MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Rytuał odpalania. Zapali i zaraz zgaśnie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28661
Strona 1 z 2

Autor:  Prezeslaw [ pt wrz 21, 2007 9:11 am ]
Tytuł:  Rytuał odpalania. Zapali i zaraz zgaśnie.

Witam. Wiem, że jest dużo tematów o rozruchu (może dlatego nie znalazłem odpowiedzi na ten konkretny kłopot). Najwyżej odeślijcie mnie do jakiegoś postu, który mi umknął.

Mam 2.3 M102 + LPG (ale rozruch musi być na benie). Wygląda to tak:
- zimne auto - kręcę i praktycznie od razu łapie, ale załapie tylko jeden cykl z kawałkiem i gaśnie. Potem kręcę znowu, ale trwa to już chwilę i jak już załapie, to obroty są b. niskie (nawet koło 450).

- ciepłe - powiedzmy, że wyłącyłem rozgrane auto. Wracam za 5 minut i dopalam. Kręcę i od razu łapie i od razu gaśnie (tak jak na imnym). Tyle, że a drugim akręceniem odpala już normalnie i trzyma obroty. Jeśli zgaszę i po chwili chcę go zapalić, to nie ma żadnych kłopotów.

Wygląda chyba na jakiś kłopot z dostarczaniem paliwa, ale nie wiem, co robić.
Dodam, że jak już się rozgrzeje, to chodzi bardzo ładnie i równo i na benzynie i na gazie. Tylko, że mam wentylator na sztywno podłączony i muszę długo czekać na rozgrzanie. Ktoś wie, o co chodzi?

Autor:  roadrunner [ pt wrz 21, 2007 5:56 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz czy nie spada ci cisnienie paliwa w ukladzie przy wylaczonym silniku.

Autor:  Prezeslaw [ pn wrz 24, 2007 11:14 pm ]
Tytuł: 

Mechanik twierdzi, że ciśnienie jest ok. Byłem dzisiaj u gazownika. Ustawił mi gaz i benzyne analizatorem spalin. Z jazdą nie ma kłopotów, ale widać, że wolne obroty są za wysokie. Na gazie i benie są podobne i trzymają się około 1100. Jak jest zimny, to na benzynie trzyma koło 500, a na gazie nie daje rady wogóle. I najgorsza sprawa. Pali za dużo. Wiem, że może mniej i to o ładnych parę litrów (mowa o gazie). Ma ktoś jakiś pomysł? Co może być przyczyną zbyt wysokich wolnych obrotów i większego zużycia gazu? I dlaczego tak mu ciężko, jak jest zimny?
Jestm studentem i zależy mi na minimum ekonomii...
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Autor:  Emil200D [ pn wrz 24, 2007 11:20 pm ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
Jestm studentem i zależy mi na minimum ekonomii...


A nie na maximum? (sorry za OT )

Autor:  Prezeslaw [ pn wrz 24, 2007 11:27 pm ]
Tytuł: 

Skrót myślowy. Chodziło o niezbędne minimum.

Autor:  DL778 [ wt wrz 25, 2007 8:02 am ]
Tytuł: 

Witam
Sprawdź jak wygląda dolot powietrza, może masz jakąś nieszczelność, łapie dodatkowe powietrze, a jak się rozgrzeje to może się uszczelnić. To także może mieć wpływ na wolne obroty, które są za duże.

Autor:  Prezeslaw [ wt wrz 25, 2007 2:04 pm ]
Tytuł: 

Sprawdzałem to psikając dezodorantem, gdzie się tylko da i wyszło na to, że nigdzie nie bierze lewego powietrza.

Autor:  TReneR [ wt wrz 25, 2007 2:38 pm ]
Tytuł: 

To jest wtrysk K czy KE?

Autor:  Prezeslaw [ wt wrz 25, 2007 11:32 pm ]
Tytuł: 

Wtrysk K.

Autor:  TReneR [ śr wrz 26, 2007 9:12 am ]
Tytuł: 

Tam jest podcisnieniowo sterowany kont wyprzedzenia zaplonu; w bloku silnika wkrecony jest termozawor ktory powyzej ~40 (?) stopni przesuwa zaplon. Podobnie jest z zaworem powietrza dodatkowego; jego ilosc tez jest sterowana temperatura.
Obrazek
Nr 80. Pozprawdzaj czy rurkologia od podcisnienia jest szczelna.
Niestety nie mam rysunku z zaworem powietrza dodatkowego - ale stawialbym na niego, ze sie nie otwiera na zimno. Na cieplym silniku obroty powinny byc ~950, na zimnym chyba ~1100.

Poza tym wtrysk rozruchowy tez jest sterowany termicznie (punkt zalaczenia <35 stopni)

Autor:  Chuck Norris [ śr wrz 26, 2007 7:10 pm ]
Tytuł: 

a ja stawiam na regulator wolnych obrotów tzw silniczek krokowy.
odepnij zasilanie z silniczka (krokowego???? choć nie wiem czemu krokowego) pod filtrem i na zimnym silniku po odpaleniu i jak silnik ma obroty 450 (jak pisałeś) na krótko mu zapodaj zasilanie z akumulatora... I melduj!!! <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> a to ze ma 1100 obroty to troszke za dużo... źle ustawiony bieg jałowy na gazie.... <br>Dodano po 4 minutach.:<br> daje 1000 do jednego ze obroty wtedy będą dobre... o ile masz sprawny silniczek... bo przy gazie i kilku strzałach lubi sie skończyć... mi się w końcu skończył ale po wymianie na sprawny dalej nie chodzi... musiało coś jeszcze pójść... nie mam juz siły na to i na zimnym silniku po odpaleniu grzeje swojego aż złapie około 60 stopni i jade... a mądrych nie ma... nie licz że jakiś warsztat ci to naprawi... jak widzą mesia to albo sie nie znają a jak sie znają i zobaczą gaz to wysyłają do instalatora od gazu... tępaki...

Autor:  Prezeslaw [ czw wrz 27, 2007 12:09 am ]
Tytuł: 

Spróbuję też w tą stronę. Mam to szczęście, mieć znajomego mechanika, który w nazwie swojego warsztatu ma słowo "Merc". Zna się, ale nie zawsze ma czas.

Autor:  Chuck Norris [ czw wrz 27, 2007 7:46 am ]
Tytuł: 

no tak... po znajomości to zawsze najgorzej... mechanik myśli ze chcesz po znajomości czyt. taniej i nie chce mu sie zabierać do roboty płatnej po kosztach lub jesdzcze lepiej za darmo bo po znajomości podczas gdy ty chcesz żeby zrobił to normalnie odpłatnie ale niech weźmie za dużo to też problem...

Autor:  roadrunner [ czw wrz 27, 2007 8:13 am ]
Tytuł: 

A ja mam pytanie - sprawdziles cisnienie paliwa (po zgaszeniu czy nie spada) tak jak sugerowalem?

Autor:  mr_simon [ czw wrz 27, 2007 8:37 am ]
Tytuł: 

Ja mam podobny problem tylko, że z silnikiem 2.0, otóż obojętne jest to czy zimny czy ciepły, poprzedni właściciel mówił, że paliwo wraca i trzeba wymienic jakiś zawór za 12zł (ciekaw jestem dlaczego taka pierdółka i nie wymienił podnosząc w ten sposób wartośc auta).

roadrunner pisze:
A ja mam pytanie - sprawdziles cisnienie paliwa (po zgaszeniu czy nie spada) tak jak sugerowalem?


Jak właśnie to sprawdzic, bo u mnie bedzie chyba wlaśnie to i jaki bedzie koszt naprawy?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/