Potrzebny jest kanał lub podnośnik, olej ZHM, nowe gruszki i trochę kluczy. Przed wymianą dobrze jest odkręcić odpowietrznik regulatora wzniosu i pozbyć się oleju z Nivo. Co spłynie to spłynie a reszta poleci w rękawy i za kołnierz. W sumie największy kłopot przy tej robocie to odkręcenie śrub dostarczających olej do gruszek Nivo. Są to przelotowe śruby imbusowe i czasem lubią się wyrobić. Trzeba dobrze oczyścić gniazda klucza i mieć dobrze spasowany klucz. Odkręcasz te śruby, następnie wewnątrz auta odkręcasz blachowkręty ,półki' w podłodze za tylnymi fotelami. Podważasz, odchylasz i odkręcasz po 3 nakrętki na każdą z gruch. Wyciągasz stare gruchy wkładasz i montujesz nowe gruchy i pozostaje montaż od spodu głównych rurek olejowych. Wymagane jest zachowanie maksymalnej czystości tych połączeń. Dobrze jest mieć nowe podkładki miedziane, bo w układzie Nivo jest duże ciśnienie i mogą być kłopoty z uszczelnieniem. Jeśli to masz już zrobione to zalewasz nowy olej ZHM, odpalasz silnik i obserwujesz ew. wycieki. Jeśli wszystko jest OK to podczas pracującego silnika odpowietrzasz układ Nivo na regulatorze. To cała operacja. Pamiętaj, że jakiekolwiek zanieczyszczenia pod głównymi rurkami olejowymi to strata oleju i niepotrzebne nerwy.
Pozdrawiam.
|