MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ladowanie 16-17V https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28820 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZGi [ pt wrz 28, 2007 8:40 pm ] |
Tytuł: | Ladowanie 16-17V |
Witam. Dzisiaj zapalila sie kontrolka od ladowania. Po podlaczeniu miernika wyszlo takie ogromne ladowanie. Zapewne regulator napiecia polecial. Zabieral ktos sie za to samemu? Da sie zrobic samodzielnie w garazu? Jakie koszty? I czy da sie moze zmienic sam regulator bez wyciagania alternatora ? |
Autor: | Gerri [ pt wrz 28, 2007 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
W210 1996r 2.2D Alternatory mogą być różne, i różne mogą być możliwości wyjęcia samego regulatora. Faktycznie: na 99.9% jest to wina regulatora. Pozostałe 0.1% to zwarcie końcówki uzwojenia wirnika do masy. |
Autor: | ZGi [ pt wrz 28, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
znajac moje szczescie to mam nadzieje ze to regulator. Z tego co patrzylem w EPC jest albo BOSCH albo VALEO. U mnie napisane jest z tego co patrzylem od gory duzy napis 98 i BOSCH wiec mam nadzieje ze jutro latwo pojdzie. |
Autor: | Xytras [ sob wrz 29, 2007 8:14 am ] |
Tytuł: | |
Powodzenia, nie jest to jakies strasznie trudne zadanie ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob wrz 29, 2007 9:12 am ] |
Tytuł: | |
Z mojego doświadczenia .. z regulatorem zejdzie ci sie max 3-4min ![]() ![]() |
Autor: | ZGi [ sob wrz 29, 2007 10:43 am ] |
Tytuł: | |
az tak latwo ? ale od dolu ? bo oczywiscie regulator jest na alternatorze, prawda ? |
Autor: | Gerri [ sob wrz 29, 2007 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
ALPAq pisze: Z mojego doświadczenia .. z regulatorem zejdzie ci sie max 3-4min
Nie przenoś doświadczeń ze swojego auta na inne modele... Wystarczy że: -będzie metalowa osłona pod silnikiem (nie dająca się odkręcić) -że będzie alternator Valeo, (który do wyjęcia regulatora wymaga zdjęcia tylnej, plastikowej osłony) -że zaraz za alternatorem będzie łapa silnika (a w krótkich silnikach jest to prawdopodobne) -że slinik wyposażony jest w elektryczny podgrzewacz (wtedy alternator chłodzony jest płynem chłodzącym - i wtedy masz w ogóle przewalone. Jednak to raczej w nowszych modelach 210) Tak więc jest dużo możliwośći, że alternator lepiej wyjąć na stół do wymiany regulatora niż bezefektywnie przeklinać z kanału na nieposuwającą się do przodu robotę. Wtedy to jest więcej niż trzy minuty. |
Autor: | ZGi [ sob wrz 29, 2007 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
no tak 3-4 minuty to mi zajelo znalezenie otwieracza do piwa a wymiana alternatora to: odkrecenie wiskozy, zdjecie obudowy wiatraka, piwo, odkrecenie alternatora, piwo piwo. Regulator ma znikome slady szczotek, wytarte na alternatorze tuleje. Potem zapodam fotki jak to wygladalo. Jedna szczotka na regulatorze widac ze jest nie wytarta wiec nie lapala do konca. czy to moglo miec wplyw na takie duze ladowanie?? |
Autor: | Gerri [ sob wrz 29, 2007 6:45 pm ] |
Tytuł: | |
ZGi pisze: Jedna szczotka na regulatorze widac ze jest nie wytarta wiec nie lapala do konca. czy to moglo miec wplyw na takie duze ladowanie??
Nie bardzo rozumiem: jeżeli szczotka nie jest wytarta (czyli: nie jest zużyta), to według mnie znaczy, że jednak "łapie" kontakt z wirnikiem. Szczotki wyglądają następująco: jeżeli kontaktuje, to jej powierzchnia trąca o pierścień ślizgowy wirnika jest gładka i błyszcząca. Jeżeli szczotka jest krótka i przestaje dobrze kontaktować z pierścieniem ślizgowym - to jej powierzchnia wskutek iskrzenia staje sie mocno matowa. Jednak krótka szczotka może spowodować obniżone ładowanie (a nie nadmierne) |
Autor: | ZGi [ sob wrz 29, 2007 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
tzn. szczotki pod wzgledem dlugosci sa zużyte (czyli sa krociutkie) jedna jest blyszczaca (czyli lapala) a druga jest matowa (czyli nie lapala). A moze byc tak ze przez to ze tylko jedna lapala poszedl regulator i alternator dawal za duzy prad ? |
Autor: | Gerri [ sob wrz 29, 2007 9:56 pm ] |
Tytuł: | |
ZGi pisze: A moze byc tak ze przez to ze tylko jedna lapala poszedl regulator i alternator dawal za duzy prad ?
Wszystkowiedzącą wróżką nie jestem - ale na 98% NIE |
Autor: | master [ sob wrz 29, 2007 9:56 pm ] |
Tytuł: | |
ZGi pisze: A moze byc tak ze przez to ze tylko jedna lapala poszedl regulator i alternator dawal za duzy prad ?
z fizycznego punktu widzenia to powinien być mniejszy ... ale wymień na nowe i wtedy zobacz czy kontrolka świeci. PS w W124 i golfie to wymiana rzeczywiście zajmowała 4 min. (z wypiciem piwa), natomiast teraz w prawie moim w210 jest alternator chłodzony i aż strach pomyśleć że naprawa by mi miała sprawić tyle problemów.... naszczęście te nowsze nie mają wisko ![]() |
Autor: | ZGi [ sob wrz 29, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
na poniedzialek mam zamowiony wiec zaloze, wymienie tuleje i zobacze jak bedzie ![]() a moj regulator wyglada tak: ![]() |
Autor: | ZGi [ pn paź 01, 2007 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
dla Gerriego wirtualna kawa. Oczywiscie moje szczescie to 0.01 %. Walniete uzwojenie. Caly alternator 280 PLN |
Autor: | Janfocus [ pn paź 01, 2007 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
na koniec skoro aku dostawało tak wysokie napięcie warto sprawdzić czy się nie wygotował... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |