MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 29, 2007 9:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Czy do SEC'a podejdzie stacyjka od W123? I czy zegary (same w sobie, bez obudowy) podejdą od W124 Diesel??

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob wrz 29, 2007 9:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
bary123ce pisze:
Czy do SEC'a podejdzie stacyjka od W123?


Pierwsze 126 miały stacyjkę ze 123 - W CAŁOŚCI podejdzie

bary123ce pisze:
I czy zegary (same w sobie, bez obudowy) podejdą od W124 Diesel??


Nie podejdą. Zupełnie inny gabaryt. Inne połączenia na wtyczce. Inna zasada działania prędkościomierza.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 29, 2007 10:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Gerri pisze:
Pierwsze 126 miały stacyjkę ze 123 - W CAŁOŚCI podejdzie

a do 1990 r. ???
Gerri pisze:
Zupełnie inny gabaryt

ale jakbym odkręcił od obudowy? bo na oko są takie same...
Gerri pisze:
Inne połączenia na wtyczce. Inna zasada działania prędkościomierza

Prędkościomierz mam z linki od skrzyni więc pasić będzie [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 30, 2007 11:10 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
bary123ce pisze:
a do 1990 r. ???


W CAŁOŚCI podejdzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 30, 2007 9:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
bary123ce pisze:
ale jakbym odkręcił od obudowy? bo na oko są takie same...

Musiałbyś wyciąć kawałek obudowy a wtedy nie będziesz miał podświetlenia zegarów,kontrolek kierunków i kasowania licznika.
Nie warto. A jeśli nie zmieniłeś przekładni głównej to i tak będą błedne wskazania.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 11:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
może powiedz co chcesz zrobić to ci podpowiem, bo tak trudno powiedzieć... pewnie masz kłopot z gaszeniem diesla [zlosnik]

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 12:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
adam.ok pisze:
może powiedz co chcesz zrobić to ci podpowiem, bo tak trudno powiedzieć... pewnie masz kłopot z gaszeniem diesla

Otóż po tym jak niestety okazało się, że remont jednostki napędowej w moim 560SEC jest bez sensu, postanowiłem zamontować tam 300 turbodiesel OM617A, który stał sobie i czekał na czarną godzinę.
kłopotu z gaszeniem nie będzie, bo wezmę stacyjkę od 123, ale jak przerobić zegary?? obrotomierz elektryk zobowiązał się podłączyć pod alternator, ale co z prędkościomierzem i naliczaniem kilometrow... byłem u pewnego gościa, który montuje kasy fiskalne w taxówkach. Może zrobić prądniczkę, ale musi wyliczyć przełożenia, żeby prędkość była prawidłowa. Ale ja chciałbym wykorzystać linkę ze skrzyni biegów... chciałem wpakować tył zegarów od 124 ale adler1934 mnie zniechęcił :(
aha! jeszcze jedno- gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w tym V8 ??

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 7:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
bary123ce pisze:
chciałem wpakować tył zegarów od 124 ale adler1934 mnie zniechęcił

Kolego , ja to już robiłem i trafiło do śmietnika.Ale słyszałem o zegarach do 126 na linkę.Nie widziałem-nie wierzę,tak jak nie wierzę w prąd.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
bary123ce pisze:
aha! jeszcze jedno- gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w tym V8 ??


W V8 jest zaraz pod filtrem oleju

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
adler1934 pisze:
Kolego , ja to już robiłem i trafiło do śmietnika

dlatego odpuszczę [szalone]
adler1934 pisze:
Ale słyszałem o zegarach do 126 na linkę

no muszą takie być bo te turbodiesle w końcu w W126 chodziły.
Mor pisze:
W V8 jest zaraz pod filtrem oleju

a sprawdzę dokładniej, bo chyba już szukałem tam... thx! w ten sposób mógłbym podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju... w ogóle troche dużo tych wtyczek do zegarów od SECa [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
A tu masz zdjęcie, w czerwonym kółku jest czujnik. Udanej operacji

Obrazek

Sorry, że taką cieńką linią zaznaczyłem...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
bary123ce pisze:
Otóż po tym jak niestety okazało się, że remont jednostki napędowej w moim 560SEC jest bez sensu, postanowiłem zamontować tam 300 turbodiesel OM617A, który stał sobie i czekał na czarną godzinę.
kłopotu z gaszeniem nie będzie, bo wezmę stacyjkę od 123, ale jak przerobić zegary?? obrotomierz elektryk zobowiązał się podłączyć pod alternator, ale co z prędkościomierzem i naliczaniem kilometrow... byłem u pewnego gościa, który montuje kasy fiskalne w taxówkach. Może zrobić prądniczkę, ale musi wyliczyć przełożenia, żeby prędkość była prawidłowa. Ale ja chciałbym wykorzystać linkę ze skrzyni biegów... chciałem wpakować tył zegarów od 124 ale adler1934 mnie zniechęcił :(
aha! jeszcze jedno- gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w tym V8 ??



hmmmm, ja też mam 300turbo D od 124 w moim sec, mi wszystko podpasowało, stacyjke mam oryginalną z sec500 auto gaszę normalnie, obrotomierz mam oryginalny z sec500 (tylko tarcza od diesla), prędkościomierz też i pokazuje poprawnie (przekłamuje o 5km) ale to w granicach tolerancji, dyfer mam od 420sec, obecnie jestem na etapie montowania turbiny od scani, mam dołożony intercooler, chłodnice wody od cantera, chłodnice oleju silnikowego od vectry C 3.2 GTS, chłodnice oleju od skrzyni aut. od pajero, klima orginalna, jeszcze kilka usprawnień żeby nie klekotał za mocno bo planowałem głowice, więc mogę powiedzieć że nic nie trzeba przerabiać wszystko pasuje!!!!!!!! tylko trzeba troszkę ruszyć głową

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 9:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
adam.ok pisze:
hmmmm, ja też mam 300turbo D od 124 w moim sec, mi wszystko podpasowało, stacyjke mam oryginalną z sec500 auto gaszę normalnie, obrotomierz mam oryginalny z sec500 (tylko tarcza od diesla), prędkościomierz też i pokazuje poprawnie (przekłamuje o 5km) ale to w granicach tolerancji, dyfer mam od 420sec, obecnie jestem na etapie montowania turbiny od scani, mam dołożony intercooler, chłodnice wody od cantera, chłodnice oleju silnikowego od vectry C 3.2 GTS, chłodnice oleju od skrzyni aut. od pajero, klima orginalna, jeszcze kilka usprawnień żeby nie klekotał za mocno bo planowałem głowice, więc mogę powiedzieć że nic nie trzeba przerabiać wszystko pasuje!!!!!!!! tylko trzeba troszkę ruszyć głową

Nie napisałeś od czego masz skrzynię biegów.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 9:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
od 124, wał pasuje nic nie trzeba przerabiać, łapy i poduszki też pasują, wybierak od biegów też, pręt 5cm trzeba wydłużyć

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 3:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
adam.ok pisze:
stacyjke mam oryginalną z sec500

ja muszę gasić podciśnieniem. założe stacyjkę od W123
adam.ok pisze:
prędkościomierz też

ja muszę mieć na linkę albo jakąś prądniczkę [szalone] Nie wiem co założę na razie [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl