MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zapalająca się kontrolka oleju.Help i Hilfe https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29053 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomi502 [ śr paź 10, 2007 7:03 pm ] |
Tytuł: | Zapalająca się kontrolka oleju.Help i Hilfe |
Witam wszystkich serdecznie. Korzystałem z "szukaja" i nie znalazłem podobnego problemu jednak gdybym pominął proszę Modów o przesunięcie. A problem mam mianowicie taki: Ostatnim czasem często zapala mi się kontrolka oleju na tablicy. Dzieje się tak przy skręcaniu w lewo lub hamowaniu a nawet gdy autko podskoczy na jakimś wertepie(których w Poland niemało). Zapala się na czas skrętu lub hamowania a gdy daję gazu i jadę prosto lub odbijam kierownicą w prawo gaśnie. Opisana sytuacja ma miejsce na rozgrzanym silniku. Poziom oleju jest ok i ciśnienie na tablicy także w normie. Pytałem w jednym serwisie "disla" a facio twierdził, że to wina jakiegoś kabelka bo wadzi itp itd. Ogólnie chyba kupa bzdur bo skoro wadziłby kabelek to kontrolka zapalałaby się także na zimnym silniku. Olej wymieniany 2000 kilometrów temu:) Pozdrawiam i oczekuje ratunku. |
Autor: | Miki01 [ śr paź 10, 2007 7:17 pm ] |
Tytuł: | |
Tomi, nie martw się. Najważniejsze sprawdź po ok 5 min. czy jest olej na bagnecie ( oczywioście na rozgrzanym silniku). Jeśli tak to: po pierwsze możesz wziąć taśmę i zakleić kontrolkę - wersja ekonomy ![]() po drugie możesz wymienić czujnik, z tego co wiem to ten typ tak ma. Przerabiałem to u siebie, jak np. jadę w trasie tak ok 140-180 to się zapala, świeci się dość długo potem gaśnie. Czujnik jest skonstruowany na wzór spławika ![]() pzdr |
Autor: | Marcin S [ śr paź 10, 2007 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
Uszkodzony czyjnik/pływak przykręcany na 2X M5 do miski olejowej z boku. Używka ok 10...15zł, nowy - nie mam pojęcia. Jak Cię denerwuje a nie chcesz wymieniać narazie czujnika, odepnij przewód od czujnika w misce - tylko pamiętaj, ale teraz stan oleju musisz sprawdzac sam. |
Autor: | tomi502 [ czw paź 11, 2007 12:52 am ] |
Tytuł: | |
No dzięki serdeczne za pomoc. W sobotę będę grzebał przy gumach na stabilizatorze to sprawdzę to dziadostwo. Można jakoś poznać czy to właśnie to? Jakieś znaki zużycia itp? |
Autor: | Marcin S [ czw paź 11, 2007 8:33 am ] |
Tytuł: | |
tomi502 pisze: Można jakoś poznać czy to właśnie to? Jakieś znaki zużycia itp? Można, odłaczyć przewód do czujnika, jak przestanie się zapalać - to wiadomo co wymienić. Jak nad będzie mrygać (wątpie) to instalacja elektryczna gdzieś sie przetarła. Miska do 250D ![]() http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=124125&M=602%2E912&GA=722%2E414&GM=717%2E413&CT=M&cat=502&SID=01&SGR=045&SGN=06 |
Autor: | tomi502 [ czw paź 11, 2007 10:26 am ] |
Tytuł: | |
Ok w sobotę pogrzebię i zobaczę. Dam znać o wynikach ![]() |
Autor: | kwiatkowski.l [ pt paź 12, 2007 9:53 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Miałem to samo w 126 m103 oleju do pełna, a po dobrym nagrzaniu włącza się kontrolka poziomu. Jeden mądry człowiek wyjaśnił że jak olej trochę popracuje to zaczyna się pienić, a czujnik odbiera to jako pustkę. Nie ma sie co martwić. Pozdrawiam |
Autor: | Miki01 [ sob paź 13, 2007 10:15 am ] |
Tytuł: | |
Pienić? ![]() |
Autor: | kwiatkowski.l [ sob paź 13, 2007 11:05 am ] |
Tytuł: | |
Miki01 pisze: Pienić?
Dokładnie tak. Jakość olejów silnikowych w głównej mierze zależy od zawartości dodatków uszlachetniających olej bazowy są to między innymi preparaty myjące preparaty stabilizujące lepkość kinematyczną w szerokim zakresie temperatur, oraz właśnie właśnie środki przeciwdziałające "spienianiu" się oleju. W miarę zużycia specyfiki te w zależności od jakości oleju tracą swoje właściwości i olej ma prawo się w misce olejowej lekko spienić co czujnik rozpoznaje jako pustkę |
Autor: | Miki01 [ sob paź 13, 2007 12:04 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki, jasno i przejrzyście. Ja z tego co wiedziałem to przyczyną główną jest "przytapianie" się spławika ze względu na żadkość oleju. Ale cóź człek się całe życie uczy, a i tak głupi..... odjeżdża... |
Autor: | kwiatkowski.l [ sob paź 13, 2007 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
Niewykluczony jest też spławik. Olej może być tylko jedną z przyczyn. Pozdrawiam |
Autor: | Marcin S [ sob paź 13, 2007 3:07 pm ] |
Tytuł: | |
hhehe... zmień czujnik i nie dorabiaj do tego jakiejś filozofii ![]() |
Autor: | gekonos [ wt paź 30, 2007 1:17 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: odepnij przewód od czujnika w misce
a mnie się wydaje( być może się mylę), że czujnik w stanie normalnym "zwiera" do masy jak jest za mało oleju to pływak opada i rozłącza połączenie nowy marki Hella ponad 200 PLN ![]() przy zmianie oleju proponuję go wykręcić i sprawdzić zwykłym miernikiem, lub nawet żarówką i bateryjką |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |