MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Elektromagnes wiatraka i znowu grzanie...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29206
Strona 1 z 1

Autor:  TomiTurbo [ czw paź 18, 2007 12:38 pm ]
Tytuł:  Elektromagnes wiatraka i znowu grzanie...

Witam

Znowu problem z grzaniem.
Przeszukałem forum i zdaje sie mam pod maska wiatrak elektromagnetyczny a nie visco!??? Wybaczcie za głupie pytania to mój pierwszy benzynowy W124.

Choc chłopaki na niedzienym spocie mówili visco:)

Autko to MBW124 1988 z M102.
Mam tam w koncu visco czy elektromagnes? stawiam na elektromagnes.

Autko zaczeło sie przegrzewac w korkach. Temperatura skacze prawie pod 120 stopni na desce. Chłodnica sprawna i czysta, zalany swiezy płyn shell-a, termostat nowy!
Wiatrak kreci sie cały czas tak wolno jakby wiatr go napedzał, mozna policzyc łopatki. Można go tez zatrzymać w dowolnym momencie. kreci sie wolniej niz paski klinowe.

I teraz pytania.
Jesli okaże sie że to na 100% wiatrak na elektromagnes to gdzieś na głowicy jest czujnik temp.? W ktorym miejscu?
Mozna wiatrak dla testów jakoś spiac na krótko? Żeby sprawdzic wiatrak, a własciwie połączenia.
Rozumiem, że moze to byc awaria czujnika temp., awaria elektromagnesu lub brak połaczeń?

dzięki za pomoc wszelką

Autor:  TReneR [ czw paź 18, 2007 1:01 pm ]
Tytuł: 

Oj bylo juz tyle razy.... szukac sie nie chce :-D Z przodu z prawej strony silnika w blok wkrecone sa czujniki temperatury, ten z przodu z wtyczka dwupinowa jest od wiatraka. Wystarczy zewrzec piny a wiatrak powinien ruszyc.

ps. inni nazywali elektromagnes viskiem... a dlaczego kazdy kto zobaczy samochod terenowy to mowi, ze to Jeep, mimo, ze to Misiubisi, Uaz itp...

Autor:  Wojtyla [ czw paź 18, 2007 4:19 pm ]
Tytuł: 

Witam
TReneR już napisał co i jak [zlosnik]
może też być trafiony prezkaźnik lub normalnie ktoś nie podłączył kabli [zlosnik] jeśli zrobisz spinaka na kablach od czujnika na włączonym zapłonie (motor stoi) to powinien być słyszalny klik i wiatrak spięty na elektromagnesie nie do ruszenia i wtedy szukasz co jest nie wtenczas [zlosnik]
pozdro

Autor:  Gerri [ czw paź 18, 2007 9:16 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
może też być trafiony prezkaźnik


Jeżeli to faktycznie elektromagnes (a raczej tak!) - to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika.

Autor:  Wojtyla [ pt paź 19, 2007 8:42 am ]
Tytuł: 

Witam
Gerri pisze:
to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika

Aż zerknę [szalone] bo jak szukałem u mojej przerwy to podczas stykania przewodów z czujnika do masy było wyraźnie słychać przekaźnik w małej skrzynce przy bezpiecznikach na lewym nadkolu?
Ale....w razie "W" sorrka za wprowadzenie w błąd [szalone]
pozdro

Autor:  TOMEX [ pt paź 19, 2007 1:25 pm ]
Tytuł: 

witam
jako ze mam ten sam problem prosze o pomoc, zgodnie z wskazowkami kolegów spiołem dwa piny ktore ida do czujnika temp i wiatrak zaczał sie krecic jak szalony, zmierzyłem rezystancje czujnika i na praktycznie zimnym silniku wynosiła ok 1700K ohmów, czy to oznacza ze czujnik temp do wymiany??
Pozdrawiam

Autor:  TReneR [ pt paź 19, 2007 1:55 pm ]
Tytuł: 

Nie - to nic nie znacza. To jest przelacznik bimetaliczny - zwarte/rozwarte. Nalezy go podgrzac i sprawdzic czy zewrze.

Autor:  damien [ sob paź 20, 2007 8:47 am ]
Tytuł: 

Hej,
a moglby ktos tak pogladowo te kabelki/wtyczki na zdjeciu pokazac gdzie powinny byc?? Bo u mnie wiatrak byl zrobiony na sztywno...:) miedzy magnes byl wkrecony wkret:) tak ze krecil sie caly czas.

Damien.

Autor:  Wojtyla [ pn paź 22, 2007 3:40 pm ]
Tytuł: 

Witam
Gerri pisze:
to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika

Wojtyla pisze:
Aż zerknę

zerknąłem i u mnie przynajmniej jest i działa [szalone]
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 149_11.jpg
być może, że wszystko zależy od rocznika [szalone] ja mam starszego od węgla i mam przekaźnik, czujnik jest jednopinowy czyli zwiera do masy może to jest jakaś wskazówka, bo u szwagroskiego jest czujnik podwójny trzypinowy motor ma nowszy o jakieś 8 lat [zlosnik]
pozdro

Autor:  TomiTurbo [ ndz paź 28, 2007 8:59 am ]
Tytuł: 

Odświeżę temat;)

Miałem chwilke i zdjąłem konektorki z czujnika temp. i spiąłem "na krótko".
Pstryk i wiatrak oczywiście zaskoczył:) Elektromagnes działa!
Czyli rozumiem, że winny jest czujnik? Należy go wymienić.

I teraz pytanie, zna ktos moze jego numer fabryczny? Part number, czy jak tam zwał?
Motor to M102.

A z innej beczki, kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zapłonu, z pod maski wydobywa sie regularne cykanie.
Cyka kostka/przekaźniczek tuż przed akumlatorem.
To cos nosi numer: 0125452428 i wygląda tak:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... kaznik.jpg

Cóz to jest?

Sorki za może głupie pytania, ale sie dopiero tego mercedesika uczę:)

Z góry dzieki za podpowiedź:)

Autor:  TomiTurbo [ wt lis 06, 2007 4:16 pm ]
Tytuł: 

Witam

Rozpocząłem temat to i go zakończę:)

Wadliwy był czujnik temp. płynu chłodzącego. Czujnik z dwoma pinami.

Kupiłem nowy czujnik w DaimlerChrysler
Automotive Polska Sp. z o.o. - Serwis na ul. Gottlieba Daimlera 1, w Warszawie.

Ceny bez zniżek:

Czujnik dwupinowy - koszt 124,00zł. brutto.
(numer czujnika: 006 545 15 24)

Czujnik jednopinowy - koszt: 88,00zł. brutto.

Produkcja BEHR - made in germany:)

pozdrawiam

Autor:  Mirmur [ wt lis 06, 2007 5:01 pm ]
Tytuł: 

TomiTurbo pisze:
... kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zapłonu, z pod maski wydobywa sie regularne cykanie.
Cyka kostka/przekaźniczek tuż przed akumlatorem.
To cos nosi numer: 0125452428 i wygląda tak:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... kaznik.jpg

Cóz to jest?

Sorki za może głupie pytania, ale sie dopiero tego mercedesika uczę:)

Z góry dzieki za podpowiedź:)

To nie jest przekaźnik. Są to zawory ogrzewania. Otwierają się lub zamykają i w ten sposób regulują przepływ gorącego płynu w nagrzewnicy.
Pozdrawiam.

Autor:  broneq [ wt lis 06, 2007 8:28 pm ]
Tytuł: 

TomiTurbo pisze:
Kupiłem nowy czujnik w DaimlerChrysler
Automotive Polska Sp. z o.o.
- Serwis na ul. Gottlieba Daimlera 1, w Warszawie.
No i słusznie zrobiłeś, szczególnie wobec tej ceny! Wymieniałem ten czujnik w 190tce i miałem spokój.

A co do tego co wytłuściłem. Czy mimo "rozwodu" to się nazywa nadal brzmi DC??

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/