejszy.Pzdr Jacek

_________________
W114 250CE '69
Audi A8 '03
VW T3 Syncro '88
BMW K100RS '90
Chevy Blazer CUCV 6,2D '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
DL778 - pamiętaj, że CDI są wrażliwe na paliwo. Tzn - dobre paliwo z dobrych stacji jest naprawdę OK. Jednak tankowanie "bele gdzie" na stacji Janko&Szwagier Tanie Dobre Ceny - może się zakończyć koniecznością poważnej naprawy. Tak miał mój znajomy ... zatankował, bo bał się, że do kolejnej stacji nie dojedzie ...

To już nie te czasy, że silnik pojedzie na mazucie rozcieńczonym olejem rzepakowym ;)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
WojtekW - święte słowa, sam na codzień jeżdżę kopciuchem i preferuję tylko jedną stację paliw. Jednak i na nich są odczuwalne różnice w jakości paliwa. CDI to jak mniemam CommonRail, a one podobnie jak mój pompowtryskiwacz wymagają dobrego papu. Eeech jak wspomnę tankowanie w Chorwacji, Austrii czy Niemczech... A tu "do 36km więcej na baku". Na szczęście na razie mam spokój.
Wielkie dzięki WojtekW za pomoc i wszystkim którzy pisali albo dopiero napiszą. Już niebawem zacznie się wielkie poszukiwanie :)
Pozdrawiam, zwłaszcza tych co wolą pełnoletnie autka (mój ma dopiero 22lata :) )

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl