MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 3:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 21, 2007 9:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Witam. Wiem, że jest dużo tematów o rozruchu (może dlatego nie znalazłem odpowiedzi na ten konkretny kłopot). Najwyżej odeślijcie mnie do jakiegoś postu, który mi umknął.

Mam 2.3 M102 + LPG (ale rozruch musi być na benie). Wygląda to tak:
- zimne auto - kręcę i praktycznie od razu łapie, ale załapie tylko jeden cykl z kawałkiem i gaśnie. Potem kręcę znowu, ale trwa to już chwilę i jak już załapie, to obroty są b. niskie (nawet koło 450).

- ciepłe - powiedzmy, że wyłącyłem rozgrane auto. Wracam za 5 minut i dopalam. Kręcę i od razu łapie i od razu gaśnie (tak jak na imnym). Tyle, że a drugim akręceniem odpala już normalnie i trzyma obroty. Jeśli zgaszę i po chwili chcę go zapalić, to nie ma żadnych kłopotów.

Wygląda chyba na jakiś kłopot z dostarczaniem paliwa, ale nie wiem, co robić.
Dodam, że jak już się rozgrzeje, to chodzi bardzo ładnie i równo i na benzynie i na gazie. Tylko, że mam wentylator na sztywno podłączony i muszę długo czekać na rozgrzanie. Ktoś wie, o co chodzi?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 5:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sprawdz czy nie spada ci cisnienie paliwa w ukladzie przy wylaczonym silniku.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 11:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Mechanik twierdzi, że ciśnienie jest ok. Byłem dzisiaj u gazownika. Ustawił mi gaz i benzyne analizatorem spalin. Z jazdą nie ma kłopotów, ale widać, że wolne obroty są za wysokie. Na gazie i benie są podobne i trzymają się około 1100. Jak jest zimny, to na benzynie trzyma koło 500, a na gazie nie daje rady wogóle. I najgorsza sprawa. Pali za dużo. Wiem, że może mniej i to o ładnych parę litrów (mowa o gazie). Ma ktoś jakiś pomysł? Co może być przyczyną zbyt wysokich wolnych obrotów i większego zużycia gazu? I dlaczego tak mu ciężko, jak jest zimny?
Jestm studentem i zależy mi na minimum ekonomii...
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 11:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
Prezeslaw pisze:
Jestm studentem i zależy mi na minimum ekonomii...


A nie na maximum? (sorry za OT )

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 11:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Skrót myślowy. Chodziło o niezbędne minimum.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 25, 2007 8:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Sprawdź jak wygląda dolot powietrza, może masz jakąś nieszczelność, łapie dodatkowe powietrze, a jak się rozgrzeje to może się uszczelnić. To także może mieć wpływ na wolne obroty, które są za duże.

_________________
V8 380SE do pieszczenia
1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 25, 2007 2:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Sprawdzałem to psikając dezodorantem, gdzie się tylko da i wyszło na to, że nigdzie nie bierze lewego powietrza.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 25, 2007 2:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To jest wtrysk K czy KE?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 25, 2007 11:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Wtrysk K.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 9:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tam jest podcisnieniowo sterowany kont wyprzedzenia zaplonu; w bloku silnika wkrecony jest termozawor ktory powyzej ~40 (?) stopni przesuwa zaplon. Podobnie jest z zaworem powietrza dodatkowego; jego ilosc tez jest sterowana temperatura.
Obrazek
Nr 80. Pozprawdzaj czy rurkologia od podcisnienia jest szczelna.
Niestety nie mam rysunku z zaworem powietrza dodatkowego - ale stawialbym na niego, ze sie nie otwiera na zimno. Na cieplym silniku obroty powinny byc ~950, na zimnym chyba ~1100.

Poza tym wtrysk rozruchowy tez jest sterowany termicznie (punkt zalaczenia <35 stopni)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 7:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a ja stawiam na regulator wolnych obrotów tzw silniczek krokowy.
odepnij zasilanie z silniczka (krokowego???? choć nie wiem czemu krokowego) pod filtrem i na zimnym silniku po odpaleniu i jak silnik ma obroty 450 (jak pisałeś) na krótko mu zapodaj zasilanie z akumulatora... I melduj!!! <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> a to ze ma 1100 obroty to troszke za dużo... źle ustawiony bieg jałowy na gazie.... <br>Dodano po 4 minutach.:<br> daje 1000 do jednego ze obroty wtedy będą dobre... o ile masz sprawny silniczek... bo przy gazie i kilku strzałach lubi sie skończyć... mi się w końcu skończył ale po wymianie na sprawny dalej nie chodzi... musiało coś jeszcze pójść... nie mam juz siły na to i na zimnym silniku po odpaleniu grzeje swojego aż złapie około 60 stopni i jade... a mądrych nie ma... nie licz że jakiś warsztat ci to naprawi... jak widzą mesia to albo sie nie znają a jak sie znają i zobaczą gaz to wysyłają do instalatora od gazu... tępaki...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 12:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Spróbuję też w tą stronę. Mam to szczęście, mieć znajomego mechanika, który w nazwie swojego warsztatu ma słowo "Merc". Zna się, ale nie zawsze ma czas.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 7:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no tak... po znajomości to zawsze najgorzej... mechanik myśli ze chcesz po znajomości czyt. taniej i nie chce mu sie zabierać do roboty płatnej po kosztach lub jesdzcze lepiej za darmo bo po znajomości podczas gdy ty chcesz żeby zrobił to normalnie odpłatnie ale niech weźmie za dużo to też problem...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 8:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A ja mam pytanie - sprawdziles cisnienie paliwa (po zgaszeniu czy nie spada) tak jak sugerowalem?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 8:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Ja mam podobny problem tylko, że z silnikiem 2.0, otóż obojętne jest to czy zimny czy ciepły, poprzedni właściciel mówił, że paliwo wraca i trzeba wymienic jakiś zawór za 12zł (ciekaw jestem dlaczego taka pierdółka i nie wymienił podnosząc w ten sposób wartośc auta).

roadrunner pisze:
A ja mam pytanie - sprawdziles cisnienie paliwa (po zgaszeniu czy nie spada) tak jak sugerowalem?


Jak właśnie to sprawdzic, bo u mnie bedzie chyba wlaśnie to i jaki bedzie koszt naprawy?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl