MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 2:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 18, 2007 12:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Witam

Znowu problem z grzaniem.
Przeszukałem forum i zdaje sie mam pod maska wiatrak elektromagnetyczny a nie visco!??? Wybaczcie za głupie pytania to mój pierwszy benzynowy W124.

Choc chłopaki na niedzienym spocie mówili visco:)

Autko to MBW124 1988 z M102.
Mam tam w koncu visco czy elektromagnes? stawiam na elektromagnes.

Autko zaczeło sie przegrzewac w korkach. Temperatura skacze prawie pod 120 stopni na desce. Chłodnica sprawna i czysta, zalany swiezy płyn shell-a, termostat nowy!
Wiatrak kreci sie cały czas tak wolno jakby wiatr go napedzał, mozna policzyc łopatki. Można go tez zatrzymać w dowolnym momencie. kreci sie wolniej niz paski klinowe.

I teraz pytania.
Jesli okaże sie że to na 100% wiatrak na elektromagnes to gdzieś na głowicy jest czujnik temp.? W ktorym miejscu?
Mozna wiatrak dla testów jakoś spiac na krótko? Żeby sprawdzic wiatrak, a własciwie połączenia.
Rozumiem, że moze to byc awaria czujnika temp., awaria elektromagnesu lub brak połaczeń?

dzięki za pomoc wszelką

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 18, 2007 1:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oj bylo juz tyle razy.... szukac sie nie chce :-D Z przodu z prawej strony silnika w blok wkrecone sa czujniki temperatury, ten z przodu z wtyczka dwupinowa jest od wiatraka. Wystarczy zewrzec piny a wiatrak powinien ruszyc.

ps. inni nazywali elektromagnes viskiem... a dlaczego kazdy kto zobaczy samochod terenowy to mowi, ze to Jeep, mimo, ze to Misiubisi, Uaz itp...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 18, 2007 4:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
TReneR już napisał co i jak [zlosnik]
może też być trafiony prezkaźnik lub normalnie ktoś nie podłączył kabli [zlosnik] jeśli zrobisz spinaka na kablach od czujnika na włączonym zapłonie (motor stoi) to powinien być słyszalny klik i wiatrak spięty na elektromagnesie nie do ruszenia i wtedy szukasz co jest nie wtenczas [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 18, 2007 9:16 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Wojtyla pisze:
może też być trafiony prezkaźnik


Jeżeli to faktycznie elektromagnes (a raczej tak!) - to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 8:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Gerri pisze:
to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika

Aż zerknę [szalone] bo jak szukałem u mojej przerwy to podczas stykania przewodów z czujnika do masy było wyraźnie słychać przekaźnik w małej skrzynce przy bezpiecznikach na lewym nadkolu?
Ale....w razie "W" sorrka za wprowadzenie w błąd [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 1:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2005 2:04 pm
Posty: 67
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
witam
jako ze mam ten sam problem prosze o pomoc, zgodnie z wskazowkami kolegów spiołem dwa piny ktore ida do czujnika temp i wiatrak zaczał sie krecic jak szalony, zmierzyłem rezystancje czujnika i na praktycznie zimnym silniku wynosiła ok 1700K ohmów, czy to oznacza ze czujnik temp do wymiany??
Pozdrawiam

_________________
TYLKO MERCEDES ( W201 2.0D z ASB / W203 2.2CDI)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 1:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie - to nic nie znacza. To jest przelacznik bimetaliczny - zwarte/rozwarte. Nalezy go podgrzac i sprawdzic czy zewrze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 20, 2007 8:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
Hej,
a moglby ktos tak pogladowo te kabelki/wtyczki na zdjeciu pokazac gdzie powinny byc?? Bo u mnie wiatrak byl zrobiony na sztywno...:) miedzy magnes byl wkrecony wkret:) tak ze krecil sie caly czas.

Damien.

_________________
S123 - 83 rok - prawie full wypas:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 3:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Gerri pisze:
to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika

Wojtyla pisze:
Aż zerknę

zerknąłem i u mnie przynajmniej jest i działa [szalone]
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 149_11.jpg
być może, że wszystko zależy od rocznika [szalone] ja mam starszego od węgla i mam przekaźnik, czujnik jest jednopinowy czyli zwiera do masy może to jest jakaś wskazówka, bo u szwagroskiego jest czujnik podwójny trzypinowy motor ma nowszy o jakieś 8 lat [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 28, 2007 8:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Odświeżę temat;)

Miałem chwilke i zdjąłem konektorki z czujnika temp. i spiąłem "na krótko".
Pstryk i wiatrak oczywiście zaskoczył:) Elektromagnes działa!
Czyli rozumiem, że winny jest czujnik? Należy go wymienić.

I teraz pytanie, zna ktos moze jego numer fabryczny? Part number, czy jak tam zwał?
Motor to M102.

A z innej beczki, kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zapłonu, z pod maski wydobywa sie regularne cykanie.
Cyka kostka/przekaźniczek tuż przed akumlatorem.
To cos nosi numer: 0125452428 i wygląda tak:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... kaznik.jpg

Cóz to jest?

Sorki za może głupie pytania, ale sie dopiero tego mercedesika uczę:)

Z góry dzieki za podpowiedź:)

_________________
ex:

'84 W123 240D

'88 W124 230 TE



A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Witam

Rozpocząłem temat to i go zakończę:)

Wadliwy był czujnik temp. płynu chłodzącego. Czujnik z dwoma pinami.

Kupiłem nowy czujnik w DaimlerChrysler
Automotive Polska Sp. z o.o. - Serwis na ul. Gottlieba Daimlera 1, w Warszawie.

Ceny bez zniżek:

Czujnik dwupinowy - koszt 124,00zł. brutto.
(numer czujnika: 006 545 15 24)

Czujnik jednopinowy - koszt: 88,00zł. brutto.

Produkcja BEHR - made in germany:)

pozdrawiam

_________________
ex:

'84 W123 240D

'88 W124 230 TE



A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 5:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
TomiTurbo pisze:
... kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zapłonu, z pod maski wydobywa sie regularne cykanie.
Cyka kostka/przekaźniczek tuż przed akumlatorem.
To cos nosi numer: 0125452428 i wygląda tak:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... kaznik.jpg

Cóz to jest?

Sorki za może głupie pytania, ale sie dopiero tego mercedesika uczę:)

Z góry dzieki za podpowiedź:)

To nie jest przekaźnik. Są to zawory ogrzewania. Otwierają się lub zamykają i w ten sposób regulują przepływ gorącego płynu w nagrzewnicy.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 8:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
TomiTurbo pisze:
Kupiłem nowy czujnik w DaimlerChrysler
Automotive Polska Sp. z o.o.
- Serwis na ul. Gottlieba Daimlera 1, w Warszawie.
No i słusznie zrobiłeś, szczególnie wobec tej ceny! Wymieniałem ten czujnik w 190tce i miałem spokój.

A co do tego co wytłuściłem. Czy mimo "rozwodu" to się nazywa nadal brzmi DC??

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl