MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dziwne zachowanie na benzynie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28767 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | butek22 [ śr wrz 26, 2007 8:30 pm ] |
Tytuł: | Dziwne zachowanie na benzynie |
Panowie prosze o rade, w moim 300CE jest następujacy problem, gdy zapalam rano auto na benzynie, samochód pali świetnie, lecz gdy chcem dodać gazu to silnik jakby się dławił, po chwili trzymania gazu silnik wchodzi na wyższe obroty, dodam że dzieje sie tak na zimnym silniku, po kilku minutach jazdy usterka znika i silnik reaguje na gaz normalnie, nie ma tego dławienia, chwilowego braku mocy (może nie dostaje paliwa), i jeszcze gdy silnik jest ciepły ciężko pali na benzynie, trzeba długo kręcić, potencjalnie jaki element układu sie zepsuł, mam w garażu drugi kompletny rozdzielacz paliwa, więc moze bym coś podmienił??? A i jeszcze dlaczego podczas przyspieszania na pb, w samochodzie czuć smród benzyny, zapach jakby wydobywał się z nawiewu ![]() |
Autor: | Marian-m110 [ śr wrz 26, 2007 8:39 pm ] |
Tytuł: | |
Witam,prawdopodobnie uszkodzony jakiś czujnik podający czy auto jest zimne czy ciepłe ,lub czujnik temperatury wody |
Autor: | Prezeslaw [ czw wrz 27, 2007 12:00 am ] |
Tytuł: | |
Mam podobny kłopot. Założyłem temat ("Rytuał odpalania...") - polecam. Może silniki troszkę inne, ale usterka może mieć podobną naturę (podciśnieniowy czujnik temperatury sterujący wyprzedzeniem zapłonu - może przewody od niego są nieszczelne, albo sam czujnik szlag trafił). Jak chodzi o zapach paliwa, to jeśli nieszczelności nie ma gdzieś "pod maską", to można jeszcze prawdzić układ wydechowy. Jeśli się nie mylę, to przy podłączeniu do analizatora spalin zbyt duża ilość wydzielanego tlenu sugeruje nieszczelność w okolicach pierwszej części układu. Masz LPG? |
Autor: | butek22 [ czw wrz 27, 2007 7:52 am ] |
Tytuł: | |
mam LPG, ale to chyba nic nie zmienia??? |
Autor: | Prezeslaw [ czw wrz 27, 2007 10:45 am ] |
Tytuł: | |
To na pewno zapach benzyny? Ja miałem u siebie nieszczelność instalacji LPG (przy reduktorze) i śmierdziało nawet, jak chodził na samej benzynie. |
Autor: | butek22 [ czw wrz 27, 2007 8:01 pm ] |
Tytuł: | |
Na bank to benzyna, na gazie nie ma tego zapachu |
Autor: | Sonny [ czw wrz 27, 2007 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdź czy masz na 2 nodze silniczka krokowego napięcie 12V jeśli nie ma to wina leży po stronie przekaźnika przepięciowego prawdopodobnie przekaźniczek skorodował i nie ma styku więc nie daje 12V na silnik krokowy Sprawdź też wyłącznik termiczny podgrzewania kolektora ssącego powiniem mieć na zimnym silniku ok 2.6Kohm |
Autor: | Jurand [ pn paź 01, 2007 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
Sonny pisze: ]Sprawdź czy masz na 2 nodze silniczka krokowego napięcie 12V jeśli nie ma to wina leży po stronie przekaźnika przepięciowego Z opisu kol. Mati wynika, że przekaźnik antyprzepięciowy jest sprawny mati124 coupe pisze: gdy zapalam rano auto na benzynie, samochód pali świetnie czyli cała elektronika na starcie pracuje Sonny pisze: Sprawdź też wyłącznik termiczny podgrzewania kolektora ssącego powiniem mieć na zimnym silniku ok 2.6Kohm M103 nie ma takiego bajeru - przynajmniej ja nie spotkałem sie z takim gadzetem. mati124 coupe pisze: lecz gdy chcem dodać gazu to silnik jakby się dławił,, ...i jeszcze gdy silnik jest ciepły ciężko pali na benzynie miałem podobny objaw w M103, winny był potencjometr klapy spiętrzającej, czasem wystarczy odkręcić podgiąć styki i przemyć sprejem do elektroniki ścieżki ślizgowe, BTW masz LPG nawet jeden strzał lekko wygina ramie klapy i niezbędna jest regulacja potencjometru. Poniżej trochę danych książkowych klapa wychylenie 0% a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3200 om max 4800 om b. oporność pomiędzy 2 a 1 >> min 550 om max 850 om klapa wychylenie 0% >> 100% a. oporność pomiędzy 2 a 1 od min 550 om (klapa 0%) do max 5600 om(klapa 100% ) oporność ma się zmieniać równomiernie w sposób ciągły bez zakłóceń w miarę wychylania klapy klapa wychylenie 100% a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3800 om max 5600 om i dane wg żródła Roadrunera styki 1&2 przy zamknietej klapie max 1000ohm przy klapie calkowicie otwartej min 4000ohm styki 2&3 przy zamknietej klapie min 4000ohm LUB regulacja na odpalonym silniku 1. rozgrzać reaktor 2. odłączyć nastawnik wolnych obrotów 3. wpiąć woltomierz pomiędzy styk 1@2 i ustawić napięcie na wartość ok 0.7 VOLT, zmieniając położenie potencjometru obrazkowo TUTAJ wg mnie NAJLEPSZA mati124 coupe pisze: dlaczego podczas przyspieszania na pb, w samochodzie czuć smród benzyny, zapach jakby wydobywał się z nawiewu
Jakby - wiec to może być wrażenie i zalatuje z tyłu od kratki wentylacyjnej pod zderzakiem, nie masz przypadkiem zamontowanej jakiejś BASSkońcówki ![]() ![]() BTW smrodek wskazywałby na nie spalone paliwo PB w wydechu - czyli zbyt duża dawke, A jak jest na LPG ?? nie odczuwasz zapachu nie spalonej gazowni ? Ale jak masz kompletny rozdzielacz to podstaw niczym nie ryzykujesz. Pozdr[/b] |
Autor: | butek22 [ wt paź 02, 2007 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki za rade, przy najbliższym wolnym czasie sprawdze to. A co do zapachu benzyny, to na gazie nic nie czuć, tylko przy jeżdzie na pb czuć ją w środku samochodu. |
Autor: | butek22 [ śr paź 10, 2007 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
A więc naprawione, tak ja pisałeśJurand był to problem styku w potencjometrze klapy spiętrzającej, jeden styk był prawie że złamany, wymieniłem rozdzielacz na ten z dobrymi stykami i jest gitara, tylko silnik ma teraz za duze obroty, 2 tyś Acha i daje Ci ''POMÓGŁ'' , bardzo zasłużenie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |