MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 29, 2007 9:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Hej.
Cieknie mi trochę olej z mostu między połączeniem most/wał, kupiłem simmering i mam zamiar go zmienić wkrótce.
Czy ktoś z forumowiczów już to robił?
Prosiłbym o jakieś przydatne wskazówki,
posdroofka

Jest to element nr 146 na zdjęciu.
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 1:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Most-wal, nie robilem. Robilem simeringi na wyjsciach pulosiek.
Pamietaj, zeby wymienic tuleje rozprezna na nowa i dokrecic nakretke odpowiednim momentem!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 3:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
TReneR pisze:
dokrecic nakretke odpowiednim momentem!


Wiesz jakim?
Z góry dzięki, jutro będę wymieniał, dziś zamówię tuleję rozprężną.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 5:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oj nie pamietam... a ksiazki pod reka nie mam.
Jak juz rozbierasz, to warto wymienic tez lozyska, zeby dwa razy nie robic :-D Tyle, ze wtedy moze byc konieczna regulacja zazebiania podkladkami, co proste nie jest...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 10:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
piszcie piszcie bo mnie czeka to samo :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 6:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
O boże.... Półośki dokręcone są śruami dziwnymi bardzo. Tzn ani to torx ani imbus. Zresztą wątpie zeby ktoś wywalił półosie w tym ścisku jaki tam panuje. Ja wywaliłem cały dyfer z półosiami [zlosnik] Tylko nakrętki przy piastach też ciężko idą. Acha warto też zmienić przy okazji podwieszenie dyfru z tył. Takie 2 poduszki małe ja płaciłem 40 zł za sztuke corteco. Powodzenia trzymam kciuki

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 8:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Fajnie jakbyś podałtrocin zestawienie kosztów wszystkich części, a gdzie je kupiłeś, bo mnie też czeka taka operacja.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
TReneR pisze:
dokrecic nakretke odpowiednim momentem

TUTAJ pisza, ze 180 NM
Jak most jest cichy to nie dotykaj łożysk [zlosnik]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 11:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Jak most jest cichy to nie dotykaj łożysk


Ale musi dotknąć skoro wymienia uszczelniacze. A starych łożysk sie nie dociąga. Jeśli zmienisz nacią starego łożyska to cy'a [zlosnik] Bedzie wył jak w Jelczu. Jest wykonalne zostawienie starego łożyska ale tylko wtedy gdy zostawisz ten sam nacią jaki był przed rozkręceniem. Ja zawsze sprawdzałem to licząć ile obrotów nakrętka zrobiła, według znaków. A następnie idealnie tak jak było wcześniej skręcałem. Póki co nic sie nie rozleciało.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 8:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No już po zabiegu.
MercSwir - półosiek nie ruszałem, są w porządku, nic nie cieknie i gumy są ok.
Wymieniałem tylko uszczelnienie wałka atakującego, stamtąd mi coś się pociło.
Łożyska nie wyjmowałem.
Do odkręcenia nakrętki potrzebny był klucz wielorowkowy bodajże 30.
Jest tam mało miejsca w tulejce więc klucz musi być cienki, ja go dorabiałem bo nie chciał mi oryginalny podejść.
Czas wymiany ok. 40 min.
Koszty: Simmmering Corteco - 22 zł
Olej - 52 zł (weszło ok. 1,3 litra więc kupiłem 2x1 litr)
Olej dostępny prawie wszędzie, simmering kupiłem w sklepie z łożyskami simmeringami oringami itp. musiałem tylko podać wymiar. W Focie chcieli ponad 60 zł za ten simmering.
Teraz nic się nie poci a most jest i był cichy.
Powodzenia [oczko]

PS Na zdjęciu opakowanie z nr simmmeringu i olej jaki zalałem (zalecany).
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 9:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
trocin pisze:
No już po zabiegu.

Wymieniałem tylko uszczelnienie wałka atakującego, stamtąd mi coś się pociło.
Łożyska nie wyjmowałem.



Czyli nie wymieniles tulei rozpreznej... one sie zgniataja przy dokrecaniu, pozostawienie starej dobrze nie wrozy lozyskom walka atakujacego...


ps. przy poloskach jest klucz typu "drobna gwiazdka" - XZN-SPLINE jest do dostania w kazdym dobrym sklepie
http://www.justoffbase.co.uk/core/media ... 03155e9a8b
Jest bardzo duzo miejsca do odkrecania, wystarczy przekrecac polos taz zeby odkrecane sruby znajdowaly sie na dole.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 11:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
TReneR pisze:
Czyli nie wymieniles tulei rozpreznej... one sie zgniataja przy dokrecaniu, pozostawienie starej dobrze nie wrozy lozyskom walka atakujacego...


O którym elemencie ze zdjęcia piszesz, która to tuleja rozprężna?
Bo za śrubą był od razu simmering i potem widać było łożysko, którego nie wyciągałem.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 1:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nr. 134. Wymaha wyciagniecia walka. Po kazdorazowym odkreceniu nakretki powinna zostac wymieniona

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 1:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ale ten element jest za łożyskiem, a łożyska nie wyjmowałem bo stwierdziłem organoleptycznie że jest ok. Coś się sączyło przez uszczelniacz to wymieniłem sam uszczelniacz, nie zagłębiając się dalej w tajniki dyfra - chodzi jak trzeba to niech sobie chodzi ;) Nie ma dużych luzów i jest cichy. Nie chciałem rozbierać dalej żeby nie było potem komplikacji [zlosnik]
Elementy nr 152 149 i 146 na schemacie to te które wyjąłem.

Tu dokładniejszy schemat:
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 2:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No ja rozumiem [zlosnikz] - mowie tylko, ze ta tuleja przy dokrecaniu jest zgniatana (dlatego trzeba dokrecac odpowiednim momentem) i lekko sprezynuje nadajac odpowiednia sile sciskania lozyskom. Jezeli odkrecisz nakretke i poluzuja sie lozyska, to przy starej tulei scisniesz lozyska duzo bardziej niz przy nowej tulei... ot co.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl