MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem z benzyną
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28653
Strona 1 z 2

Autor:  arkcym [ czw wrz 20, 2007 8:44 pm ]
Tytuł:  problem z benzyną

Przeżyłem dziś bardzo niemiłą niespodziankę. Na początku było jak zwykle - odpaliłem auto, samo przełączyło się z gazu na benzynę. Przejechałem około kilometra, odstawiłem auto na 20 minut. Próbowałem odpalić i nic. Kręcę i kręcę i nic. Dopiero gdy spróbowałem na gazie, ruszył. Dojechałem pod dom i zrobiłem próbę. Podkręciłem obroty, przełączyłem z gazu na benzynę i zgasł. Najwyraźniej benzyna nie dochodzi do silnika. Czy ktoś miał podobny problem? Jaka może być przyczyna?

Autor:  Meeta [ czw wrz 20, 2007 9:09 pm ]
Tytuł: 

problem z odpowietrzeniem baku. Odkręć korek wlewu paliwa, kilka razy przekręć kluczyk w pozycje 2 ( nie odpalaj) to ta pozycja gdzie słychać chodząca pompę sekundę, czy dwie. Wtedy spróbuj. Jak sie nie uda to pomysł, czy masz benzynę i czy nie jeździłeś ostatnio jakiś czas z pustym bakiem. Bywa, że ta pompa się na sucho potrafi zatrzeć... ja tak miałem :D Jak te proste zabiegi nie pomogą to zajrzyj tu ponownie po następne porady :)

Autor:  MercSwir [ czw wrz 20, 2007 9:09 pm ]
Tytuł: 

Pompa paliwowa może filter albo poprostu beny nie ma [zlosnik] A coś jeszcze słyszałem ze jak jeździ sie na gazie to mechanizmy zasilające silnik w benzyne lubieją sie zasyfić. Ale ja bym to wykluczał to tam przeciez chodzi na benzynce. Jednak gaz jest fe [zlosnik]

Autor:  arkcym [ czw wrz 20, 2007 9:11 pm ]
Tytuł: 

Benzyna jest, wczoraj tankowałem.

Autor:  witek-sec [ czw wrz 20, 2007 9:14 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz tez centralke Pb/LPG oraz polaczenia elektryczne/bezpieczniki/przekazniki od instalacji LPG.

Autor:  butek22 [ czw wrz 20, 2007 9:20 pm ]
Tytuł: 

Korzystając z okazji pytam innych uzytkowników tych silników, czy to normalne, że jak się otwiera korek od baku, to słychać jak zasysa do środka powietrze, tak jakby w baku była próżnia, dodam ze dzieje się to gdy jest benzyna w baku.

Autor:  roadrunner [ czw wrz 20, 2007 9:29 pm ]
Tytuł: 

arkcym pisze:
Benzyna jest, wczoraj tankowałem.


A pompa pracuje?

Autor:  Cremek [ czw wrz 20, 2007 9:40 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
Korzystając z okazji pytam innych uzytkowników tych silników, czy to normalne, że jak się otwiera korek od baku, to słychać jak zasysa do środka powietrze, tak jakby w baku była próżnia, dodam ze dzieje się to gdy jest benzyna w baku.


Ja tez tak mam na poczatku sie dziwilem ale kumpel, ktory od zarania siedzi w MB powiedzial ze tak ma byc wiec niech tak bedzie [zlosnik]

Autor:  Meeta [ czw wrz 20, 2007 10:26 pm ]
Tytuł: 

u mnie tez zasysa powietrze :) nie ma przez to żadnego problemu, ani na PB, ani na LPG.

Autor:  kosa [ pt wrz 21, 2007 1:10 am ]
Tytuł: 

arkcym, a czy slyszysz jak pompka po przekreceniu kluczyka chodzi (taki 2-3 sekundowy syk)?? Moze byc, ze centralka LPG cos szwankuje i pompka nie chodzi. Ja mialem u siebie ten problem, gazownicy 'wpieli' sie w instalacje oryginalna MB, centralka odlaczala pompke paliwa, nie moglem auta odpalic na Pb w ogole.
Problem rozwiazalem w ten sposob, ze wywalilem prawie cala elektryke od LPG (wlacznie z centralka LPG), instalacja MB wrocila do pierwotnego stanu i smigam bez problemow. Gaz mam teoretycznie w dowodzie, no i butle w bagazniku (ktora z czasem wywale :lol: ).
Jesli nie slyszysz jak pomka pracuje, podlacz ja na krotko, lub obejrzyj przewody od centralki LPG, pewnie ida do przekaznika pomki paliwowej (jak masz jakies pojecie o elektryce, kabelkach itd.), zdejmij klame z akumulatora, wyjmij w/w przekaznik i obejrzyj kabelki idace pod stopka (podstawka przekaznika), jesli beda tam te kable od LPG, to je omin (zmostkuj przewod 'przed' z 'po' miejsca, gdzie sa 'wpiete kabale od LPG, odlacz ja i zewrzyj przewod MB, nie centralki!!! ) i sprobuj odpalic. Jak odpali masz jak na dloni przyczyne.
Mam nadzieje, ze nie zamotalem za mocno.
Powodzonka

Autor:  TReneR [ pt wrz 21, 2007 8:33 am ]
Tytuł: 

Poszukaj - byly juz pare razy tego typu problemy omawiane; zaczalbym od przekaznika pompy, puzniej zawor zwrotny a na koncu sama pompa.

Autor:  leopold [ pt wrz 21, 2007 8:48 am ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
u mnie tez zasysa powietrze :) nie ma przez to żadnego problemu, ani na PB, ani na LPG.


Szanowni koledzy,
w instrukcji obsługi dla silników 102 i 103 (karty 47.0925-030/3 oraz odpowiednio 47.11 II-030/1) dla obu silników wymagane jest, by w zbiorniku paliwa panowało w normalnych warunkach eksploatacyjnych nadciśnienie do 50 mbar'ów a zawór bezpieczeństwa otwierał się przy nadciśnieniu 130 mbar.
Podciśnienie w zbiorniku jest stanem nieprawidłowym.
Pozostaje z wyrazami szacunku, Leopold

Autor:  TReneR [ pt wrz 21, 2007 9:43 am ]
Tytuł: 

Eeeee - przeciez jest rurka z baku do kolektora dolotowego, poprzez pochlaniacz weglowy, ktora to podcisnienie zapewnia...?! :o Moze tlumacz sie walna w instrukcji??

Autor:  Cremek [ pt wrz 21, 2007 9:47 am ]
Tytuł: 

Po glebszej analizie okazuje sie ze u mnie przy otwieraniu wlewu powietrze jest wypychane na zewnatrz a nie zasysane - czyli rozumiem ze jest OK ?? [zlosnik]

Autor:  leopold [ pt wrz 21, 2007 10:08 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Eeeee - przeciez jest rurka z baku do kolektora dolotowego, poprzez pochlaniacz weglowy, ktora to podcisnienie zapewnia...?! :o Moze tlumacz sie walna w instrukcji??


W wykonaniu fabrycznym pomiędzy zbiornikiem paliwa (nr. zespołu 50 na schemacie P47-0037-57) a tzw. pochłaniaczem węglowym (nr. części 52) znajduje się jeszcze moduł zaworów regulacyjnych (nr. 51), zawierający zawór dolotu powietrza i zawór upustowy par paliwa... Ma on kształt z grubsza dwu stożków przymocowanych podstawami do niskiego walca, z jednego końca wychodzi kruciec prosty, z drugiego kolankowy.
Pozdrawia Leopold <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Cremek pisze:
Po glebszej analizie okazuje sie ze u mnie przy otwieraniu wlewu powietrze jest wypychane na zewnatrz a nie zasysane - czyli rozumiem ze jest OK ?? [zlosnik]


Jest jak najbardziej OK. W instrukcji jest napisane, iż: "Nadciśnienie w zbiorniku paliwa poprawia zasilanie paliwem i zapobiega tworzeniu się bąbli par [paliwa w przewodach zasilajacych]" (str. 47.0925-030/3)
Pozdrawia Leopold

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/