MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CO to piszczy?
Post: pn paź 15, 2007 9:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam,

Od czasu, gdy zaczęło się pojawiać poranne przymrozki po uruchomieniu silnika przez jakąś minutę słychać coś w rodzaju ćwierkania z okolicy paka wieloklinowego, kół pasowych.
Po chwili to ustaje muszę dodać, że komplet napinacza, tj łożysko, rolka amortyzatorek wymieniłem, wymieniłem również pasek.
Przy okazji sprawdziłem alternator-ok, czy jest możliwe alby to piszczenie wydawała pompa wody?
(czy po zdjęciu paska powinna się dać swobodnie obracać?)

Jutro rano jeszcze chcę polać pasek woda aby móc sprawdzić, czy to on, póki się nie zagrzeje wydaje takie ćwierkanie.
A lubię gdy wszystko działa w 100% prawidłowo.

Proszę o podpowiedzi,

Z góry serdecznie dziękuję.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 9:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 1:48 pm
Posty: 33
Może to być od pompy wody lub alternatora.Zdejmij pasek i zobacz ich ruch jałowy.A najlepiej pożycz sobie z jakiegoś warsztatu stetoskop samochodowy i za jego pomocą to sprawdzisz.

_________________
W124 250D 93r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 9:39 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Można wodą, można delikatnie odrdzewiaczem.
Jeżeli dźwięk pochodzi z wewnętrza któregoś z napędzanych urządzeń - to nie przejdzie po zabiegu zwilżającym.
Możesz również zwrócić uwagę na równoległoś płaszczyzn wszystkich współpracujących ze sobą kółek: MUSZĄ być równoległe (ale czasami nie są)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 9:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Jeśli nie wyrzuciłeś starego paska to go załóż i sprawdź jak to będzie. Bo ja bym obstawiał, że to jednak pasek. [zlosnikz] W M102 w 190tce zmieniałem 3 razy pod rząd bo zaraz po wymianie padła mi pompa wody i zalany pasek piszczał, potem okazało, się, że nowa lała, bo miała krzywo założoną uszczelką (zmieniłem po tym mechanika od MB), a nie było tego widać!

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 15, 2007 9:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Jeszcze spróbuję tak jak Koledzy proponują, jednak chcę dodać, że to zauważam przeważnie rano, szczególnie teraz podczas przymrozków, jadę do pracy, raptem 2km i po 8-miu godzinach gdy odpalam samochód przy temp około 10'C raczej tego nie słychać, bądź nie zauważyłem.

Owszem,jedno z kółek odstaje minimalnie względem płaszczyzny innych, jest to rolka napinacza, jednak jest to mały kąt, a tym bardziej pasek chodzi po gładkiej stronie, więc nie uważam, że to może być przyczyną.
Przed wymianą kompletu napinacza odstawało dużo bardzie i było ok.

Starego paska nie wyrzuciłem, jednak aby to sprawdzić, muszę go założyć wieczorem i spróbować rano.

Co do pompy, jeśli to ona zaczyna piszczeć to trzeba sie już poważnie martwić??
Czy po zdjęciu paska powinno luźno się obracać jej koło?
I czy wymiana samodzielna jest skomplikowana?

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 9:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
Poprzedniej zimy miałem to samo - piszczenie 1-2 sek zaraz po uruchomieniu rano. Mechanik który słyszał ten dźwięk mówił że to rozrusznik. Jeszcze tego nie robiłem bo prawie nie jeźdżę samochodem...
W tym roku jeszcze tego odgłosu nie słyszałem ale tez nie odpalałem jak było zimno. [oczko].
Proponuję
pzdr Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 10:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
GEORGE P. pisze:
Owszem,jedno z kółek odstaje minimalnie względem płaszczyzny innych, jest to rolka napinacza, jednak jest to mały kąt, a tym bardziej pasek chodzi po gładkiej stronie, więc nie uważam, że to może być przyczyną.
Przed wymianą kompletu napinacza odstawało dużo bardzie i było ok.


W zasadzie sam sobie odpowiedziales co jest przyczyna piszczenia.
Mialem taki przypadek ze na krzywej rolce stary pasek nie piszczal, natomiast nowy darł sie w nieboglosy. Po prostu stary sie ulozyl do krzywej rolki.
Napisales co prawda ze robiles juz kiwaczke, ale jesli na oko widac ze rolka nie jest w osi to pewnie ona jest problemem.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 1:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
A ja bym jednak obstawiał pasek. W W201 jak strzelił napinacz na praktycznie nowym pasku, to podem po składaniu do kupy objał jak opisany. Skończył się po wymianie paska.
Ostatnio w W124 znów podobna sprawa, z tym, że tym razem już się nie zastanawiałem, tylko od razu nowy paseczek i spokój pod maską. Można na próbę dać na pasek odrobinę smaru i powinien zaraz ucichnąć. Ale na krótko skuteczne.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 6:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt paź 16, 2007 4:38 pm
Posty: 2
a zobacz to piszczenie czy to nie czasem napinacz paska wieloklinowego albo poprostu łożysko z tej łapy przy napinaczu pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 7:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam, dopiero wróciłem do domu, fakt sprawdziłem rano przed wyjazdem do pracy, tuż po uruchomieniu silnika lekko polałem wodą na pasek i od razu ucichło,
dźwięk piszczenia dochodził od strony pompy wspomagania, lecz już się tak tym nie martwię.

Dziękuje kolegom za podpowiedzi.


Jeszcze jedno drobne pytanie, gdy jadę na zimnym silniku, słyszę głuche buczenie tak jakby łożysko koła, lecz zmieniające się wraz z obrotami silnika i zmianą biegu.
Pod zmianie rolki i łożyska w napinaczu oraz wykluczeniu alternatora bałem się, że to właśnie ta pompa się kończy bo chyba ona tez dźwięk wydaje.

Lubię mieć wszystko sprawne na 100% lecz tym miesiącu mam mocno nadszarpnięty budżet i nie mogę sobie pozwolić na wizyty u mechanika a jeszcze na przyszły tydzień mam blacharza, który przed zimą zrobi progi, podłogę, konserwację i poprawki lakiernicze.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl