MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z benzyną https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28653 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | arkcym [ czw wrz 20, 2007 8:44 pm ] |
Tytuł: | problem z benzyną |
Przeżyłem dziś bardzo niemiłą niespodziankę. Na początku było jak zwykle - odpaliłem auto, samo przełączyło się z gazu na benzynę. Przejechałem około kilometra, odstawiłem auto na 20 minut. Próbowałem odpalić i nic. Kręcę i kręcę i nic. Dopiero gdy spróbowałem na gazie, ruszył. Dojechałem pod dom i zrobiłem próbę. Podkręciłem obroty, przełączyłem z gazu na benzynę i zgasł. Najwyraźniej benzyna nie dochodzi do silnika. Czy ktoś miał podobny problem? Jaka może być przyczyna? |
Autor: | Meeta [ czw wrz 20, 2007 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
problem z odpowietrzeniem baku. Odkręć korek wlewu paliwa, kilka razy przekręć kluczyk w pozycje 2 ( nie odpalaj) to ta pozycja gdzie słychać chodząca pompę sekundę, czy dwie. Wtedy spróbuj. Jak sie nie uda to pomysł, czy masz benzynę i czy nie jeździłeś ostatnio jakiś czas z pustym bakiem. Bywa, że ta pompa się na sucho potrafi zatrzeć... ja tak miałem ![]() |
Autor: | MercSwir [ czw wrz 20, 2007 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
Pompa paliwowa może filter albo poprostu beny nie ma ![]() ![]() |
Autor: | arkcym [ czw wrz 20, 2007 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
Benzyna jest, wczoraj tankowałem. |
Autor: | witek-sec [ czw wrz 20, 2007 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdz tez centralke Pb/LPG oraz polaczenia elektryczne/bezpieczniki/przekazniki od instalacji LPG. |
Autor: | butek22 [ czw wrz 20, 2007 9:20 pm ] |
Tytuł: | |
Korzystając z okazji pytam innych uzytkowników tych silników, czy to normalne, że jak się otwiera korek od baku, to słychać jak zasysa do środka powietrze, tak jakby w baku była próżnia, dodam ze dzieje się to gdy jest benzyna w baku. |
Autor: | roadrunner [ czw wrz 20, 2007 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
arkcym pisze: Benzyna jest, wczoraj tankowałem.
A pompa pracuje? |
Autor: | Cremek [ czw wrz 20, 2007 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: Korzystając z okazji pytam innych uzytkowników tych silników, czy to normalne, że jak się otwiera korek od baku, to słychać jak zasysa do środka powietrze, tak jakby w baku była próżnia, dodam ze dzieje się to gdy jest benzyna w baku.
Ja tez tak mam na poczatku sie dziwilem ale kumpel, ktory od zarania siedzi w MB powiedzial ze tak ma byc wiec niech tak bedzie ![]() |
Autor: | Meeta [ czw wrz 20, 2007 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie tez zasysa powietrze ![]() |
Autor: | kosa [ pt wrz 21, 2007 1:10 am ] |
Tytuł: | |
arkcym, a czy slyszysz jak pompka po przekreceniu kluczyka chodzi (taki 2-3 sekundowy syk)?? Moze byc, ze centralka LPG cos szwankuje i pompka nie chodzi. Ja mialem u siebie ten problem, gazownicy 'wpieli' sie w instalacje oryginalna MB, centralka odlaczala pompke paliwa, nie moglem auta odpalic na Pb w ogole. Problem rozwiazalem w ten sposob, ze wywalilem prawie cala elektryke od LPG (wlacznie z centralka LPG), instalacja MB wrocila do pierwotnego stanu i smigam bez problemow. Gaz mam teoretycznie w dowodzie, no i butle w bagazniku (ktora z czasem wywale ![]() Jesli nie slyszysz jak pomka pracuje, podlacz ja na krotko, lub obejrzyj przewody od centralki LPG, pewnie ida do przekaznika pomki paliwowej (jak masz jakies pojecie o elektryce, kabelkach itd.), zdejmij klame z akumulatora, wyjmij w/w przekaznik i obejrzyj kabelki idace pod stopka (podstawka przekaznika), jesli beda tam te kable od LPG, to je omin (zmostkuj przewod 'przed' z 'po' miejsca, gdzie sa 'wpiete kabale od LPG, odlacz ja i zewrzyj przewod MB, nie centralki!!! ) i sprobuj odpalic. Jak odpali masz jak na dloni przyczyne. Mam nadzieje, ze nie zamotalem za mocno. Powodzonka |
Autor: | TReneR [ pt wrz 21, 2007 8:33 am ] |
Tytuł: | |
Poszukaj - byly juz pare razy tego typu problemy omawiane; zaczalbym od przekaznika pompy, puzniej zawor zwrotny a na koncu sama pompa. |
Autor: | leopold [ pt wrz 21, 2007 8:48 am ] |
Tytuł: | |
Meeta pisze: u mnie tez zasysa powietrze
![]() Szanowni koledzy, w instrukcji obsługi dla silników 102 i 103 (karty 47.0925-030/3 oraz odpowiednio 47.11 II-030/1) dla obu silników wymagane jest, by w zbiorniku paliwa panowało w normalnych warunkach eksploatacyjnych nadciśnienie do 50 mbar'ów a zawór bezpieczeństwa otwierał się przy nadciśnieniu 130 mbar. Podciśnienie w zbiorniku jest stanem nieprawidłowym. Pozostaje z wyrazami szacunku, Leopold |
Autor: | TReneR [ pt wrz 21, 2007 9:43 am ] |
Tytuł: | |
Eeeee - przeciez jest rurka z baku do kolektora dolotowego, poprzez pochlaniacz weglowy, ktora to podcisnienie zapewnia...?! ![]() |
Autor: | Cremek [ pt wrz 21, 2007 9:47 am ] |
Tytuł: | |
Po glebszej analizie okazuje sie ze u mnie przy otwieraniu wlewu powietrze jest wypychane na zewnatrz a nie zasysane - czyli rozumiem ze jest OK ?? ![]() |
Autor: | leopold [ pt wrz 21, 2007 10:08 am ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Eeeee - przeciez jest rurka z baku do kolektora dolotowego, poprzez pochlaniacz weglowy, ktora to podcisnienie zapewnia...?! ![]() W wykonaniu fabrycznym pomiędzy zbiornikiem paliwa (nr. zespołu 50 na schemacie P47-0037-57) a tzw. pochłaniaczem węglowym (nr. części 52) znajduje się jeszcze moduł zaworów regulacyjnych (nr. 51), zawierający zawór dolotu powietrza i zawór upustowy par paliwa... Ma on kształt z grubsza dwu stożków przymocowanych podstawami do niskiego walca, z jednego końca wychodzi kruciec prosty, z drugiego kolankowy. Pozdrawia Leopold <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Cremek pisze: Po glebszej analizie okazuje sie ze u mnie przy otwieraniu wlewu powietrze jest wypychane na zewnatrz a nie zasysane - czyli rozumiem ze jest OK ??
![]() Jest jak najbardziej OK. W instrukcji jest napisane, iż: "Nadciśnienie w zbiorniku paliwa poprawia zasilanie paliwem i zapobiega tworzeniu się bąbli par [paliwa w przewodach zasilajacych]" (str. 47.0925-030/3) Pozdrawia Leopold |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |