MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Odpalenie 300TD po długim przestoju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28710
Strona 1 z 1

Autor:  G-Mark [ pn wrz 24, 2007 8:59 am ]
Tytuł:  Odpalenie 300TD po długim przestoju

Próbuję odpalić silnik 300TD (z rzędową pompą).
- rozrusznik kręci
- świece żarowe działąją
- filtr paliwa jest zalany, w rurkach po przepompowaniu nie ma bąbli
- zawór odcinający (EHAB) działa (słychać)
- iglica w pompie działa (słychać po krótkim podaniu 12V)

Mimo to nie pali. Podejrzewam zapowietrzenie w obszarze pompa-wtryskiwacze (?)

Co mogę dalej z tym zrobić?

Autor:  witek-sec [ pn wrz 24, 2007 12:00 pm ]
Tytuł: 

G-Mark pisze:
Co mogę dalej z tym zrobić?

Dobrze naladowac akumulator ?

Autor:  and54 [ pn wrz 24, 2007 2:08 pm ]
Tytuł:  odpalenie 300td

Zalej paliwem filtr paliwa.

Autor:  WSR [ pn wrz 24, 2007 2:15 pm ]
Tytuł: 

poluźnij przewody na wtryskach i przeganiaj rozrusznikiem, dopóki się nie pojawi tam ropa, następnie zakręć je i odpal auto, jak wyżej napisano w miarę dobra bateria jak najbardziej wskazana

Autor:  Piątal [ pn wrz 24, 2007 2:24 pm ]
Tytuł: 

może pomysł głupi, nie wiem, nie znam się, ale nie dałoby się go rozruszać ciągnąc za innym samochodem na lince?

Autor:  WSR [ pn wrz 24, 2007 2:44 pm ]
Tytuł: 

A i polecam jeszcze samostart, jak zalapie na samostarcie to znacznie latwiej przehulac powietrze z ukladu

Autor:  Xytras [ pn wrz 24, 2007 3:40 pm ]
Tytuł: 

Taki prosty sposob na odpalenie to odkrecic dwa przewody sztywne na wtryskach i krecic az odpali(druga osoba) i wtedy dokrecic ;)
Wiele razy w 123 to stosowalem to tutaj tez moze da rade...

Autor:  G-Mark [ pn wrz 24, 2007 11:03 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za porady, na razie kręciliśmy ze wszystkimi przewodami poluzowanymi aż na 2 wtryskach pojawiło się paliwo. Tyle że po dokręceniu i tak nie odpalił. Potem akumulator zaczął siadać. Jutro ciąg dalszy ;)

Czy trzeba dokręcić od razu jak zacznie sikać paliwo, w czasie kręcenia?

Xytras, czy te 2 poluzowane wtryski to wszystko jedno które?

Autor:  Xytras [ wt wrz 25, 2007 11:41 am ]
Tytuł: 

Chyba wszystko jedno, idea jest taka by powietrze wylazlo...

Mysmy dwa poluzowali az zaeczyly lac paliwem a silnik odpalil i tyle.

Autor:  Mirmur [ wt wrz 25, 2007 12:54 pm ]
Tytuł: 

Tak jak pisał Xytras najlepiej przeprowadzić tą czynność w dwie osoby. Jeden kręci rozrusznikiem a drugi odpowietrza rurki paliwowe. Podczas kręcenia rozrusznikiem dokręcasz kolejno przewody w których wyraźnie pojawiło się paliwo. Jeśli paliwo pojawiło się na wszystkich rurkach i dalej silnik nie odpala to trzeba szukać przyczyny. Świece (pisałeś, że są OK i mam nadzieję, że grzeją) zapieczone końcówki wtrysków lub słaba kompresja silnika.
Pozdrawiam.

Autor:  G-Mark [ pt wrz 28, 2007 9:06 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za cenne uwagi. Silnik już odpalony. Tylko na biegu jałowym bo skrzynia jeszcze nie gotowa.
Jednak nie jest całkiem dobrze: dymi. Jasny dym od niespalonego paliwa. Co może być przyczyną? Silnik pochodzi z uderzonego samochodu i nie sądzę żeby ci którzy go wymontowali i sprzedali mi, majstrowali coś przy pompie. Poza tym silnik wygląda dosyć świeżo i nie sądzę że to brak kompresji. Dodam że regulacja turbiny nie jest jeszcze uruchomiona. Może to mieć coś z tym wspólnego?

Autor:  Xytras [ sob wrz 29, 2007 8:13 am ]
Tytuł: 

Wiesz co turbina nie powinna chyba miec wplywu, a jakiego koloru jest ten dym? Moze niebieski? Po nagrzaniu przestaje dymic ?

Autor:  G-Mark [ sob wrz 29, 2007 8:44 pm ]
Tytuł: 

Tak to właśnie wygląda! Białawy z niebieskim odcieniem i po jakiejś chwili jest go mniej

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/