MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nie działa wtryskiwacz rozruchowy...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29118
Strona 1 z 1

Autor:  dr_FranekStein. [ ndz paź 14, 2007 1:31 pm ]
Tytuł:  Nie działa wtryskiwacz rozruchowy...

Witam
Od jakiegoś czasu przestał mi działać wtryskiwacz rozruchowy , objawia się to tym że zimny silnik ma duże trudności z odpaleniem ( ok 10-15 sekund kręcenie rozrusznikiem , zależy jaka jest temperatura na zewnątrz) . Silnik ciepły, lub nawet lekko nagrzany zapala prawidłowo, na dotyk. Odkręciłem obudowę filtra, zdjąłem wtyczkę 2 pinową z wtryskiwacza , podłączyłem do niej żarówkę , poczekałem aż silnik całkowicie ostygnie...kręcę i nic...nie ma napięcia, żarówka się nie zapala ani na ułamek sekundy. Sam wtryskiwacz jest dobry ponieważ gdy przykładam do niego 12 V pstyka , a po przyłożeniu 12 V na 1-3 sekundy i zakręceniu rozrusznikiem zimny silnik zapala bez problemu.

Poczytałem forum , najczęściej piszecie że przyczyną jest spalony bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem, otóż wyjąłem go , bezpiecznik jest OK, rozebrałem przekaźnik , poprawiłem delikatnie luty ( choć na oko i pod lupą nie zauważyłem nigdzie zimnych lutów) jednak nic to nie pomogło...

Jedyne rozwiązanie jakie mi "narazie" przychodzi do głowy to poprowadzenie do wtryskiwacza osobnych kabelków , wyprowadzenie ich przez otwory za licznikiem do wnętrza samochodu, podłączenie ich do wtyczki zapalniczki i podawaniu ręcznie na chwilę 12 V przed zapalaniem zimnego silnika jednak oczywiście jest to sposób partyzancki który jedynie wyeliminowałby niepotrzene długie kręcenie zimnym silnikiem. Uważam jednak że w MB powinno wszystko działać jak należy więc proszę o pomoc...co w następnej kolejności sprawdzić...
Przychodzi mi jedna rzecz do głowy jednak narazie nie będę pisał, być może ktoś też wpadnie na taki pomysł wtedy będę bardziej przekonany że ten pomysł to właściwe dlasze postepowanie...

Autor:  Jurand [ ndz paź 14, 2007 1:57 pm ]
Tytuł: 

Moze taki schemat będzie Ci pomocny
Obrazek
widac na nim, ze wtryskiwacz (05) uruchamia przekaźnik pompy paliwa,
może on jest uszkodzony?
Dodatkowo za uruchomienie wtryskiwacza odpowiada czujnik temp silnika - element 06.
Niestety nie mam w tej chwili danych aby go sprawdzić miernikiem.

Pozdr

Autor:  kit [ ndz paź 14, 2007 2:20 pm ]
Tytuł: 

Były dwa rodzaje sterowania wtryskiwaczem rozruchowym:
- sterowanie wyłącznikiem termiczno czasowym (podobno steruje wtryskiwaczem poniżej 5 stopni celsjusza w dół)
- sterowanie modułem przekaźnika pompy paliwa
Podejrzewam, że kolega ma to drugie. Trzeba by sprawdzic ten przekaźnik pompy paliwa.
Mam gdzieś jakieś schematy, jak będzie potrzeba to mogę poszukać, zeskanować i zamiescic na forum.

Autor:  dr_FranekStein. [ ndz paź 14, 2007 2:37 pm ]
Tytuł: 

kit pisze:
Mam gdzieś jakieś schematy, jak będzie potrzeba to mogę poszukać, zeskanować i zamiescic na forum.


Pewnie, będą mile widziane... i może w czymś pomogą... <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Jurand pisze:
Moze taki schemat będzie Ci pomocny
Obrazek
widac na nim, ze wtryskiwacz (05) uruchamia przekaźnik pompy paliwa,
może on jest uszkodzony?
Dodatkowo za uruchomienie wtryskiwacza odpowiada czujnik temp silnika - element 06.
Niestety nie mam w tej chwili danych aby go sprawdzić miernikiem.

