MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 20, 2007 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 10, 2007 8:54 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Poznań
Przeżyłem dziś bardzo niemiłą niespodziankę. Na początku było jak zwykle - odpaliłem auto, samo przełączyło się z gazu na benzynę. Przejechałem około kilometra, odstawiłem auto na 20 minut. Próbowałem odpalić i nic. Kręcę i kręcę i nic. Dopiero gdy spróbowałem na gazie, ruszył. Dojechałem pod dom i zrobiłem próbę. Podkręciłem obroty, przełączyłem z gazu na benzynę i zgasł. Najwyraźniej benzyna nie dochodzi do silnika. Czy ktoś miał podobny problem? Jaka może być przyczyna?

_________________
MB - jeszcze kiedyś kupię

www.browar.biz


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
problem z odpowietrzeniem baku. Odkręć korek wlewu paliwa, kilka razy przekręć kluczyk w pozycje 2 ( nie odpalaj) to ta pozycja gdzie słychać chodząca pompę sekundę, czy dwie. Wtedy spróbuj. Jak sie nie uda to pomysł, czy masz benzynę i czy nie jeździłeś ostatnio jakiś czas z pustym bakiem. Bywa, że ta pompa się na sucho potrafi zatrzeć... ja tak miałem :D Jak te proste zabiegi nie pomogą to zajrzyj tu ponownie po następne porady :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Pompa paliwowa może filter albo poprostu beny nie ma [zlosnik] A coś jeszcze słyszałem ze jak jeździ sie na gazie to mechanizmy zasilające silnik w benzyne lubieją sie zasyfić. Ale ja bym to wykluczał to tam przeciez chodzi na benzynce. Jednak gaz jest fe [zlosnik]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 10, 2007 8:54 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Poznań
Benzyna jest, wczoraj tankowałem.

_________________
MB - jeszcze kiedyś kupię



www.browar.biz


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Sprawdz tez centralke Pb/LPG oraz polaczenia elektryczne/bezpieczniki/przekazniki od instalacji LPG.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Korzystając z okazji pytam innych uzytkowników tych silników, czy to normalne, że jak się otwiera korek od baku, to słychać jak zasysa do środka powietrze, tak jakby w baku była próżnia, dodam ze dzieje się to gdy jest benzyna w baku.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
arkcym pisze:
Benzyna jest, wczoraj tankowałem.


A pompa pracuje?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 9:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
mati124 coupe pisze:
Korzystając z okazji pytam innych uzytkowników tych silników, czy to normalne, że jak się otwiera korek od baku, to słychać jak zasysa do środka powietrze, tak jakby w baku była próżnia, dodam ze dzieje się to gdy jest benzyna w baku.


Ja tez tak mam na poczatku sie dziwilem ale kumpel, ktory od zarania siedzi w MB powiedzial ze tak ma byc wiec niech tak bedzie [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 20, 2007 10:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
u mnie tez zasysa powietrze :) nie ma przez to żadnego problemu, ani na PB, ani na LPG.

_________________
w124 200e... och:D





plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 1:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 09, 2007 4:23 pm
Posty: 60
arkcym, a czy slyszysz jak pompka po przekreceniu kluczyka chodzi (taki 2-3 sekundowy syk)?? Moze byc, ze centralka LPG cos szwankuje i pompka nie chodzi. Ja mialem u siebie ten problem, gazownicy 'wpieli' sie w instalacje oryginalna MB, centralka odlaczala pompke paliwa, nie moglem auta odpalic na Pb w ogole.
Problem rozwiazalem w ten sposob, ze wywalilem prawie cala elektryke od LPG (wlacznie z centralka LPG), instalacja MB wrocila do pierwotnego stanu i smigam bez problemow. Gaz mam teoretycznie w dowodzie, no i butle w bagazniku (ktora z czasem wywale :lol: ).
Jesli nie slyszysz jak pomka pracuje, podlacz ja na krotko, lub obejrzyj przewody od centralki LPG, pewnie ida do przekaznika pomki paliwowej (jak masz jakies pojecie o elektryce, kabelkach itd.), zdejmij klame z akumulatora, wyjmij w/w przekaznik i obejrzyj kabelki idace pod stopka (podstawka przekaznika), jesli beda tam te kable od LPG, to je omin (zmostkuj przewod 'przed' z 'po' miejsca, gdzie sa 'wpiete kabale od LPG, odlacz ja i zewrzyj przewod MB, nie centralki!!! ) i sprobuj odpalic. Jak odpali masz jak na dloni przyczyne.
Mam nadzieje, ze nie zamotalem za mocno.
Powodzonka

_________________
MB W124 300CE - Sprzedam lub zamienię na kombi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 8:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Poszukaj - byly juz pare razy tego typu problemy omawiane; zaczalbym od przekaznika pompy, puzniej zawor zwrotny a na koncu sama pompa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 8:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Meeta pisze:
u mnie tez zasysa powietrze :) nie ma przez to żadnego problemu, ani na PB, ani na LPG.


Szanowni koledzy,
w instrukcji obsługi dla silników 102 i 103 (karty 47.0925-030/3 oraz odpowiednio 47.11 II-030/1) dla obu silników wymagane jest, by w zbiorniku paliwa panowało w normalnych warunkach eksploatacyjnych nadciśnienie do 50 mbar'ów a zawór bezpieczeństwa otwierał się przy nadciśnieniu 130 mbar.
Podciśnienie w zbiorniku jest stanem nieprawidłowym.
Pozostaje z wyrazami szacunku, Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 9:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Eeeee - przeciez jest rurka z baku do kolektora dolotowego, poprzez pochlaniacz weglowy, ktora to podcisnienie zapewnia...?! :o Moze tlumacz sie walna w instrukcji??

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 9:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Po glebszej analizie okazuje sie ze u mnie przy otwieraniu wlewu powietrze jest wypychane na zewnatrz a nie zasysane - czyli rozumiem ze jest OK ?? [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
TReneR pisze:
Eeeee - przeciez jest rurka z baku do kolektora dolotowego, poprzez pochlaniacz weglowy, ktora to podcisnienie zapewnia...?! :o Moze tlumacz sie walna w instrukcji??


W wykonaniu fabrycznym pomiędzy zbiornikiem paliwa (nr. zespołu 50 na schemacie P47-0037-57) a tzw. pochłaniaczem węglowym (nr. części 52) znajduje się jeszcze moduł zaworów regulacyjnych (nr. 51), zawierający zawór dolotu powietrza i zawór upustowy par paliwa... Ma on kształt z grubsza dwu stożków przymocowanych podstawami do niskiego walca, z jednego końca wychodzi kruciec prosty, z drugiego kolankowy.
Pozdrawia Leopold <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Cremek pisze:
Po glebszej analizie okazuje sie ze u mnie przy otwieraniu wlewu powietrze jest wypychane na zewnatrz a nie zasysane - czyli rozumiem ze jest OK ?? [zlosnik]


Jest jak najbardziej OK. W instrukcji jest napisane, iż: "Nadciśnienie w zbiorniku paliwa poprawia zasilanie paliwem i zapobiega tworzeniu się bąbli par [paliwa w przewodach zasilajacych]" (str. 47.0925-030/3)
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl