MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak nie trzasnę to się nie zamknie :(
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29000
Strona 1 z 1

Autor:  mr_simon [ pn paź 08, 2007 10:54 am ]
Tytuł:  Jak nie trzasnę to się nie zamknie :(

W mojej gwieździe ciężko zamykają się drzwi, trzeba dosłownie nimi trzasnąc, używając w przypadku drzwi od kierowcy trochę siły, aby się zamknęły. Czy jest jakiś sposób, aby drzwi zamykały się lekko, bez użycia znaczącej siły? Czy trzeba wyregulowac, przesmarowac?

Autor:  Wojtyla [ pn paź 08, 2007 11:33 am ]
Tytuł: 

Witam
mr_simon pisze:
Czy trzeba wyregulowac

Sam Sobie napisałeś odpowiedź [zlosnik]
miłej zabawy
pozdro

Autor:  mr_simon [ pn paź 08, 2007 12:07 pm ]
Tytuł: 

No dobrze, ale:
- co mam wyregulowac?
- w jaki sposób?
- jak się do tego zabrac?
- i jakie potrzebuję narzędzia?

Autor:  el_diablo [ pn paź 08, 2007 12:42 pm ]
Tytuł: 

Mam podobny problem i co ciekawe drzwi nie wyglądają na źle wyregulowane. Też nie wiem co z tym zrobić.

Autor:  zegarek [ pn paź 08, 2007 1:01 pm ]
Tytuł: 

najpierw luzujesz zamek, ustawiasz dobrze drzwi na zawiasach, a na koncu centrujesz zamek.

Autor:  Huzar [ pn paź 08, 2007 1:03 pm ]
Tytuł: 

Zacznij od znalezienia przyczyny, co i gdzie przeszkadza w zamknieciu drzwi. Po pierwsze zobacz czy z zewnatrz drzwi wygladaja dobrze, czy szczeliny montazowe nie sa za duze i na calej dlugosci rowne (nie rozszerzaja sie nigdzie co sugeruje ze drzwi opadly) oraz czy przednie drzwi nie sa za blisko tylnych. Pozniej sprawdz uszczelke na calym obwodzie czy gdzies nie wyszla z runienki i w ten sposob przy zamykaniu sie jakos nie uklada i blokuje drzwi. Jesli uszczelka lezy rowno i gleboko to wez sie za drzwi. Z latarka i np kartka papieru sprawdzaj o co opieraja sie drzwi w koncowej fazie zamykania. Moze zaczep zamka nie wchodzi idealnie i uderza gdzies w obudowe zamka. Zaczep ma ksztalt klina wiec walniecie zwykle pomaga zamknac drzwi. Druga mozliwosc to podloga, drzwi moga zahaczac o prog. Spedz nad tym z godzinke, obejrzyj dokladnie i obmysl czy drzwi trzeba podniesc, opuscic czy moze bardziej wsunac w obrys samochodu. Jesli wiesz juz co trzeba zrobic lub tak Ci sie tylko zdaje :) bedziesz potrzebowal klucza nasadowego chyba 13 oraz kolegi. Sam tego nigdy nie zrobisz. Klucz musi byc taki by mozna bylo spokojnie manewrowac w ograniczonej przestrzeli. Najpierw odlaczasz ogranicznik drzwi poprzez wybicie do gory swoznia na slupku. Na dole swoznia moze byc jakis pierscien blokujacy, tego nie pamietam. Nastepnie wciskasz ogranicznik w drzwi, to wymaga sposobu bo reka tego zapewne nie zrobisz. Kluczem popuszczasz sruby na zawiasach. Te na drzwiach reguluja drzwi przod/tyl lub unosza/opuszczaja tyl drzwi, zaleznie jak skrecisz. Te na slupku podnosza/opuszczaja cale drzwi, reguluja wysuniecie w obrysie samochodu oraz przechyl drzwi. Zapewne mozesz to sobie wyobrazic. Kolega trzyma drzwi i wg twoich wskazowek odsuwa/przysuwa/pochyla itp drzwi. Popuszczasz sruby lekko, zawsze oba zawiasy ale tylko po jednej stronie. Sporo czasu uplynie i wiele przeklenstw poleci zanim cos wyjdzie. Zabezpiecz czyms miejsce gdzie ruszajacy sie zawias uszkodzil lakier. Jesli mimo staran nic nie idzie to oddaj auto do warsztatu.
Jesli auto bylo bite to pewnie zostalo zle wyciagniete i drzwi beda sie zawsze zle zamykac.

Autor:  erio [ pn paź 08, 2007 1:06 pm ]
Tytuł: 

myslalem ze piszesz o żonie ;)

Autor:  Wojtyla [ pn paź 08, 2007 3:37 pm ]
Tytuł: 

Witam
mr_simon pisze:
No dobrze, ale:

eżeli linia drzwi jest ok, to wystarczy dobry/porządny klucz imbusowy (nie jakieś CRL owkie ścierwo, bo się okręci) poluzować podkowę zamka (patrz: dziadostwo na słupkach) i sprawdzić gdzie i co ociera. może były wymieniane drzwi i te nie potrzebują tylu podkładek dystansowych pod podkową, to je trzeba wyjąć, może być zły kąt podkowy, za głęboko/płytko osadzona, wystarczy wyregulować i po zabawie;
Jeśli nie ma linii i/lub wszystkie drzwi są takie, to musisz zrobić pasowanko wszystkiego czas ok. 2-3 godzin. Ja najpierw robię tylne wrota, bo te mają ograniczenia co do regulacji, bo każda zawiasa jest przyspawana do słupka środkowego i jest regulowena tylko w luzach otworów, no i podkowa osobno, przednie zawiasy są kręcone na M8 (klucz 13) śruby na drzwiach regulacja skosu w płaszczyźnie otworu drzwiowego, na słupkach w płaszczyźnie karoserii (linii) auta, potem podkowa, możesz ją nawet wykręcić podczas regulacji płaszczyzn, to nie porysujesz drzwi.Ja robię tak:
Jak trzeba, to wykręcam podkowę, popuszczam śruby ale tak by było można z oprem przesuwać/przemieszczać z zawiasami i zamykam wrota reguluję płaszczyznę kąta do wnęki, otwietam asekurując/podtrzymując wrota by nie obwisły i dokręcam 2 śruby, sprawdzam jeśli jest ok. dokręcam pozostałe, następnie płaszczyzna boczna sprawdzam jak wygląda linia błotnik-drzwi-drzwi tylne, reguluję i dokręcam tak samo jak poprzednio następnie podkowa i zapominam o temacie [zlosnik]
miłej zabawy ;)
pozdro

Autor:  mr_simon [ pn paź 08, 2007 5:17 pm ]
Tytuł: 

Dzięki serdeczne za wskazówki i porady, zabieram się do regulacji!

Autor:  WojtekW [ wt gru 04, 2007 11:07 am ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
Dzięki serdeczne za wskazówki i porady, zabieram się do regulacji!


Daj znać jak ci poszło - bo u mnie jest ten sam problem. Ciężko mi się zabrać bo czasu nie ma... ale powoli mnie to zaczyna dręczyć

Autor:  mr_simon [ wt gru 04, 2007 11:48 am ]
Tytuł: 

Ze względu na zainstniałą sytuację z autem odpuściłem sobie z regulacją drzwi. Zresztą auto jest po dośc dobrym wypadku więc w moim przypadku byłoby z tym trochę roboty albo wcale by się nie udało.

Autor:  TReneR [ wt gru 04, 2007 12:02 pm ]
Tytuł: 

O to dokladnie tak jak z moja zona; jak nie trzasne to sie cholera nie chce zamknac !! :evil: [zlosnik] [oczko]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/