MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
elastozłącze przekładni kierowniczej https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28780 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mor [ czw wrz 27, 2007 9:08 am ] |
Tytuł: | elastozłącze przekładni kierowniczej |
Wymieniał ktoś może elastozłącze przy przekładni kierowniczej - ten element między kolumną a przekładnią. Mam na nim luz i muszę się wziąć za wymianę. Trzeba odkręcić przekładnię ze śrub w nadkolu, czy po wykręceniu śruby z tego elastozłącza da się to jakoś wyjąć? Muszę sobie przygotować odpowiednio czas, a jeśli muszę odkręcać przekładnię to nie dam rady w ten weekend, stąd moje pytania. Poza tym tam jest taka blacha - osłona termiczna. Czy da się w miarę bez większych problemów wykręcić dwie śruby trzymające złącze na wielowypustach? |
Autor: | Mor [ pn gru 31, 2007 10:58 am ] |
Tytuł: | |
Odgrzewam temat, ponieważ w czasie Świąt miałem chwilę na grzebanie przy samochodzie. Już wiem, że do wymiany, przynajmniej w sec'u trzeba wywalić przekładnię. Dobrze oprócz elastozłącza mieć nowe obydwie wkręcanie w nie śruby. U mnie stare (pomimo, że wkręcane przecież w alu) miały lekko zdezelowany gwint. Przy zakładaniu trzeba najpierw założyć złącze na wałek kierowniczy od strony nadwozia i od razu zakręcić śrubę, żeby się nie cofnął w nadwozie. Ja założyłem od razu przekładnię, nasunąłem na nią złącze i zakręciłem, a potem musiałem tamten wałem wyciągać i naszarpałem się trochę. Przy zakładaniu dobrze mieć śrubę do centrowania przekładni, żeby założyć ją w pozycji do jazdy na wprost, bo w tej pozycji są zupełnie inne przepływy oleju i w niektórych przekadniach działa dodatkowo kompensator hydrauliczny luzów. ![]() ![]() ![]() Przy okazji musiałem wymienić lewy drążek, który wytrzymał 1 rok i 8 tyś. km. Niestety Lemforder to jednak nie to co oryginał - pozostałe 2 jeżdżą bez kłopotów. WYmieniałem razem, ale tylko dwa były od ręki, a jednen wziąłem z Lemfiego, bo niby takie dobre. No cóż. Poza tym MB zmieniło już konstrukcję drążków, a zamienniki lecą wg. starego wzoru: ![]() |
Autor: | gustawW126500SE [ pn gru 31, 2007 4:29 pm ] |
Tytuł: | |
Witam mozesz sie pochwalic ile te elastozlacze cie kosztowalo to samo mnie pewnie czeka.(jak bylem na przegladzie pan "diagnosta" zekl ze w srodku w przekladni mam luz) mysle ze sie mylil obstawiam elastozlacze |
Autor: | Mor [ pn gru 31, 2007 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
Moje było pęknięte w 2 miejscach i powstawał efekt luzu na kole kierowniczym. Wszyscy mówili, że przekładnia do regulacji, więc wziąłem się za kasowanie luzu, a tu niestety. Nic z tego, bo poprostu złącze siadło. Ceny nie pamiętam, bo leżało już trochę czasu, ale nie jest tanie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |