MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 08, 2007 6:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
opisze tu dziwny problem,ktory wystapil w weekend w 201 2,5D(manual) 89r mojego taty.
auto w sobote normalnie jezdzilo i w niedziele po staniu cala noc pod chmurka po przekraceniu stacyjki w ogole nie regowala kontrolka grzania swiec i samochod tez nie chcial odpalic,choc krecil normalnie. ja podejrzewalem swiece, ale jakos mi to nie pasowalo.a ze to wczoraj niedziela i wszystko pozamykane to zostawil tato autko tak jak stalo i dzis rano jakby nigdy nic, po przekreceniu zaplonu swiece grzeja i benz jak zawsze prawidlowo odpalil :roll:
ktos sie kiedys z takimi czarami spotkal i wie gdzie szukac przyczyny tego niedzielnego strajku tatowej gwiazdy...?!

w imieniu ojca dziekuje [oczko] <br>Dodano po 8 godzinach. 36 minutach.:<br> zadnych pomyslow...?! :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
zacznij od bezpieczników :) nie sprawdzaj tylko je wymien na nowe :)

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Debesciak pisze:
zacznij od bezpieczników nie sprawdzaj tylko je wymien na nowe


Popieram! Durna rzecz ale potrafi skutecznie dac w kość

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: wt paź 09, 2007 11:31 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
a wiec czarow dalszy ciag! zagadka polega na tym ze: kontrolka albo nie swieci i auto nie zapala,kontrolka nie swieci i auto zapala,albo kontrolka prawidlowo swieci i auto tez od strzalu pali... :roll:
o co tu biega!?bezpieczniki i swiece ok.

ma ktos pomysl? :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: wt paź 09, 2007 11:57 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
aegm pisze:
bezpieczniki i swiece ok.
:-?


Są ok. bo wyglądają czyściutko i ładnie, czy są ok. bo wszystkie wywaliłeś , wyczyściłeś styki i założyłeś nowe ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 2:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Wygląda na niesprawność układu stacyjka-przekaźnik świec. Ja podejrzewam to drugie. Może wypaliło/zanieczyściło (wilgoć) styki w przekaźniku świec i nie zawsze prawidłowo załączają. Może też być tam "zimny lut". Może wtyczka od przekaźnika lub jej przewody (złamane)? Moim zdaniem zacznij od przekaźnika a jeżeli jest OK to szukaj przy kostce stacyjki.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 3:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
AndyS pisze:
Może też być tam "zimny lut".


Pekniety lut. Zminy lut jest wynikiem nieudolnego lutowania przy uzyciu zbyt malej ilosci topnika - taki lut ma spora rezystancje a nawet calkowity brak kontaktu.
Zimny lut, ktory w dodatku pekl

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 9:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Kolego. Powinniście wykręcić wszystkie świece i je sprawdzić na krótko podłączajac do akumulatora. Jeżeli świeca szybko rozgrzeje się do czerwonosci to wszystko ok. jezeli nie to trzeba ja wymienić bo wówczas wprowadza w bład automat i czasami kontrolka sie pali a czasami nie. Można także sprawdzić bez wykręcania świec omomierzem ale on sprawdzi wyłącznie czy jest przejście nie oznacza to jednak że świeca dostatecznie sie rozgrzewa. Jak sprawdzisz w taki sposób dopiero zacznij szukać czegoś innego. Należy także sprawdzić czy automacik daje napięcie na każdą ze świec- wystarczy wypiać wtyczke i zmierzyć voltomierzem. Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 10:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Monter pisze:
Debesciak pisze:
zacznij od bezpieczników nie sprawdzaj tylko je wymien na nowe


Popieram! Durna rzecz ale potrafi skutecznie dac w kość


Układ świec żarowych nie ma nic wspólnego z bezpiecznikami w skrzynce...
grzechch pisze:
Kolego. Powinniście wykręcić wszystkie świece i je sprawdzić na krótko podłączajac do akumulatora. Jeżeli świeca szybko rozgrzeje się do czerwonosci to wszystko ok. jezeli nie to trzeba ja wymienić bo wówczas wprowadza w bład automat i czasami kontrolka sie pali a czasami nie.


Mamy tutaj sugestię, że świece są raz dobre, za chwilę popsute, a potem znowu dobre :o
Musimy rozróżnić: kontrolka może się nie zapalić, jeżeli któraś świeca jest uszkodzona. Pozostałe świece (pomimo nie palącej sie kontrolki) POWINNY JEDNAK GRZAĆ.
Moim zdaniem problem jest gdzieś indziej.
Pomijam fakt, że przy obecnej temperaturze silnik we w miarę dobrym stanie powinien dość szybko odpalić nawet z niesprawnymi świecami.
Aktualnie pracuję w Irlandii - kraju o podobnej szerokości geograficznej jak Polska. Tutaj większość kilkuletnich aut ma świece popalone i problemów z odpalaniem jakoś nie ma przez cały rok [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 10:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
grzechch pisze:
Powinniście wykręcić wszystkie świece i je sprawdzić na krótko podłączajac do akumulatora.



Do sprawdzenia swiec nie trzeba ich wykrecac wystarczy podlaczyc je do "+" tak aby w obwodzie byla zarowka (nie kontrolka tylko wlasnie zarowka 12v i to mozliwe najwiekszej mocy) jesli zarowka zapali sie pelnym swiatlem to swieca jest dobra.

grzechch pisze:
Należy także sprawdzić czy automacik daje napięcie na każdą ze świec- wystarczy wypiać wtyczke i zmierzyć voltomierzem


Tu rowniez polecam metode z zarowka tyle ze podlaczamy ja do "-"

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 10:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Tak jak napisałem Panowie uszkodzona świeca nie oznacza, ze jest ona całkowicie pozbawiona przewodnictwa prądu. U mnie dwie świece prąd przewodziły a grzały tak, że mozna ja było trzymać w dłoni i samochód nie odpalał. świeca ma być rozgrzana do białosci gdy jest ciepła a kolor świecy jest czarny samochód nie bedzie odpalał. Kontrolka raz sie świeciła a raz nie tak wiec nie mówcie mi, że nie wiem co pisze bo na tych pudłach zjadłem zęby. Znam sytuacje, z którymi nawet warszaty w Niemczech sobie nie poradziły, warszaty przy wielkich salonach. Mnie także w Mercedesie sprawdzano śiwce i niby wszystko bylo ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 6:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
grzechch pisze:
Tak jak napisałem Panowie uszkodzona świeca nie oznacza, ze jest ona całkowicie pozbawiona przewodnictwa prądu. U mnie dwie świece prąd przewodziły a grzały tak, że mozna ja było trzymać w dłoni i samochód nie odpalał


Pewnie dlatego z esprawdzales omomierzem , to dos czesty blad. Dlatego nalezy stosowac zarowke.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 7:51 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
A najlepiej amperomierz. Wyciągamy dużą wtyczkę z przekaźnika, wpinamy do każdej dziury jedną wtyczkę amperomierza, a drugą do plusa akumulatora. Świeca na początku powinna mieć pobór ok 17A, jak sie rozgrzeje prąd spada do ok. czternastu amper. Nie powiesz mi, że jak świeca będzie brała 17 amper, to ją utrzymasz w dłoni. Stawiam dożywotni abonament na piwo [zlosnik]
Nowe świece mają przeważnie zaimplementowany regulator prądu maksymalnego. Spotykałem sytuacje, że pomiar omomierzem wykazywał prawidłową oporność, natomiast po podłączeniu do akumulatora świeca natychmiast ograniczała prąd prawie do zera.

grzechch pisze:
Mnie także w Mercedesie sprawdzano śiwce i niby wszystko bylo ok.


Coś tu nie tak: niby zęby zjadłeś, a do serwisu pojechałeś świece sprawdzać? [galy]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 8:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Gerri pisze:
A najlepiej amperomierz.


Moze i lepiej ale zarowke ma kazdy na podoredziu a i o kawlek kabla nie trudno.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 8:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Na zabawę przy samochodzie trzeba mieć czas. Może kolego ty masz go w nadmiarze, ja nie. Jeżeli coś jest pracochłonne niech to robia inni, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzi wymiana świec.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl