MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gal - sygnal predkosciomierza https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=29225 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | gelanda [ czw paź 18, 2007 11:40 pm ] |
Tytuł: | Gal - sygnal predkosciomierza |
Witam Dalej walcze z radyjkiem, teraz szukam sygnalu gal, czyli sygnalu z licznika. Wiem, ze 124 ma licznik na linke, ale slyszalem, ze gdzies przy zegarze taki sygnal jest wypuszczony. Moze wiecie skad, robiliscie cos takiego, moze wiecie w jaki sposob sobie z tym poradzic. Jak maja rozwiazane to taksowki, przecierz 124 w taxi jest duzo, musza miec w jakis sposob podlaczone taksometry. Samochod to 124 300CE automat 1988r. Dziekuje za pomoc |
Autor: | art0 [ czw paź 18, 2007 11:59 pm ] |
Tytuł: | |
gruby czarny z wtyczka jakby koncentryk |
Autor: | gelanda [ pt paź 19, 2007 12:17 am ] |
Tytuł: | |
Ok, ale gdzie go szukac, bo przy zegarach nic takiego nie widzialem. |
Autor: | kit [ pt paź 19, 2007 10:58 am ] |
Tytuł: | |
Niewiele grzebałem przy 124kach. Udało mi się znaleźć takie obrazki -może coś pomogą: ![]() ![]() |
Autor: | Junak [ pt paź 19, 2007 12:12 pm ] |
Tytuł: | |
W moim poprzednim W124 250TD wymieniałem licznik bo był wsadzony od benzynki, więc oszukiwał i właśnie w miejscu zaznaczonym na rysunku był ten cały czujnik halla. W "prawidłowym" liczniku, który po mozolnych poszukiwaniach zakupiłem na allegro w tym miejscu była plastikowa zaślepka, którą można wyrwać i wkręcić czujnik. Wnioskuję z tego, że nie w każdym liczniku to było, może się zdarzyć, że Twój tego mieć nie będzie. |
Autor: | aegm [ pt paź 19, 2007 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
gelanda pisze: Samochod to 124 300CE automat 1988r.
jak nie mazs termometru zewnterznego albo tempomatu to tego nie znajdziesz! ja do siebie dokupilem na ebayu... |
Autor: | gelanda [ pt paź 19, 2007 1:16 pm ] |
Tytuł: | |
Mam termometr zewnetrzny, i chyba kojarze jakas taka kostke, powiedzcie tylko prosze gdzie konkretnie podlaczyc ten kabelek, bo po niemiecku nic nie kumam. |
Autor: | gekonos [ pt paź 19, 2007 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
nr 1 oznaczone właśnie jest złącze tego przetwornika na okrągłym pinie jest wyjście impulsów, poniżej jest podłączone zasilanie jeśli nie masz przetwornika mechanicznego na sygnały elektryczne to możesz zrobić to tak jak w taksówkach, zamontwać na lince przetwornik drogi jeśli chcesz to za 70PLN (łącznie) mogę Ci załatwić taki przetwornik ![]() wraz z tulejkami ![]() (do licznika i do linki) do W124 |
Autor: | gelanda [ pt paź 19, 2007 5:33 pm ] |
Tytuł: | |
Ok, czyli rozumiem, ze do pin nr 1 podlaczam kabelek z radia, do tych dwoch ponizej zasilanie czyli + i -, czy dobrze lapie ? Rozumiem, ze przetwornik kupuje tylko w przypadku braku tego ustrojstwa co jest przy liczniku ? |
Autor: | piston [ pt paź 19, 2007 6:02 pm ] |
Tytuł: | |
Tak powinien wyglądać z tym ustrojstwem ![]() |
Autor: | gelanda [ pt paź 19, 2007 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
Ok, to ja mam cos takiego, tylko mam jeszcze jeden pin, mam dokladnie tak jak na rysunku. Pod pin B6 mam cos podpiete, pin 1 i te dwa na dole sa wolne. Czy mozecie mi lopatologicznie wytlumaczyc jak to podlaczyc, pod ktory pin, czy trzeba dociagnac tam zasilanie, moze jakis prosty schemat ? |
Autor: | art0 [ pt paź 19, 2007 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
gruby zielono żółty wchodzi do puszki z zegarów jak na rysunku za zegarami i puszki po bokach podpinasz wyjściowe sygnały ok. 6 lub 8 wyjśnie nie pamiętam a zaślepka jest wciskana dwu pinowa + i - w 201 jest na dole obok otwierania maski |
Autor: | gelanda [ pt paź 19, 2007 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Nic nie rozumiem, musisz jakos bardziej lopatologicznie. Rozumiem, ze znajduje jakas puszke do ktorej dochodzi gruby zolto-zielony kabel, kabel ten idzie skads z zegarow (skad ?), w tej puszce kabelek z radia podpinam do 6 lub 8 wyjscia, a oco chodzi potem nie rozumiem. |
Autor: | Gerri [ pt paź 19, 2007 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Niektóre egzemplarze 124 mają więcej urządzeń korzystających z sygnału prędkości. Zaliczają się do nich: klimatyzacja, termometr zewnętrzny (nie każdy), niektóre sterowniki silnika,tempomat. Sygnał z licznika jest natomiast jeden. W związku z tym w takim przypadku montowana jest za licznikiem taka listwa rozdzielająca. Na rysunku oznaczona jest X53/5 i faktycznie od licznika (z hallotronu B6 pin 1) prowadzi do niej kabel zielono-żółty. Gdzie się tam wetkniesz nie ma znaczenia - wybierasz "pierwszy wolny" |
Autor: | gelanda [ pt paź 19, 2007 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
ok czyli od b6 prowadze kabelek do radia (tak juz robilem, nic sie nie dzialo), a co z tymi dwoma pinami na dole, mam tam cos podpiac czy tylko ten jeden kabelek i koniec ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |