MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

gulgocze mi...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29178
Strona 1 z 1

Autor:  kielbik [ wt paź 16, 2007 9:46 pm ]
Tytuł:  gulgocze mi...

... moje 300 TE. Wymienilem nagrzewnice (bo byla nieszczelna), napelnilem uklad plynem, odpowietrzylem sruba na obudowie termostatu a nagrzewnica nadal gulgocze w takt pracy zaworow regulacyjnych. Jak sie to cholerstwo odpowietrza?! Sama nagrzewnica nie ma zadnego odpowietrznika - wiem, bo mialem ja w rece.

Autor:  MercSwir [ śr paź 17, 2007 10:15 am ]
Tytuł: 

A może zaworki elektryczne padły?? Może nie otwierają??

Autor:  Wojtyla [ śr paź 17, 2007 4:02 pm ]
Tytuł: 

Witam
kielbik pisze:
Jak sie to cholerstwo odpowietrza

zamknij jedną i przegazuj ażpoczujesz ciepłe powietrze, następnie operację powtórz z drugą i po problemie [zlosnik]
pozdro

Autor:  kielbik [ śr paź 17, 2007 9:03 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
zamknij jedną i przegazuj ażpoczujesz ciepłe powietrze
Co mam zamknac?

Autor:  Marcin S [ śr paź 17, 2007 9:48 pm ]
Tytuł: 

no że najpierw zamykasz jedną strone np lewa (min temperatury) - prawa na max , odkręcasz korek na zbiorniczku, wkręcasz na obroty silnik, potem dopiero otwierasz drugą strone.
Ustawienie min do kliknięcia, i max do kliknięcia na pokrętłach od temperatury

ja tak zrozumiałem ten opis ;)
ale poczekajmy, będzie wiadomo "co poeta miał na myśli" [oczko]

Autor:  Wojtyla [ czw paź 18, 2007 8:14 am ]
Tytuł: 

Witam
Marcin S pisze:
ja tak zrozumiałem ten opis

tak tylko bez odkręcania korka zbiornika wyrównawczego [zlosnik] , chodzi o to by pompa przepchnęła poduszkę powietrzną z nagrzewnic [zlosnik]
pozdro

Autor:  kielbik [ czw paź 18, 2007 7:34 pm ]
Tytuł: 

sprobuje, ale obawiam sie, ze to na nic bo, z powodu swirowania klimy*, zrobilem kilkaset kilometrow przy obu zaworach otwarych na max i predkosci obrotowej ponad 5000 obr/min. Korek zbiornika wyrownawczego byl oczywiscie w tym czasie zamkniety :)

* srednio po ok. 20 minutach pracy silnika (czasami po 5 a czasami po 40, w kazdym razie nigdy nie dluzej niz godzina) nagle wlacza sie na max ogrzewanie (obie strony) i wylacza sie klima (kontrolka przy wlaczniku cyrkulacji zaczyna migac a pozostale przelaczniki przestaja reagowac). Po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

Autor:  Junak [ pt paź 19, 2007 12:28 pm ]
Tytuł: 

Powinieneś zrobić tak jak koledzy piszą, czyli odpowietrzać stronami - jeden zawór otwarty drugi zamknięty i na odwrót. Ogrzewanie "idzie" rurkami o dość mały przekroju i jak będziesz otwierał stronami to relatywnie przepływ w danej rurce będzie większy niż gdy otworzone są oba zawory jednocześnie. Powinno to zwiększyć szanse odpowietrzenia.

* a takie objawy, tylko bez świrowania klimy miałem w W124, powodem był uszkodzony "panel nawiewu", wymieniłem i jest elegancko, u mnie ogrzewania szło na max gdy otwierałem szyberdach i chyba ten czujnik temp. co jest w podsufitce głupiał czy jak? W każdym razie teraz czy szyberek zamknięty czy otwarty jest wzorowo.

Autor:  teope [ pt paź 19, 2007 1:33 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
a nagrzewnica nadal gulgocze w takt pracy zaworow regulacyjnych

tak troche z innej beczki:
sprawa tyczy sie co prawda hondy ale tam tez mi bulgotalo a spowodowane bylo to peknieta glowica - plyn chlodniczy przedostawal sie do oleju :lol:

Autor:  Marcin S [ pt paź 19, 2007 6:05 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
tak tylko bez odkręcania korka zbiornika wyrównawczego [zlosnik] , chodzi o to by pompa przepchnęła poduszkę powietrzną z nagrzewnic [zlosnik]
pozdro


a gdzie to powietrze ma uciec? pierwsze słysze żeby odpowietrzać przy zakręconym korku zbiorniczka wyrównawczego

Autor:  Wojtyla [ pn paź 22, 2007 8:50 am ]
Tytuł: 

Witam
Marcin S pisze:
a gdzie to powietrze ma uciec? pierwsze słysze żeby odpowietrzać przy zakręconym korku zbiorniczka wyrównawczego

skoro zmienia się objętość płynu podczas nagrzewania/chłodzenia to musi się coś z nim dziać? [zlosnik] jest przecież zawór w korku, a właściwi dwa 1- nadciśnieniowy, 2- podciśnieniowy
Zawór nadciśnieniowy ma za zadanie utrzymywać nadciśnienie pow. 1 bara by temperatura wrzenia wody/płynu poszła na ponad 100 st.C, dlatego na korkach jest 120, 140 st. C a wentylator nie pracuje na "sztywno" z motorem tylko przez sprzęgło/elektromagnes ;)
ale owszem mogę się mylić [zlosnik]
pozdro

Autor:  Marcin S [ wt paź 23, 2007 5:19 pm ]
Tytuł: 

Czyli nei odpowietrzać, tylko normalnie jeżdzić ;) - a odpowietrzy się samo [zlosnik]

Autor:  kielbik [ wt paź 23, 2007 7:13 pm ]
Tytuł: 

Tez zrozumialem, ze musialoby sie odpowietrzyc podczas jazdy, co nie jest mozliwe bo pompa wody jest tylko pompa cyrkulacyjna - nie jest w stanie podniesc cisnienia na tyle zeby wypchnac te poduszke powietrzna (musialaby dawac wiecej niz cisnienie poduszki powietrznej w najwyzszym punkcie ukladu (czyli w zbiorniku wyrownawczym) - co znowu nie mialoby sensu bo otwieralby sie bez przerwy zawor nadcisnieniowy w korku i w efekcie wypierany bylby ciagle plyn. Podczas jazdy "samo sie" na bank nie odpowietrzy. Sprobuje odpowietrzyc kazda ze stron osobno przy otwartym korku.

Autor:  Marcin S [ wt paź 23, 2007 9:47 pm ]
Tytuł: 

lub popuść opaski na elektrozaworze przy akumulatorze, masz najwyższy dostępny punkt bezpośrednio połączony z nagrzewnicą, lub względnie jeden wąż wspólny przy ścianie grodziowej.

Jak niemożesz sobiw z tym dac rady, to może wężem z wodą pod ciśnieniem (z kranu) podepnij się pod wąż zasilania w wode nagrzewnice, poprostu przelej przez nią wode (powrót odłącz od powrotu do silnika)- i przemyjesz ją całą w środku, a dodatkowo duży przepływ wody powinien wypchnąć wode. Spróbowac można - jaki da efekt przy odpowietrzaniu nie wiem, ale pomaga przy zamulonych nagrzewnicach.

Autor:  kielbik [ wt paź 23, 2007 10:07 pm ]
Tytuł: 

Poprobuje, chociaz elektrozawory sa troche nizej niz najwyzszy punkt nagrzewnicy. Sama nagrzewnica jest nowa (fabrycznie nowa) - nie udalo mi sie jej odpowietrzyc po wymianie ale stara zachowywala sie identycznie. Zaczynam myslec, ze zawory sa uszkodzone i powoduja to chlupotanie. To przeciez niemozliwe zey z odpowietrzeniem nagrzewnicy byly takie ceregiele. A do tego jeszcze to swirowanie klimy...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/