MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 26, 2007 8:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Panowie prosze o rade, w moim 300CE jest następujacy problem, gdy zapalam rano auto na benzynie, samochód pali świetnie, lecz gdy chcem dodać gazu to silnik jakby się dławił, po chwili trzymania gazu silnik wchodzi na wyższe obroty, dodam że dzieje sie tak na zimnym silniku, po kilku minutach jazdy usterka znika i silnik reaguje na gaz normalnie, nie ma tego dławienia, chwilowego braku mocy (może nie dostaje paliwa), i jeszcze gdy silnik jest ciepły ciężko pali na benzynie, trzeba długo kręcić, potencjalnie jaki element układu sie zepsuł, mam w garażu drugi kompletny rozdzielacz paliwa, więc moze bym coś podmienił???
A i jeszcze dlaczego podczas przyspieszania na pb, w samochodzie czuć smród benzyny, zapach jakby wydobywał się z nawiewu :o

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 8:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam,prawdopodobnie uszkodzony jakiś czujnik podający czy auto jest zimne czy ciepłe ,lub czujnik temperatury wody


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 12:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Mam podobny kłopot. Założyłem temat ("Rytuał odpalania...") - polecam. Może silniki troszkę inne, ale usterka może mieć podobną naturę (podciśnieniowy czujnik temperatury sterujący wyprzedzeniem zapłonu - może przewody od niego są nieszczelne, albo sam czujnik szlag trafił). Jak chodzi o zapach paliwa, to jeśli nieszczelności nie ma gdzieś "pod maską", to można jeszcze prawdzić układ wydechowy. Jeśli się nie mylę, to przy podłączeniu do analizatora spalin zbyt duża ilość wydzielanego tlenu sugeruje nieszczelność w okolicach pierwszej części układu. Masz LPG?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 7:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
mam LPG, ale to chyba nic nie zmienia???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 10:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
To na pewno zapach benzyny? Ja miałem u siebie nieszczelność instalacji LPG (przy reduktorze) i śmierdziało nawet, jak chodził na samej benzynie.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Na bank to benzyna, na gazie nie ma tego zapachu

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 11:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
Sprawdź czy masz na 2 nodze silniczka krokowego napięcie 12V jeśli nie ma
to wina leży po stronie przekaźnika przepięciowego prawdopodobnie przekaźniczek skorodował i nie ma styku więc nie daje 12V na silnik krokowy
Sprawdź też wyłącznik termiczny podgrzewania kolektora ssącego powiniem mieć na zimnym silniku ok 2.6Kohm

_________________
S124 230TE 1988; S124 200E 1994


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 12:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Sonny pisze:
]Sprawdź czy masz na 2 nodze silniczka krokowego napięcie 12V jeśli nie ma
to wina leży po stronie przekaźnika przepięciowego

Z opisu kol. Mati wynika, że przekaźnik antyprzepięciowy jest sprawny
mati124 coupe pisze:
gdy zapalam rano auto na benzynie, samochód pali świetnie

czyli cała elektronika na starcie pracuje
Sonny pisze:
Sprawdź też wyłącznik termiczny podgrzewania kolektora ssącego powiniem mieć na zimnym silniku ok 2.6Kohm

M103 nie ma takiego bajeru - przynajmniej ja nie spotkałem sie z takim gadzetem.
mati124 coupe pisze:
lecz gdy chcem dodać gazu to silnik jakby się dławił,, ...i jeszcze gdy silnik jest ciepły ciężko pali na benzynie

miałem podobny objaw w M103, winny był potencjometr klapy spiętrzającej,
czasem wystarczy odkręcić podgiąć styki i przemyć sprejem do elektroniki ścieżki ślizgowe,
BTW masz LPG nawet jeden strzał lekko wygina ramie klapy i niezbędna jest regulacja potencjometru.

Poniżej trochę danych książkowych
klapa wychylenie 0%
a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3200 om max 4800 om
b. oporność pomiędzy 2 a 1 >> min 550 om max 850 om

klapa wychylenie 0% >> 100%
a. oporność pomiędzy 2 a 1 od min 550 om (klapa 0%) do max 5600 om(klapa 100% ) oporność ma się zmieniać równomiernie w sposób ciągły bez zakłóceń w miarę wychylania klapy

klapa wychylenie 100%
a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3800 om max 5600 om

i dane wg żródła Roadrunera
styki 1&2 przy zamknietej klapie max 1000ohm przy klapie calkowicie otwartej min 4000ohm
styki 2&3 przy zamknietej klapie min 4000ohm

LUB regulacja na odpalonym silniku
1. rozgrzać reaktor
2. odłączyć nastawnik wolnych obrotów
3. wpiąć woltomierz pomiędzy styk 1@2 i ustawić napięcie na wartość ok 0.7 VOLT, zmieniając położenie potencjometru
obrazkowo TUTAJ
wg mnie NAJLEPSZA

mati124 coupe pisze:
dlaczego podczas przyspieszania na pb, w samochodzie czuć smród benzyny, zapach jakby wydobywał się z nawiewu

Jakby - wiec to może być wrażenie i zalatuje z tyłu od kratki wentylacyjnej pod zderzakiem, nie masz przypadkiem zamontowanej jakiejś BASSkońcówki [zlosnik] [oczko] dla dodatkowych zawirowań powietrza ??
BTW smrodek wskazywałby na nie spalone paliwo PB w wydechu - czyli zbyt duża dawke,
A jak jest na LPG ?? nie odczuwasz zapachu nie spalonej gazowni ?

Ale jak masz kompletny rozdzielacz to podstaw niczym nie ryzykujesz.


Pozdr[/b]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 8:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Wielkie dzięki za rade, przy najbliższym wolnym czasie sprawdze to.
A co do zapachu benzyny, to na gazie nic nie czuć, tylko przy jeżdzie na pb czuć ją w środku samochodu.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 12:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A więc naprawione, tak ja pisałeśJurand był to problem styku w potencjometrze klapy spiętrzającej, jeden styk był prawie że złamany, wymieniłem rozdzielacz na ten z dobrymi stykami i jest gitara, tylko silnik ma teraz za duze obroty, 2 tyś
Acha i daje Ci ''POMÓGŁ'' , bardzo zasłużenie

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl