MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nietypowy wyciek z ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=28986
Strona 1 z 1

Autor:  Jurand [ ndz paź 07, 2007 12:37 pm ]
Tytuł:  Nietypowy wyciek z ASB

Witam
Mam wyciek z pod korka w skrzyni
Obrazek
odkręciłem skubańca ale nie ma tam żadnego uszczelniania, ale w dwu skrzyniach które mam tez nie widać żadnej podkładki miedzianej lub aluminiowej wiec pewnie tak ma byc.
zakręciłem korek smarując krawędź jakimś uszczelniaczem ale dalej sie sączy, (autko wczoraj przejechało 60 km na kołkach )
Korek który wkręciłem pochodzi z drugiej skrzyni wiec nie on jest winny.
Nie wiem co sie znajduje za korkiem; tłoczek czy coś innego?? moze to "cos" padło i przepuszcza olej ??
Z tego co zaobserwowałem to ATF pojawia sie gdy skrzynia pracuje na czwartym biegu.
Poza tym skrzynia pracuje prawidłowo.
będę wdzięczny za każda rade

Pozdrawiam
Jerzy

Autor:  semil05 [ ndz paź 07, 2007 4:42 pm ]
Tytuł: 

szczerze nie pamietam co jest za korkiem ,ale ja na połączenia gwintowane stosuje taśme teflonową, i nie zdarzyło mi sie żeby był jakiś wyciek

Autor:  kit [ ndz paź 07, 2007 7:28 pm ]
Tytuł: 

Witam,
Nie siedzę głęboko w automatach ale udało mi się znaleźć coś takiego:
Obrazek
Niby na rysunku niewiele widać ale o O-ringu jest napisane..

Autor:  Mor [ ndz paź 07, 2007 8:29 pm ]
Tytuł: 

kit pisze:
O-ringu jest napisane


Ten o-ring występuje jedynie jeśli jest tam ten włącznik ciśnieniowy. Jeśli nie ma, a jest jedynie korek/zaślepka to nie ma o-ringa. Ten o-ring jest zresztą malutki i przychodzi na widoczny na schemacie cieńki koniec włącznika. Mam taki u siebie w W126 i W124.

Autor:  Jurand [ ndz paź 07, 2007 8:39 pm ]
Tytuł: 

kit pisze:
O-ringu jest napisane

na tym korku on nie zda egzaminu

zacytuje naszego kolegę który wszystko jasno mi napisał na PW:
Cytuj:
Pod korkiem jest podpora przedniej taśmy hamulcowej ale nie jest to zwykła podpora tylko z kompensacją zużycia taśmy.
Do wnetrza podpory podawany jest olej pod ciśnieniem i powoduje to wysuwanie się części podpory a w zasadzie kasowanie luzu taśmy.
Sama podpora uszczelniana jest w bloku skrzyni oringami dlatego pod korkiem nie ma uszczelki.
Prawdopodobnie puscił oring-koszt zerowy a roboty sporo bo nie ma jak tego wyjąć jak skrzynia jest w całości.
Taśma zapina się na drugim biegu ale kiedy podawane jest ciśnienie na podporę to nie wiem moze na czwartym?
Nie miałem jeszcze takiego przypadku wycieku...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/