MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Cl 420 - opinie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29144
Strona 1 z 4

Autor:  butek22 [ pn paź 15, 2007 8:07 pm ]
Tytuł:  Cl 420 - opinie

Szukam opini od uzytkowników, o Mercedesie W 140 Cl 420, jak te silniki sprawuja się na gazie, jakie spalanie, czy sa trwałe itp.
Przymierzam się do zakupu tego modelu

Autor:  butek22 [ wt paź 16, 2007 8:44 pm ]
Tytuł: 

I co nikt nie miał styczności z tym samochodem???

Autor:  georem [ wt paź 16, 2007 10:56 pm ]
Tytuł:  Re: Cl 420 - opinie

mati124 coupe pisze:
Szukam opini od uzytkowników, o Mercedesie W 140 Cl 420, jak te silniki sprawuja się na gazie, jakie spalanie, czy sa trwałe itp.
Przymierzam się do zakupu tego modelu


Silniki od końca 1996 są bardzo oszczędne, potrafia spalić w okolicy 10l LPG/100km i nie przekraczają 16l LPG. Wcześniejsze palą o 2-3 litry więcej. Te silniki są bardzo trwałe, kupuj śmiało.

Autor:  holyfido [ śr paź 17, 2007 4:54 am ]
Tytuł: 

ilniki od końca 1996 są bardzo oszczędne, potrafia spalić w okolicy 10l LPG/100km

Chyba przy zgaszonym silniku :D

To ile on by musial palic benzyny skoro gazu 10 litrow, 8 litrow?
I to jeszcze 4,2 litra pojemnosci. No nie wierze w bajki.

Autor:  georem [ śr paź 17, 2007 8:16 am ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
No nie wierze w bajki.


A to już Twój problem w co wierzysz, przecież nikt do tego Cię nie zmusza, CL420 spala na trasie 8-10l PB, oczywiscie jeżeli ktos ma nierówno pod sufitem i ciśnie bo nie umie jeździć jak człowiek cywilizowany, to w trasie spali nawet 15l PB. Może również Cie zaskoczę, ale nasza A8 na autostradach przy średniej prędkości 150-170km/h pali 13,5 LPG. Wierz sobie w co chcesz, ja podaję fakty i dane ze stacji benzynowych na których osobiście płacę za to co tankuję i mi to wystaczy.

P.S.
Jeżeli poprawi Ci to humor to również mogę napisać że pali 25l - zadowolony teraz? 8)

Autor:  butek22 [ śr paź 17, 2007 9:22 am ]
Tytuł: 

A jak sprawa się ma do 5.0 i 6.0. który z tych trzech silników jest najlepszy, nie chodzi mi tu o osiagi, ale o spalanie i trwałość, jak ma się sprawa gazu w tych silnikach (oczywiscie sekwencji)

Autor:  THC [ śr paź 17, 2007 11:28 am ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
A jak sprawa się ma do 5.0 i 6.0. który z tych trzech silników jest najlepszy, nie chodzi mi tu o osiagi, ale o spalanie i trwałość, jak ma się sprawa gazu w tych silnikach (oczywiscie sekwencji)



4.2 bedzie najbardziej optymalnym wyborem, .
5.0 spali więcej, ale mocy az tyle nie przybędzie, choc odczucia inne, i w razie czego 500 z modelu 140 było najwięcej.
6.0 i 408 koni ,12 cylindrów i top model klasy s.
Typowa gablota na niedziele, super samochód lat 90-tych.
Potrafi spalić w miescie 40 litrów, w trasie z dużymi prędkościami podobnie.
Obsługa silnika astronomicznie droga.
Jeden kolega opisywał na forum problemy z kapturakmi świec, koszta w setkach.

Ja wybrałbym 420 po 96 roku.
Ewentualnie, jesli nie bedzie nic ciekawego przez dłuższy czas to 500.

Nie jestem przeciwnikiem gazu, sam mam w 230,ale do takiej gabloty, zamiast sekwencji za około 5-6 tysięcy, dokupiłbym golfa trójke 1,6 diesla.
Tak drogie w utrzymaniu pojazdu najlepiej szukac w bogatych krajach, Szwajcaria , Luxsemburg ,Monaco.
ewentualnie w wyspecjalizowanych komisach w Niemczech.

Autor:  georem [ śr paź 17, 2007 12:24 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
A jak sprawa się ma do 5.0 i 6.0. który z tych trzech silników jest najlepszy, nie chodzi mi tu o osiagi, ale o spalanie i trwałość, jak ma się sprawa gazu w tych silnikach (oczywiscie sekwencji)


420/500 to praktycznie to samo, 600 nie polecam, chyba że będziesz robił poniżej 500km miesiecznie [zlosnik] Spalanie 420/500 podobne musisz liczyć srednio 12-16 litrów LPG. Nie rozumiem pytań o trwałość, o co pytasz czy wytrzyma 30 czy 50 lat? To sa V8 z automatami, praktycznie niezniszczalne, ale oczywiście są tacy co potrafią je zajechać. [szalone] Im palą takie auta 20-40 litrów pewnie. [oczko] <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
THC pisze:
....ale do takiej gabloty, zamiast sekwencji za około 5-6 tysięcy, dokupiłbym golfa trójke 1,6 diesla.


Moze być problem, łatwiej założyć sekwencję niż znaleść GOLFA III 1,6D ;) [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr paź 17, 2007 8:26 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
holyfido pisze:
No nie wierze w bajki.




P.S.
Jeżeli poprawi Ci to humor to również mogę napisać że pali 25l - zadowolony teraz? 8)


dokłądnie!!! mam znajomego co ma A8 4,2 z Q i jak przyjechał do mnie to kom pokazywał srednią 15,5/100 a jak mnie przewiozł 2km przy czym to było 0-160-0km/h potem nawrot na recznym i znowu do 0-160-0 i komp pokazał cos srednia 25 :lol: [cool] tak ze spoko spalanie -dosc "oszczedny" .P.S ja juz z nim nie wsiadam do auta [zlosnik]

Autor:  holyfido [ czw paź 18, 2007 12:19 am ]
Tytuł: 

mam znajomego co ma A8 4,2 z Q i jak przyjechał do mnie to kom pokazywał srednią 15,5/100 a jak mnie przewiozł 2km przy czym to było 0-160-0km/h potem nawrot na recznym i znowu do 0-160-0 i komp pokazał cos srednia 25

Co przy sporej bezwladnosci komputera pokladowego oznacza, ze spalanie bylo i tak wyzsze niz te 25 litrow.

Ale ja nie o tym. Ciezko jest uwierzyc, ze dwutonowa limuzyna, zgrabna i oplywowa jak poniemiecka stodola soltysa spali 10 litrow gazu. No chyba, ze wierzycie komputerom pokladowym... Wynikalo by z tego, ze koszty paliwa w W140 beda mniejsze,lub porownywalne z jakims Opelem vectra 1,6. Nie bede sie upieral, bo nie jezdzilem W140, ale brzmi to malo wiarygodnie.

Autor:  kuba124 [ czw paź 18, 2007 2:33 am ]
Tytuł: 

Ja to bym się sadził na 600 tę. [zlosnik] Tylko,że ja mam hopla na punkcie dużych pojemności. Chyba se Kamaza kupię. [zlosnik]
A tak na poważnie bierz 500. Spalanie niewiele większe od 420 a jednak parę koników więcej, które zawsze się przydadzą. [oczko]
No chyba,że lubisz wyzwania to wiadomo V12. [zlosnik]

Autor:  georem [ czw paź 18, 2007 7:57 am ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Wynikalo by z tego, ze koszty paliwa w W140 beda mniejsze,lub porownywalne z jakims Opelem vectra 1,6. Nie bede sie upieral, bo nie jezdzilem W140, ale brzmi to malo wiarygodnie.


A widziałeś artykuł o nowych silnikach Mercedesa, w S-klasie silnik ok. 240PS i spalanie średnie niecałe 6l.
Pisaliśmy już o tym wiele razy jaka jest różnica w stylu jazdy większymi motorami, im większy silnik tym mniej się ciśnie na gaz, w silnikach R4 praktycznie ciągla na naszych drogach musisz cisnąć w podłogę i dlatego silnik 230 pali mi tyle samo co 280, a jak jeździłem A8 na paliwie to paliła na trasie 9-10 literków, a w mieście 12-13. To mit panujący w kraju że jak masz duży silnik to dużo pali i są bardzo wysokie opłaty, nonsens. Ostatnio testują YARISA 1,3 i w mieście spala im do 11 literków PB, [szalone] i jaki sens kupowania małych i terkoczących aut? [cool] Mnie tam nikt nie przekona do małych silników.

Autor:  kuba124 [ czw paź 18, 2007 3:28 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
Mnie tam nikt nie przekona do małych silników.

Popieram. [zlosnik] Zresztą w Polsce dalej panuje mit, że wszystko powyżej 2 litrów pali jak czołg i kosztuje mega pieniądze. [szalone]
Normalnie rzygać się chce. :evil:

Autor:  MarcinMer [ czw paź 18, 2007 4:22 pm ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Ale ja nie o tym. Ciezko jest uwierzyc, ze dwutonowa limuzyna, zgrabna i oplywowa jak poniemiecka stodola soltysa spali 10 litrow gazu.

Wszystko zależy od warunków użytkowania - jadąc stałą prędkością ok. 130-160 km/h, bez przyspieszania, hamowania, etc takie spalanie jest możliwe (potwierdzam spalanie Remika). Niestety takie warunki są bardziej zbliżone do laboratorium, niż polskiej rzeczywistości - a w tej trzeba się liczyć ze spalaniem ok. 16-16 litrów na trasie i 20-22 litrów w mieście (zależy od miasta, jego poziomu zakorkowania, etc)

Autor:  necro [ czw paź 18, 2007 6:46 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
dokłądnie!!! mam znajomego co ma A8 4,2 z Q i jak przyjechał do mnie to kom pokazywał srednią 15,5/100 a jak mnie przewiozł 2km przy czym to było 0-160-0km/h potem nawrot na recznym i znowu do 0-160-0 i komp pokazał cos srednia 25 :lol: [cool] tak ze spoko spalanie -dosc "oszczedny" .P.S ja juz z nim nie wsiadam do auta [zlosnik]



Dobry gosc jak w quattro na reczny nawraca ;)
Powyzsze spalania moge tylko potwierdzic,nie ma jak duze benzyna z dobry LPG

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/