MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z czujnikiem temperatury.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28905
Strona 1 z 1

Autor:  DL778 [ śr paź 03, 2007 9:36 am ]
Tytuł:  Problem z czujnikiem temperatury.

Witam!
Mimo dramatu jaki przeżywam w związku z możliwą koniecznością sprzedaży autka, nadal staram się jak mogę ratować moje "maleństwo". Powiedzcie mi gdzie jest odpowiedzialny za wolne obroty czujnik reagujący na zmianę temperatury silnika. Problem jest taki, ze do osiągnięcia pewnej temperaury silnik kręci się w okolicy 1100rpm. W pewnym momencie dostaje 1500 rpm, sam z siebie albo po dodaniu gazu już wraca do 1500, a to kicha nie jazda. Nie reaguje na regulację wolnych obrotów przy przepustnicy.
Pzdr

Autor:  TReneR [ śr paź 03, 2007 10:59 am ]
Tytuł: 

Obrazek

Autor:  DL778 [ śr paź 03, 2007 11:39 am ]
Tytuł: 

Dzięki Trenerze, rysunek znam, ale nadal nie wiem gdzie jest czujnik. Nic na temat jego funkcjonowania, diagnostyki, naprawy :)
Bardzo prosze o pomoc, bo im lepszy stan i funkcjonowanie może pomoże mi go zostawić w rodzinie. Przekonać rodzinę :oops:

Autor:  TReneR [ śr paź 03, 2007 1:07 pm ]
Tytuł: 

Tu masz wszystko ladnie opisane.
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Zawor powietrza dodatkowego ma grzalke w sobie - nie ma zadnego zewnetrznego czujnika temperatury (Rys. 35).
Cos nie tak jest z przeslona pewnie - moze sie zacina?

Autor:  DL778 [ śr paź 03, 2007 1:30 pm ]
Tytuł: 

Wybacz, ale jestem zmuszony podtrzymać dyskusję. Chodzi o to że 1500rpm osiąga samoistnie na zasadzie od tak. Nagle. Temperatura osiąga wartość 80C (na wskaźniku) i obroty rosną, co za tym idzie nie jest to chyba kwestia przesłony. Skoro miała by się zaciąć to musiałaby się wcześniej ruszyć, a może się rusza kiedy silnik jest jeszcze "nieciepły"? A właściwie to o którą przesłonę Ci chodzi? O tę w kolektorze dolotu, czy przu rozdzielaczu paliwa?
Pzdr

Autor:  TReneR [ śr paź 03, 2007 3:01 pm ]
Tytuł: 

O przeslone w regulatorze powietrza dodatkowego - moze jest przesunieta/zacieta i zamiast sie zamykac wraz z temperatura to sie skokowo otwiera. Nic prostszego jak wymontowac regulator i zagladnac do srodka, puzniej podlaczyc prad do grzalki i popatrzyc co sie dzieje.

ps. obroty moga podskoczyc tylko przy dodaniu wiekszej dawki powietrza - co wlasnie wskazuje na ten regulator

Autor:  yotpe [ pn lis 19, 2007 8:44 pm ]
Tytuł: 

Witam wszystkich
Uważam, że trener ma rację. Przyczyną wyższych obrotów po rozgrzaniu silnika może być zablokowany zawór dodatkowego powietrza.
Po rozgrzaniu silnika regulator termiczny zmniejsza ciśnienie na tłoczek w rozdzielaczu paliwa. Każde dodatkowe powietrze będzie zwiększać obroty.
W prawidłowo działającym układzie po zdjęciu wtyczki z "zaworu dodatkowego powietrza" nastąpi wzrost obrotów silnika do około 1500 obr.
Zawór dodatkowego powietrza na zimnym silniku jest zawsze otwarty, dopiero po nagrzaniu silnika powinien się zamknąć. Może wystarczy po prostu przeczyścić wtyczkę tego zaworu i problem zniknie.
Pozdrawiam i życzę powodzenia

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/