MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Elektromagnes wiatraka i znowu grzanie... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29206 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | TomiTurbo [ czw paź 18, 2007 12:38 pm ] |
Tytuł: | Elektromagnes wiatraka i znowu grzanie... |
Witam Znowu problem z grzaniem. Przeszukałem forum i zdaje sie mam pod maska wiatrak elektromagnetyczny a nie visco!??? Wybaczcie za głupie pytania to mój pierwszy benzynowy W124. Choc chłopaki na niedzienym spocie mówili visco:) Autko to MBW124 1988 z M102. Mam tam w koncu visco czy elektromagnes? stawiam na elektromagnes. Autko zaczeło sie przegrzewac w korkach. Temperatura skacze prawie pod 120 stopni na desce. Chłodnica sprawna i czysta, zalany swiezy płyn shell-a, termostat nowy! Wiatrak kreci sie cały czas tak wolno jakby wiatr go napedzał, mozna policzyc łopatki. Można go tez zatrzymać w dowolnym momencie. kreci sie wolniej niz paski klinowe. I teraz pytania. Jesli okaże sie że to na 100% wiatrak na elektromagnes to gdzieś na głowicy jest czujnik temp.? W ktorym miejscu? Mozna wiatrak dla testów jakoś spiac na krótko? Żeby sprawdzic wiatrak, a własciwie połączenia. Rozumiem, że moze to byc awaria czujnika temp., awaria elektromagnesu lub brak połaczeń? dzięki za pomoc wszelką |
Autor: | TReneR [ czw paź 18, 2007 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
Oj bylo juz tyle razy.... szukac sie nie chce :-D Z przodu z prawej strony silnika w blok wkrecone sa czujniki temperatury, ten z przodu z wtyczka dwupinowa jest od wiatraka. Wystarczy zewrzec piny a wiatrak powinien ruszyc. ps. inni nazywali elektromagnes viskiem... a dlaczego kazdy kto zobaczy samochod terenowy to mowi, ze to Jeep, mimo, ze to Misiubisi, Uaz itp... |
Autor: | Wojtyla [ czw paź 18, 2007 4:19 pm ] |
Tytuł: | |
Witam TReneR już napisał co i jak ![]() może też być trafiony prezkaźnik lub normalnie ktoś nie podłączył kabli ![]() ![]() pozdro |
Autor: | Gerri [ czw paź 18, 2007 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: może też być trafiony prezkaźnik
Jeżeli to faktycznie elektromagnes (a raczej tak!) - to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika. |
Autor: | Wojtyla [ pt paź 19, 2007 8:42 am ] |
Tytuł: | |
Witam Gerri pisze: to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika
Aż zerknę ![]() Ale....w razie "W" sorrka za wprowadzenie w błąd ![]() pozdro |
Autor: | TOMEX [ pt paź 19, 2007 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
witam jako ze mam ten sam problem prosze o pomoc, zgodnie z wskazowkami kolegów spiołem dwa piny ktore ida do czujnika temp i wiatrak zaczał sie krecic jak szalony, zmierzyłem rezystancje czujnika i na praktycznie zimnym silniku wynosiła ok 1700K ohmów, czy to oznacza ze czujnik temp do wymiany?? Pozdrawiam |
Autor: | TReneR [ pt paź 19, 2007 1:55 pm ] |
Tytuł: | |
Nie - to nic nie znacza. To jest przelacznik bimetaliczny - zwarte/rozwarte. Nalezy go podgrzac i sprawdzic czy zewrze. |
Autor: | damien [ sob paź 20, 2007 8:47 am ] |
Tytuł: | |
Hej, a moglby ktos tak pogladowo te kabelki/wtyczki na zdjeciu pokazac gdzie powinny byc?? Bo u mnie wiatrak byl zrobiony na sztywno... ![]() Damien. |
Autor: | Wojtyla [ pn paź 22, 2007 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Gerri pisze: to w tym układzie nie ma żadnego prezkaźnika Wojtyla pisze: Aż zerknę
zerknąłem i u mnie przynajmniej jest i działa ![]() http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 149_11.jpg być może, że wszystko zależy od rocznika ![]() ![]() pozdro |
Autor: | TomiTurbo [ ndz paź 28, 2007 8:59 am ] |
Tytuł: | |
Odświeżę temat;) Miałem chwilke i zdjąłem konektorki z czujnika temp. i spiąłem "na krótko". Pstryk i wiatrak oczywiście zaskoczył:) Elektromagnes działa! Czyli rozumiem, że winny jest czujnik? Należy go wymienić. I teraz pytanie, zna ktos moze jego numer fabryczny? Part number, czy jak tam zwał? Motor to M102. A z innej beczki, kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zapłonu, z pod maski wydobywa sie regularne cykanie. Cyka kostka/przekaźniczek tuż przed akumlatorem. To cos nosi numer: 0125452428 i wygląda tak: http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... kaznik.jpg Cóz to jest? Sorki za może głupie pytania, ale sie dopiero tego mercedesika uczę:) Z góry dzieki za podpowiedź:) |
Autor: | TomiTurbo [ wt lis 06, 2007 4:16 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Rozpocząłem temat to i go zakończę:) Wadliwy był czujnik temp. płynu chłodzącego. Czujnik z dwoma pinami. Kupiłem nowy czujnik w DaimlerChrysler Automotive Polska Sp. z o.o. - Serwis na ul. Gottlieba Daimlera 1, w Warszawie. Ceny bez zniżek: Czujnik dwupinowy - koszt 124,00zł. brutto. (numer czujnika: 006 545 15 24) Czujnik jednopinowy - koszt: 88,00zł. brutto. Produkcja BEHR - made in germany:) pozdrawiam |
Autor: | Mirmur [ wt lis 06, 2007 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
TomiTurbo pisze: ... kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zapłonu, z pod maski wydobywa sie regularne cykanie.
Cyka kostka/przekaźniczek tuż przed akumlatorem. To cos nosi numer: 0125452428 i wygląda tak: http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... kaznik.jpg Cóz to jest? Sorki za może głupie pytania, ale sie dopiero tego mercedesika uczę:) Z góry dzieki za podpowiedź:) To nie jest przekaźnik. Są to zawory ogrzewania. Otwierają się lub zamykają i w ten sposób regulują przepływ gorącego płynu w nagrzewnicy. Pozdrawiam. |
Autor: | broneq [ wt lis 06, 2007 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
TomiTurbo pisze: Kupiłem nowy czujnik w DaimlerChrysler No i słusznie zrobiłeś, szczególnie wobec tej ceny! Wymieniałem ten czujnik w 190tce i miałem spokój.
Automotive Polska Sp. z o.o. - Serwis na ul. Gottlieba Daimlera 1, w Warszawie. A co do tego co wytłuściłem. Czy mimo "rozwodu" to się nazywa nadal brzmi DC?? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |