MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

230CE wymiana uszczelki pod głowicą
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28823
Strona 1 z 3

Autor:  trocin [ sob wrz 29, 2007 8:56 am ]
Tytuł:  230CE wymiana uszczelki pod głowicą

Witam.
Ostatnio zauważyłem parę rzeczy które mnie zaniepokoiły w mojej qp.
Mianowicie zaczęło ubywać płynu, wycieków nie zauważyłem, dolewałem tylko płyn tak ok. 1 l na 1000 km, nic wielkiego.
Ostatnio jednak nawet jak płynu jest full zaczyna się "żarzyć" kontrolka od poziomu płynu a potem zapala się. Na początku nie świeci normalnie tylko tak jakby zaczyna się zapalać i gaśnie - mniej intensywnie.
Teraz płynu ubywa ok. 4 l na 1000 km, przewody są na maxa twarde i wywala troche płyn przez wężyk w zbiorniczku wyrównawczym.
Jak odkręcam korek od zbiorniczka po dłuższej jeździe to bulgocze na maxa i wali ciśnienie.
Silnik jak ciepły nie kopci na biało, tylko jak zimny.
Temperatura silnika w normie, wentylator włącza się kiedy trzeba.
Jakiś rok temu zerwało mi przewód z pokrywy termostatu i pokrywa pękła - zmieniłem, nie sądziłem wtedy że to może mieć coś wspólnego z ciśnieniem płynu.
Poradźcie od czego zacząć, wiem że może to być uszczelka pod głowicą ale najpierw poszukam gdzie indziej - kupię korek zbiorniczka wyrównawczego (wiem że są 3 rodzaje 100 i chyba 120 i 140) mam zmaiar kupić taki który jak najwcześniej "puszcza" ciśnienie i może czujnik płynu?

Pozdrawiam.

Autor:  Jarzyn [ sob wrz 29, 2007 11:35 am ]
Tytuł: 

trocin pisze:
dolewałem tylko płyn tak ok. 1 l na 1000 km, nic wielkiego.

Nic wielkiego? [szalone]

Autor:  Xytras [ sob wrz 29, 2007 12:02 pm ]
Tytuł:  Re: 230CE problemy z układem chłodzenia

trocin pisze:
ok. 4 l na 1000 km,

To dopiero nic wielkiego [szalone]

Chlopie szoruj do mechanika i niech zrzuca głowice...

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob wrz 29, 2007 2:29 pm ]
Tytuł: 

Jarzyn pisze:
trocin pisze:
dolewałem tylko płyn tak ok. 1 l na 1000 km, nic wielkiego.

Nic wielkiego? [szalone]


MEGA LOL litr płynu na 1000 nic wielkiego :lol: :lol: :lol: dobre dobre.To juz jest katastrofa! ja na 20tys km do 300D dolałem 0,2litra :lol:

Autor:  trocin [ sob wrz 29, 2007 8:39 pm ]
Tytuł: 

W poniedziałek ściągam głowicę... :cry:
Zamówiłem uszczelkę pod głowicę (111zł)
uszczelkę pod pokrywę zaworów (28zł)
pod kolektor ssący (10) (pod kolektor wydechowy zmieniałem niedawno), uszczelniacze zaworów (30zł za wszystkie)
korek zbiorniczka wyrównawczego (22zł)
Do tego wymienię olej w silniku+filtry i płyn chłodniczy.
Mam pytanie czy konieczne jest planowanie głowicy?
Na co zwrócić uwagę i ew. wymienić jak już głowica będzie zdjęta?

Chcę zrobić wszystko jak trzeba jak już mam rozbierać górę silnika.

Autor:  Jarzyn [ sob wrz 29, 2007 9:05 pm ]
Tytuł: 

Planowanie to koszt 20 PLN, więc chyba nie warto oszczędzać.
Warto sprawdzić szczelność głowicy, bo może się okazać, że jest pęknięta.

Autor:  trocin [ sob wrz 29, 2007 9:16 pm ]
Tytuł: 

Jeśli tak to zrobię to na pewno. Szczelność powinni sprawdzić w tym samym zakładzie co planowanie, oczywiście za dodatkową opłatą.

Autor:  trocin [ pn paź 01, 2007 3:29 pm ]
Tytuł: 

Planowanie to w moich okolicach koszt 100zł, robią od ręki w ok. godzinę, będę to robił.
Ponawiam pytanie na co zwrócić uwagę i ew. wymienić jak już głowica będzie zdjęta? Na pewno uszczelniacze zaworów... Coś jeszcze?
W tym tygodniu chciałbym to zrobić...

Autor:  Jurand [ pn paź 01, 2007 4:05 pm ]
Tytuł: 

trocin pisze:
Planowanie to w moich okolicach koszt 100zł

tzn jakich ?? Puławy czy Poznan

trocin pisze:
na co zwrócić uwagę i ew. wymienić jak już głowica będzie zdjęta?

czy sa luzy na prowadnicach zaworów, ewentualna wymiana
podocierac zawory do gniazd - nieważne czy wymienisz prowadnice czy pozostaną stare.

Autor:  trocin [ pn paź 01, 2007 5:06 pm ]
Tytuł: 

W Puławach.
Jarzyn napisał, że planowanie 20zł, a u mnie 100... :cry:
Pastę do docierania już kupiłem.
Dzięki ;)

Autor:  Jurand [ pn paź 01, 2007 6:20 pm ]
Tytuł: 

Ostatnio oddałem głowice do kompleksowej naprawy w Lublinie t.j. planowanie, wymiana prowadnic, docieranie, itp - koszt 320 zł (robocizna + materiały)
Tak wiec nie wiem czy ma sens twoja zabawa w z zaworami itp
lepiej poczekać pare dni i mieć czapkę zrobiona przez gości co sie na tym znają i z tego żyją [zlosnikz]

ps
Jarzyn - daj namiar na ten zakład od planowania po 20 zeta od głowicy [zlosnik2]

Autor:  trocin [ śr paź 03, 2007 11:59 am ]
Tytuł: 

Za robotę będę się brał dopiero w przyszły czwartek - wcześniej samochód mi jest potrzebny a i mechanior nie ma czasu (sam się nie podejmuję takiej roboty [zlosnik] ) Dolewam płyn i jeżdżę.
Wszystkie potrzebne graty już mam, tylko uszczelniaczy jescze nie kupiłem bo podobno są dwa rodzaje i jak zdejmiemy głowicę to będzie wiadomo. Nawet w EPC są różne dla M102.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki odnośnie tej roboty do przyszłego czwartku.
Pozdrawiam. <br>Dodano po 3 godzinach. 4 minutach.:<br> Może ktoś podpowiedzieć które uszczelniacze zamówic z tego rysunku? Chodzi mi o ich wymiary.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 065&SGN=07

Autor:  trocin [ pt paź 05, 2007 7:54 am ]
Tytuł: 

Hej.
Dowiedziałem się jeszcze żeby zweryfikować stan łańcucha rozrządu.
Tzn mam sprawdzić czy nie jest rozciągnięty, uszkodzony itp. czy są jakieś normy które powinien spełniać?
Kiedy trzeba go zmienić, auto ma 275 kkm (faktycznie).

Posdroofka

Autor:  TReneR [ pt paź 05, 2007 9:39 am ]
Tytuł: 

trocin pisze:
Hej.
Dowiedziałem się jeszcze żeby zweryfikować stan łańcucha rozrządu.
Tzn mam sprawdzić czy nie jest rozciągnięty, uszkodzony itp. czy są jakieś normy które powinien spełniać?
Kiedy trzeba go zmienić, auto ma 275 kkm (faktycznie).

Posdroofka



Jezeli nie byl wymieniany wczesniej, to juz bylby najwyzszy czas!

ps. lepiej profilaktycznie wymienic wczesniej niz puzniej walczyc, ze skutkami pekniecia!

Autor:  MMM [ sob paź 06, 2007 8:13 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:


Jezeli nie byl wymieniany wczesniej, to juz bylby najwyzszy czas!

ps. lepiej profilaktycznie wymienic wczesniej niz puzniej walczyc, ze skutkami pekniecia!
,


Co Ty gadasz???
Łańcuch w M102 wytrzymuje dożywocie silnika...
Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić jego rozciągnięcia, ale z nim nic się nie dzieje do około 500k km.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/