MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ciężko pali na benzynie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28827
Strona 1 z 2

Autor:  szogun65 [ sob wrz 29, 2007 12:15 pm ]
Tytuł:  Ciężko pali na benzynie

Witam!
Co może byc przyczyną ciężkiego zapalania na benzynie? Auto ma takie same proble na ciepłym i zimnym silniku. Byłem u trzech mechanikow i każdy mówi co innego. Przekażnik za akumulatorem sprawdziłem. Gdzie w internecie mogę znaleźc ksiażke obslugi do mercedes?

Autor:  mr_simon [ sob wrz 29, 2007 12:43 pm ]
Tytuł: 

Podaj więcej informacji na temat Mercedesa: model, pojemność, silnik, itp.
Czy masz LPG?

Autor:  szogun65 [ sob wrz 29, 2007 12:54 pm ]
Tytuł: 

Mercedes W124, 2000ccm, rocznik 1989, LPG jest założony(ma 7miesięcy), w tych sprawach jestem laikiem.

Autor:  mr_simon [ sob wrz 29, 2007 1:23 pm ]
Tytuł: 

Czy zaraz po założeniu gazu palił dobrze, czy były problemy? Najprawdobopodniej wina leży po stronie gazu.

Autor:  szogun65 [ sob wrz 29, 2007 1:26 pm ]
Tytuł: 

Auto mam od 4dni, więc nie wiem czy chodził normalnie. Czy regulacja wtrysków pomoże?

Autor:  mr_simon [ sob wrz 29, 2007 2:15 pm ]
Tytuł: 

Jak ma gaz to nic nie pomoże.

Autor:  szogun65 [ sob wrz 29, 2007 3:55 pm ]
Tytuł: 

Ale na benzynie powinien palic normalnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym zapleniu(po ok. 5s.) silnik zapala na dotyk. Ma ktos jeszcze jakies inne dosiadczenia z tym zwiazane?

Autor:  Jurand [ pn paź 01, 2007 11:53 am ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
Jak ma gaz to nic nie pomoże

Kolego mr_simon jak możesz to przybliż swoje teorie, bo zdawkowe "nie pomoże" nic nie wnosi.
BTW - silnik zasilany PB i LPG może prawidłowo pracować na jednym z paliw a idealnie jest jak pracuje jednakowo na obu.
szogun65 pisze:
Czy regulacja wtrysków pomoże?

M102 (bo chyba o takim piszesz) - nie ma regulacji wtrysków, można regulować skład mieszanki
Ale podaj więcej danych, jak odpala zimny to jakie ma obroty ( niskie/wysokie ),
jeśli przekaźnik jest OK - to zrób prosty test wyjmij bezpiecznik i sprawdź jak odpala na nagrzanym reaktorze - to już będzie jakiś trop.
Poszukaj wątków o problemach z wolnymi obrotami, może być tak, iż nie załącza sie układ biegu jałowego który jest odpowiedzialny za rozruch.
Na tym etapie jest to bardziej wróżenie z fusów.

Pozdr

Autor:  szogun65 [ pn paź 01, 2007 9:04 pm ]
Tytuł: 

Na zimny i na ciepły silniku zapala tak samo(może na ciepłym troche lepiej, ale i tak cieżko- trzeba troche pokrecic zeby odpalił- jakies 10-15s).

Autor:  mr_simon [ pn paź 01, 2007 9:31 pm ]
Tytuł: 

Ja mam ten sam problem, który poruszany był na forum kilkakrotnie. Gdy kupowałem poprzedni właściciel powiedział mi, że paliwo wraca i trzebaby wymienic zaworek, który temu zapobiega i kosztuje tylko 12zł - ciekaw jestem dlaczego tego nie zrobił podnosząc w ten sposób wartośc auta - jeżeli kosztuje tylko 12zł. Byłem u gazownika i mechanika - każdy z nich mówił to samo, jeżeli paliwo by wracało to przecież po włączeniu zapłonu pompa podaje paliwo. Obydwaj powiedzieli mi, że tak to jest jak jest gaz w Mercedesie, mimo to, może komuś uda się z tym coś zrobi.
A wracając do samego odpalanie to żeby odpali trzeba kręcic, natomiast już po odpaleniu i powiedzmy przejechaniu się, gdy wyłączy się silnik i powiedzmy po dwóch minutach znowu się odpala to zaskoczy od razu? Może rzeczywiście problem tkwi w tym cofaniu się paliwa?

Autor:  Jurand [ pn paź 01, 2007 9:58 pm ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
Byłem u gazownika i mechanika - każdy z nich mówił to samo, ....... Obydwaj powiedzieli mi, że tak to jest jak jest gaz w Mercedesie, ...

będę brutalny - gówno prawda,
Wtrysk K i KE wymaga trochę poświecenia czasu, najprościej jest powiedzieć tak ma być bo jest LPG
Jak masz niedaleko do Szczecina???TO TUTAJ kolega RoadRuner na pewno Ci to naprawi.
Naprawdę zdalnie ciężko jest naprawić problem którego źródłem moze byc co najmniej kilkanaście rożnych uszkodzeń.

@szogun
poprosiłem o prosty test - a Ty tylko piszesz, że ciepły pali lepiej
w ten sposob to lepiej kup SZKLANA KULE lub dzwon do wróżki, nie na tym polega diagnostyka.

Autor:  mr_simon [ pn paź 01, 2007 10:02 pm ]
Tytuł: 

Dzięki Jurand, do Szczecina mam niedaleko więc na pewno skorzystam!

Autor:  mr_simon [ czw paź 04, 2007 8:49 am ]
Tytuł: 

Kolego szogun65, czy udało Ci się rozwiązac problem?

Autor:  szogun65 [ pt paź 05, 2007 1:59 pm ]
Tytuł: 

Dzisiaj na ciepłym silniku wyjąłem bezpieczniki w przekaźniku za akumulatorem, zapalil dobrze, ale zapaliła sie kontrolka od ABS'u (jak włożyłem bezpieczniki spowrotem to zgasła)

Autor:  Jurand [ pt paź 05, 2007 6:20 pm ]
Tytuł: 

szogun65 pisze:
Dzisiaj na ciepłym silniku wyjąłem bezpieczniki w przekaźniku za akumulatorem, zapalil dobrze

czy wg Ciebie "Dobrze" zn normalnie ??
Dawaj odp. i jedziemy dalej [oczko]

szogun65 pisze:
ale zapaliła sie kontrolka od ABS'u

Normalny objaw - tak ma być.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/