Pozdr


Schemat jest super, skąd go masz, z jakiej książki? Jakbyś mógł jeszcze podac co oznaczają poszczególne cyferki ( nazwy wszystkich części ) byłoby super...
Pozdro

Autor:  Jurand [ ndz paź 14, 2007 3:08 pm ]
Tytuł: 

dr_FranekStein. pisze:
z jakiej książki

Drukowałem z jakiegoś programu u znajomego.

Tak z pamięci
01 - sterownik ;)
02 - czujnik opóźnienia
03 - pompa paliwa
04 - przekaźnik pompy paliwa
05 - wtryskiwacz rozruchowy
06 - czujnik temperatury silnika ( sa dwa rodzaje dwupinowy i czteropinowy )
07 - gniazdo serwisowe
08 - cewka zapłonowa
09 - potencjometr klapy spiętrzającej
10 - elektrohydrauliczny regulator ciśnienia
11 - przekaźnik antyprzepięciowy
12 - nastawnik wolnych obrotów
13 - sonda lambda
14 - chyba nastawnik oktanowy
15 - czujnik położenia przepustnicy
16 - czujnik temperatury powietrza zasysanego
17/18 - moduł zapłonowy
19 - czujnik położenia wału dla układu zapłonowego

Pozdr

Autor:  kit [ ndz paź 14, 2007 4:17 pm ]
Tytuł: 

Wersja z wyłącznikiem term-czasowym (tylko w M102.961):
wyłącznik:
Obrazek
schemat:
Obrazek
Co do sterowania przekaźnikiem pompy to znalazłem takie coś:
Obrazek
i to:
Obrazek

Jak widać różne były wersje, sygnał temperatury był brany bezpośrednio z czujnika lub też ze sterownika KE.

Autor:  Tomasz_SB [ pn paź 15, 2007 7:57 pm ]
Tytuł:  Re: Nie działa wtryskiwacz rozruchowy...

dr_FranekStein. pisze:
Witam
Od jakiegoś czasu przestał mi działać wtryskiwacz rozruchowy , objawia się to tym że zimny silnik ma duże trudności z odpaleniem ( ok 10-15 sekund kręcenie rozrusznikiem ...


Witam,
A może to nie wtryskiwacz rozruchowy - on działa poniżej 5 stopni, to jeszcze nie miał za wielu okazji żeby zadziałać. Ja bym jeszcze sprawdził zawór dodatkowego powietrza - może nie reaguje? Efekt jego działania w "trybie awaryjnym" byłby podobny - na zimnym trudności z odpaleniem, na ciepłym wszystko ok.

Autor:  dr_FranekStein. [ wt paź 16, 2007 8:02 pm ]
Tytuł:  Re: Nie działa wtryskiwacz rozruchowy...

Tomasz_SB pisze:
dr_FranekStein. pisze:
Witam
Od jakiegoś czasu przestał mi działać wtryskiwacz rozruchowy , objawia się to tym że zimny silnik ma duże trudności z odpaleniem ( ok 10-15 sekund kręcenie rozrusznikiem ...


Witam,
A może to nie wtryskiwacz rozruchowy - on działa poniżej 5 stopni, to jeszcze nie miał za wielu okazji żeby zadziałać. Ja bym jeszcze sprawdził zawór dodatkowego powietrza - może nie reaguje? Efekt jego działania w "trybie awaryjnym" byłby podobny - na zimnym trudności z odpaleniem, na ciepłym wszystko ok.


A gdzie go szukać? Jak wygląda? I jak go sprawdzić?

Autor:  TReneR [ śr paź 17, 2007 9:06 am ]
Tytuł: 

Obok rozdzielacza wtrysku. O tym urzadzeniu jest polowa postow na tym forum, wystarczy przeczytac 10 ostatnich watkow a napewno trafisz.

Autor:  ro2man [ śr paź 17, 2007 9:27 am ]
Tytuł: 

może nie ma co tak daleko szukać. U mnie kiedyś było zwarcie pomiędzy celami w akumlatorze. Wszystko było niby ok ale nie działał tylko wtryskiwacz rozruchowy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/