MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
jak wymienic gruszki od NIVA 124 kombi https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28893 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | masterdizaster [ wt paź 02, 2007 11:38 am ] |
Tytuł: | jak wymienic gruszki od NIVA 124 kombi |
witam,mam pytanie-jak wymienic gruszki od niva w 124 kombi?czyli od czego najlepiej zaczac i jak dalej postepowac zeby bylo dobrze??? |
Autor: | Mirmur [ wt paź 02, 2007 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
Potrzebny jest kanał lub podnośnik, olej ZHM, nowe gruszki i trochę kluczy. Przed wymianą dobrze jest odkręcić odpowietrznik regulatora wzniosu i pozbyć się oleju z Nivo. Co spłynie to spłynie a reszta poleci w rękawy i za kołnierz. W sumie największy kłopot przy tej robocie to odkręcenie śrub dostarczających olej do gruszek Nivo. Są to przelotowe śruby imbusowe i czasem lubią się wyrobić. Trzeba dobrze oczyścić gniazda klucza i mieć dobrze spasowany klucz. Odkręcasz te śruby, następnie wewnątrz auta odkręcasz blachowkręty ,półki' w podłodze za tylnymi fotelami. Podważasz, odchylasz i odkręcasz po 3 nakrętki na każdą z gruch. Wyciągasz stare gruchy wkładasz i montujesz nowe gruchy i pozostaje montaż od spodu głównych rurek olejowych. Wymagane jest zachowanie maksymalnej czystości tych połączeń. Dobrze jest mieć nowe podkładki miedziane, bo w układzie Nivo jest duże ciśnienie i mogą być kłopoty z uszczelnieniem. Jeśli to masz już zrobione to zalewasz nowy olej ZHM, odpalasz silnik i obserwujesz ew. wycieki. Jeśli wszystko jest OK to podczas pracującego silnika odpowietrzasz układ Nivo na regulatorze. To cała operacja. Pamiętaj, że jakiekolwiek zanieczyszczenia pod głównymi rurkami olejowymi to strata oleju i niepotrzebne nerwy. Pozdrawiam. |
Autor: | masterdizaster [ śr paź 03, 2007 3:39 pm ] |
Tytuł: | |
super wielkie dzieki ![]() |
Autor: | bilo82r [ czw paź 04, 2007 8:48 pm ] |
Tytuł: | |
Jesli nie uda ci sie odkrecic głownych nakretek przy gruszkach nivo to mozesz je wyciagnac razem z przewodem odkrecajac go przy amortyzatorze, wtedy wyciagasz gruchy i podgrzewasz na zwykłej kuchence turystycznej te króćce, one lubia sie zapiec i korozja potrafi je bardzo dobrze zespawac z gwintem zew w gruszcze, a i najwazniejsze to odpowiedni klusz taki oczkowy z małym wejsciem specjalny do przewodów hydraulicznych POZDRAWIAM |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |